سفر به سرزمین جادویی بابانوئل + تصاویر

چیزی به پایان سال میلادی و آغاز جشن کریسمس نمانده است و همه به ویژه در کشورهایی که بر اساس تقویم میلادی زندگی می کنند در تدارک این جشن هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از الی گشت، تعطیلات کریسمس فرصت خوبی برای مسافرت است و خانواده ها سعی می کنند بهترین مقصد را برای سفر انتخاب کنند. بسیاری ترجیح می دهند از سرمای زمستان فرار کنند و به مقاصد گرم تر بروند، اما برخی هم هستند که اتفاقا دوست دارند یک جشن کریسمس برفی و واقعی را در یک فضای رویایی تجربه کنند.

اگر شما هم از این دسته هستید یک پیشنهاد فوق العاده برایتان داریم: لاپلند! سرزمینی جادویی و رویایی در کشور فنلاند که گفته می شود محل تولد و زندگی بابانوئل بوده است! جشن کریسمس در این منطقه با شور و هیجان زیادی برگزار می شود و برای اولین بار می توانید کریسمس را در سرزمین بابانوئل جشن بگیرید! با ما همراه باشید تا با هم سری به سرزمین جادویی لاپلند فنلاند بزنیم.

لاپلند کجاست؟

لاپلند بزرگ ترین و شمالی ترین منطقه در کشور فنلاند است و همه آن چه از یک کریسمس رویایی در ذهنتان دارید را یک جا دارد: آب و هوای برفی و زمستانی، درختان و جنگل های کاج و صنوبر، کلبه های چوبی و زیبا و سورتمه هایی که توسط گوزن های قطبی کشیده می شوند.

حتی اگر در تعطیلات کریسمس به این منطقه سفر کنید احتمالا با یکی دوتا بابانوئل هم روبرو خواهید شد که خیلی عادی از کنارتان عبور می کنند! گفته می شود که این مکان منشاء شکل گیری داستان بابانوئل است و از سال ۱۹۲۷ که یک گوینده رادیویی فنلاندی رسما این موضوع را اعلام کرد دیگر همه لاپلند را با بابانوئل و جشن کریسمس می شناسند. شهر رووانیمی (Rovaniemi) مرکز منطقه لاپلند فنلاند است و حدود ۶ کیلومتر با مدار قطبی فاصله دارد.

پارک موضوعیِ دهکده بابانوئل | Santa Claus Village
اگر قصد دارید تعطیلات کریسمس را در سرزمین لاپلند فنلاند سپری کنید پیشنهادمان این است که حتما و حتما به دهکده بابانوئل هم سر بزنید. در حقیقت محال است کسی به لاپلند برود و گذرش به این دهکده جادویی نیفتد. دهکده بابانوئل در واقع یک پارک موضوعی در رووانیمی لاپلند است که در سال ۱۹۸۵ افتتاح شده است.

این پارک در ۸ کیلومتری رووانیمی قرار دارد و با فرودگاه روانیمی ۲ کیلومتر فاصله دارد. این پارک عمدتا با محوریت کریسمس و بابانوئل ساخته شده و بازدیدکنندگان می توانند در فعالیت های جذاب و سرگرم کننده این پارک شرکت کنند و تعطیلاتی به یاد ماندنی داشته باشند. در ادامه برخی از جذاب ترین و پرطرفدارترین سرگرمی های دهکده بابانوئل را به شما معرفی می کنیم:

ملاقات با بابانوئل

سفر به سرزمین جادویی بابانوئل

بسیاری معتقدند که داستان بابانوئل، لباس قرمز او و سوار شدن بر کالسکه ای که توسط گوزن ها کشیده می شود همه و همه برگرفته از منطقه لاپلند فنلاند هستند. مسافرانی که برای سپری کردن تعطیلات کریسمس به لاپلند و دهکده بابانوئل می آیند هم طبعا انتظار دارند بابانوئل را ببینند. جالب است بدانید که در تاریخ ۲۳ دسامبر و راس ساعت ۷ بعدازظهر بابانوئل سفر خیالی اش به دور دنیا را از لاپلند آغاز می کند. ب

ابانوئل با لباس مخصوص کریسمس و ریش سفیدش سوار بر کالسکه چوبی ای می شود که توسط گوزن شمالی سفیدرنگی کشیده می شود و کوله باری از هدیه ها و کادوهای بچه ها را به سرتاسر دنیا می برد. مردم از نقاط مختلف دنیا به لاپلند می آیند تا بابانوئل را از نزدیک ببینند و او را برای این سفر بدرقه می کنند.

سورتمه سواری با گوزن شمالی | Reindeer sleigh rides

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم لاپلند فنلاند سکونتگاه اصلی گوزن شمالی است و زندگی، حمل و نقل و غذای مردم لاپلند هم تا حد زیادی به این گوزن های غول پیکر وابسته است. یکی از بهترین سرگرمی ها در لاپلند سورتمه سواری است. آن هم سورتمه هایی که درست شبیه به سورتمه بابانوئل توسط گوزن ها کشیده می شوند.

