گوشی‌هایی که اندروید ۹ را دریافت خواهند کرد

نسخه‌ی جدید اندروید، اندروید ۹.۰ با نام پای(Pie) سرانجام عرضه شده است، اما شما چه زمانی قادر خواهید بود که آن را برای گوشی خود دریافت کنید؟ یا این که اصلا گوشی شما در این بروزرسانی جایی دارد؟

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی رو، تا این زمان مدل‌های بسیاری به نسخه‌ی بتای اندروید P دست پیدا کرده‌اند و این مسئله ما را به این باور می‌رساند که به‌روزرسانی اخیر تعداد مدل‌های بیشتری را نسبت به دفعات قبل شامل می‌شود. متاسفانه با این که پایان سال ۲۰۱۸ نزدیک است این اتفاق هنوز نیفتاده و هنوز دستگاه‌‌های بسیاری هستند که باید منتظر این آپدیت بمانند.

وب‌سایت دیجیتال‌ترندز (digitaltrends) به سراغ شرکت‌های سازننده‌ی گوشی‌های موبایل رفته و از آن‌ها پرسیده که کدام مدل‌ها قرار است اندروید نسخه‌ی ۹ را دریافت کنند. می‌توانید در این گزارش بخوانید که آیا گوشی موبایل شما شامل این آپدیت می‌شود یا خیر.

Asus
ایسوس گفته است که هنوز برنامه‎ی مشخصی برای عرضه‌ی اندروید ۹ ندارد، اما در طول ماه‎های آینده باید برنامه‌ای برای این منظور ارائه دهد. وب‌سایت GSMArena در گیک‌بنچ (پلتفرمی برای امتیازدهی و مقایسه‌ی عملکرد پردازنده‌ها) برای پردازنده‌ی Asus Zenfone 5Z، برگه‌ای پیدا کرده است که نشان می‌دهد اندروید ۹.۰ پای را بر روی خود اجرا می‌کند و حالا هم ایسوس تائید کرده است که ۵Z نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل را در ژانویه دریافت می‌کند.

گوشی‌های ASUS که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
Asus Zenfone 5Z
Asus ROG phone

Blackberry
بلک‌بری به وب‌سایت دیجیتال ترندز گفته است که نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی درباره‌ی به‌روزرسانی اندروید در گوشی‌های خود بدهد.

گوشی‌های بلک‌بری که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
BlackBerry KeyTwo
BlackBerry KeyTwo LE
BlackBerry Motion

Google
همانطور که می‌توان حدس زد گوشی‎های پیکسل گوگل، اولین گوشی‌هایی بودند که اندروید ۹.۰ را در اولین زمان عرضه دریافت کردند. متاسفانه هیچ‎ یک از گوشی‌های Nexus آپدیتی برای اندروید ۹.۰ دریافت نخواهند کرد.

گوشی‌های گوگل که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
Google Pixel 2
Google Pixel 2 XL
Google Pixel
Google Pixel XL

(HMD Global (Nokia
HMD هم در فهرست شرکت‎هایی است که نسخه‌ی بتای اندروید ۹.۰ پای را در برنامه خود قرار داده‌اند. مدل Nokia 7 Plus اولین گوشی نوکیا بود که نسخه‌ی بتا را دریافت کرد و البته از آن زمان، به نسخه‎ی اصلی اندروید ۹.۰ آپدیت شده است. تا نوامبر ۲۰۱۸ مدل‌های دیگر نوکیا شامل ۷.۱، ۶.۱، و ۶.۱ Plus هم نسخه‌ی جدید اندروید را دریافت کردند.

از آن جا که سیستم‌عامل گوشی‌های شرکت HMD، Android One است(نسخه‎ای ساده و پایه‎ای از اندروید) انتظار می‌رود که بیشتر تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ اندروید ۹.۰ را دریافت کنند.

گوشی‌های HMD Global که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
Nokia 7.1
Nokia 7 Plus
Nokia 6.1 Plus
Nokia 6.1

گوشی‌های HMD Global که تائید شده است اندروید ۹.۰ پای را دریافت خواهند کرد:
Nokia 8 Sirocco
Nokia 8

گوشی‌های HMD Global که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
Nokia 7
(Nokia 6 (2018
Nokia 5
(Nokia 3.1 (2018
Nokia 3

Honor
بعد از این که تائید شد مدل‌های Honor 10 و View 10 قرار است این پای خوشمزه(!) را دریافت کنند، در ماه اکتبر این آپدیت به صاحبان اروپایی گوشی‌های Honor View 10 رسید. همچنین تائید شده است که مدل Honor Play که اخیراً عرضه شده است، آپدیت اندروید ۹.۰ را دریافت خواهد کرد. آپدیت بتای اندروید ۹.۰، برای مدل EMUI 9 نیز تائید شده است اما تا این لحظه تعداد کاربرانی که آن را دریافت می‌کنند بسیار کم است.

با این که شرکت Honor تا به حال آپدیت را تنها برای مدل‌های مذکور تائید کرده است، بی‌مبالاتی است که نخواهند مدل‌های دیگر خود را آپدیت کنند. پس برای اخبار جدید گوش به زنگ باشید.

گوشی‌های Honor که تائید شده است اندروید ۹.۰ پای را دریافت خواهند کرد:
Honor Play
Honor 10
Honor View 10 (آپدیت در اروپا در دسترس است)

گوشی‌های Honor که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
Honor 8X
Honor 9 Lite
Honor 7X
Honor 7A
Honor 7C

HTC
زمان کوتاهی پس از آن که در آگوست اندروید ۹.۰ عرضه شد، اچ‌تی‌سی از طریق یک توییت به کاربران خود اطلاع داد که به زودی این آپدیت را دریافت خواهند کرد. همچنین احتمال می‌دهیم که مدل‌هایی که اخیراً عرضه شده‌اند مثل HTC U12 Life هم تکه‌ای از این پای را خواهند چشید. مدل HTC U11 Life، اولین گوشی اچ‌تی‌سی است که با این آپدیت مفتخر می‌شود – در بازارهای اروپایی عرضه شده است و به زودی در مناطق دیگر نیز در دسترس خواهد بود.

گوشی‌های HTC که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
HTC U11 Life (in European markets)

گوشی‌های HTC که تائید شده است اندروید ۹.۰ پای را دریافت خواهند کرد:
HTC U12 Plus
HTC U11 Plus
HTC U11

گوشی‌های HTC که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
HTC U12 Life

Huawei
هواوی یکی از شرکت‌هایی بود که اخبار مربوط به آپدیت اندروید ۹.۰ برای گوشی‌های خودش را دیر اعلام کرد، اما نهایتاً تائید کرده‌اند که اندروید ۹.۰ را برای برخی از بهترین مدل‌هایش عرضه خواهد کرد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که P20 و Mate 10 Pro آپدیت خواهند شد و حالا مدل‌های Mate 10، Mate 10 Porsche Design و P20 Pro نیز به این فهرست اضافه شده‌اند. هم‌اکنون برخی از کاربران گوشی‌های Mate 10 Pro در حال دریافت اندروید جدید هستند، اما به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی تنها به تعداد محدودی از گوشی‌ها در اروپا محدود است. احتمال می‌رود که مدل Huawei P Smart نیز آپدیت را دریافت کند.

همچنین دو هزار کاربر خوش‌شانس گوشی‌های Huawei’s EMUI 9، به نسخه‌ی بتا دسترسی خواهند داشت، اما باید بدانند که این نسخه هنوز چندان قابل اعتماد نیست.

گوشی‌های Huawei که تائید شده است اندروید ۹.۰ پای را دریافت خواهند کرد:
Huawei P20 Pro
Huawei P20
Huawei Mate 10 Pro (partial European rollout started)
Huawei Mate 10
Huawei Mate 10 Porsche Design
Huawei P Smart

LG
LG هنوز در این رابطه حرفی نزده است اما انتظار می‌رود که پرچم‌داران سال‌های اخیرش شامل LG G7 ThinQ، LG G6 و LG V30 آپدیت را دریافت کنند. در کره‌ی جنوبی نسخه‌ی بتای اندروید ۹.۰ برای گوشی‌های G7 ThinQ عرضه شده است، در کانادا نیز گوشی‌های G7 One آپدیت شده‌اند که البته با توجه به این که ال‌جی بخشی از برنامه‌ی Android One گوگل است، چندان جای تعجب ندارد.

گوشی‌های LG که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
LG G7 One (در کانادا)

گوشی‌های LG که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
LG V40 ThinQ
LG G7 ThinQ
LG G6
LG V35 ThinQ
LG V30

Motorola/Lenovo
موتورولا فهرستی رسمی از گوشی‌هایی که اندروید ۹.۰ را دریافت خواهند کرد منتشر کرده و گفته است که زمان عرضه در سال بعد خواهد بود. گوشی‌های موتورولا که از سیستم‌عامل Android One استفاده می‌کنند، یعنی گوشی‌های Moto One و One Power، همین حالا هم اندروید پای را دریافت کرده‌اند.