در دهکده بابانوئل می توانید سوار سورتمه هایی بشوید که به روش سنتی و از جنس چوب ساخته شده اند و معمولا توسط یک یا دو گوزن شمالی کشیده می شوند. توریست ها قبل از سوار شدن خود را در کت های خز گرم و نرمی می پیچانند و بعد سوار بر این سورتمه ها در مسیرهای برفی و پرپیچ و خم جنگلی گردش می کنند. سورتمه سواری در جنگل برفی مطمئنا تجربه ای هیجان انگیز و رویایی برای مسافران خواهد بود و به ویژه بچه ها از این سورتمه سواری بسیار لذت می برند.

سورتمه سواری با هاسکی | Dog-sledding
یکی دیگر از سرگرمی ها و فعالیت های تفریحی در لاپلند فنلاند سوار شدن بر سورتمه هایی است که به سبک مردم نواحی قطبی توسط سگ ها و معمولا سگ های هاسکی کشیده می شوند. این سورتمه ها توسط گله ای از سگ هاسکی کشیده می شوند و روش سنتی و قدیمی مردم منطقه برای حمل و نقل محسوب می شود. سگ های هاسکی به دلیل طبیعت خاصی که دارند تحمل زندگی در شرایط سرد را دارند و همین طور قدرت بدنی بالای آن ها برای کشیدن سورتمه مناسب است.

این روش حمل و نقل بسیار هیجان انگیز و پر سر و صداست، چرا که سگ ها هم از این دویدن هیجان زده می شوند و مدام پارس می کنند! در لاپلند فنلاند و به ویژه دهکده بابانوئل می توانید از بین سواری های کوتاه مدت، نیم ساعته، یک ساعته یا حتی بیشتر به دلخواه انتخاب کنید و یک تجربه لذتبخش را تجربه کنید.

سافاری با اسنومبیل | Snowmobile Safaris
اسنومبیل یا برف رو وسیله نقلیه ای (اغلب) بنزینی است که برای تردد روی برف و یخ ساخته شده و جایگزین بهتر و سریع تر سورتمه های سنتی محسوب می شود. اسنومبیل به دلیل هیجان زاید الوصفی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است و مسابقات اسنومبیل سواری در کشورهای سردسیر با شور و حرارت زیادی برگزار می شود.

در لاپلند فنلاند می توانید علاوه بر تجربه سورتمه هایی که با گوزن و هاسکی کشیده می شوند سافاری با اسنومبیل را هم تجربه کنید. سافاری اسنومبیل شما را در شبکه ای وسیع از مسیرهای جنگلی، دریاچه های یخ زده، تپه های پوشیده از برف، سراشیبی های یخی و پرهیجان و … می برد و شما را به سفری اکتشافی در سرزمین های برفی می برد.

این سافاری ها از چند ساعت تا چند روز متغیر هستند و بسته به حال و هوایتان می توانید در یکی از آن ها شرکت کنید. در مقایسه با دو سورتمه دیگر، این سورتمه با سرعت به مراتب بیشتری حرکت می کند و اگر عاشق سرعت و هیجان هستید در انتخاب اسنومبیل شک نکنید.

سافاری شفق قطبی | Northern Lights safaris

سفر به سرزمین جادویی بابانوئل

یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی جهان شفق قطبی یا نورهای شمالی است که در سرتاسر زمستان و در نواحی قطبی مشاهده می شوند. از ماه نوامبر تا آوریل و به ویژه بین ساعات ۵ بعدازظهر تا ۲ بامداد می توانید نورهای رقصان و رنگارنگ مسحورکننده ای را در آسمان برخی نواحی لاپلند مشاهده کنید. تورهای مختلفی برای رصد و تماشای شفق قطبی در لاپلند فنلاند برگزار می شود و بازدیدکنندگان را به نواحی بکر طبیعت می برند تا در سکوت و تاریکی بتوانند به بهترین شکل این نورهای زیبا را ببینند.

برخی از این تورها ترکیبی هستند و مثلا با اسنومبیل شما را به این مناطق می آورند. برخی دیگر تجربه اقامت در خانه های برفی یا ایگلو یا ایگلوهای شیشه ای را به مسافران می دهند که می توانند در عین حال که در ایگلو دراز کشیده اند آسمان پرستاره بالای سرشان را هم تماشا کنند. البته دیدن نورهای شمالی کمی با شانس شما هم بستگی دارد و اگر بخت با شما یار باشد می توانید این نورهای رقصان را تماشا کنید.

اسکی و اسنوبورد | Skiing and Snowboarding
لاپلند فنلاند سرزمینی برفی و سردسیر است و همان طور که دیدیم بسیاری از تفریحات این منطقه را تفریحات برفی تشکیل می دهند. پیست اسکی لاپلند اگرچه به اندازه پیست های کوهستان آلپ نیست اما در روزهایی که شرایط مساعد باشد می توانید اسکی بازی کنید یا تازه این ورزش مهیج را یاد بگیرید. علاوه بر اسکی، اسنوبورد سواری هم می تواند تجربه ای هیجان انگیز و مفرح در لاپلند فنلاند باشد.

در لاپلند پیست های متعددی وجود دارد که بزرگ ترینشان ۳ کیلومتر طول دارد و در منطقه Ylläs قرار گرفته است. منطقه Are که البته در قسمت سوئدی لاپلند قرار دارند هم فضایی بسیار مناسب برای تفریحات و ورزش های برفی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.