گوشی‌هایMotorola که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
Moto One Power
Moto One
گوشی‌های Motorola که تائید شده است اندروید ۹.۰ پای را دریافت خواهند کرد:
Moto Z3
Moto Z3 Play
Moto Z2 Force
Moto Z2 Play
Moto X4
Moto G6 Plus
Moto G6
Moto G6 Play

Samsung
با توجه به گزارش وب‌سایت ۹to5Google، سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگانش اعلام کرد که گوشی‌های Galaxy S9، S9 Plus و Note 9 در ژانویه‌ی سال بعد اندروید پای را دریافت خواهند کرد. دارندگان گوشی‌های S9 در نوامبر به نسخه‌ی بتا دسترسی پیدا کردند، اما تنها فعلاً در آمریکا، کره‌ی جنوبی و آلمان – دیگر کشورها نیز به زودی اضافه می‌شوند.

انتظار می‌رود که اکثر پرچم‌داران سامسونگ در سال‌های اخیر –شامل S8- اندروید ۹.۰ را دریافت کنند و همچنین این احتمال داده می‌شود که چند مدل میان‌رده‌ی سامسونگ نیز آپدیت مذکور را بگیرند. مشکل سامسونگ برای آپدیت این است که رابط کاربری‌اش که آن را «تجربه‌ی سامسونگ» می‌نامد، نسبت به اندروید اصلی به شدت دستکاری شده است و باید زمان بیشتری را صرف آماده‌سازی کنند.

گوشی‌های Samsung که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
Samsung Galaxy Note 9
Samsung Galaxy S9
Samsung Galaxy S9 Plus
Samsung Galaxy Note 8
Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S8 Plus
Samsung Galaxy S8 Active
گوشی‌های Samsung که شایعه شده است اندروید ۹.۰ را دریافت می‌کنند:
(Samsung Galaxy Note FE (One UI

Sony
اندروید ۹.۰ برای گوشی‌های Sony Xperia XZ2 و XZ2 Compact عرضه شده بود و حالا برای مدل‌های XZ1، XZ1 Compact، XZ Premium و XZ2 Premium نیز در دسترس است. سونی همچنین اشاره کرده که برای Xperia XA2، XA2 Ultra و XA2 Premium هم در سال ۲۰۱۹ این آپدیت خواهد آمد.

انتظار می‌رود که مدل‎های بالاتر گوشی‌های سونی اندروید ۹.۰ را دریافت کنند، اما اگر گوشی میان‌رده‌ی سونی دارید منتظر آپدیت جدید نباشید.

گوشی‌های Sony که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
Sony Xperia XZ2
Sony Xperia XZ2 Compact
Sony Xperia XZ2 Premium
Sony Xperia XZ1
Sony Xperia XZ1 Compact
Sony Xperia XZ Premium
گوشی‌های Sony که تائید شده است اندروید ۹.۰ پای را دریافت خواهند کرد:
Sony Xperia XA2
Sony Xperia XA2 Ultra
Sony Xperia XA2 Premium
گوشی‌های Sony که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
Sony Xperia XZ
Sony Xperia XZ Compact

Xiaomi
بعد از نسخه‌ی بتای اندروید ۹.۰ پای برای برای گوشی‌ Xiaomi Mi Mix 2S آمده بود، حالا آپدیت نهایی در راه است. گوشی Mi A1 که از سیستم‌عامل Android One استفاده می‌کند از همان ابتدا قرار بود که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کند اما مشخص نبود چه زمانی این اتفاق میفتد. حالا می‌دانیم که این آپدیت به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت؛ کاربری از بنگلادش گزارش داده که آپدیت اندروید پای را گرفته است. همچنین گوشی Xiaomi Mi A2 در اواسط نوامبر به‌روزرسانی را دریافت کرد.

گوشی‌های Xiaomi که اندروید ۹.۰ پای را دریافت کرده‌اند:
Xiaomi Mi Mix 2S
Xiaomi Mi A2
Xiaomi Mi A2 Lite
Xiaomi Mi A1
گوشی‌های Xiaomi که انتظار می‌رود اندروید ۹.۰ پای را دریافت کنند:
Xiaomi Mi Max 2
Xiaomi Mi 6
Pocophone F1 by Xiaomi
Black Shark

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.