آیا داوران زن در جام جهانی ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت؟

نشست سه روزه اعضای فیفا در دوحه قطر امروز به پایان می رسد و قرار است در پایان جلسه اینفانتینو در کنفرانس خبری دستاوردها را اعلام کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ورزش ۳، در این نشست سه روزه ۶۶ رئیس فدراسیون فوتبال حضور داشتند که یکی از آنها مهدی تاج بود و سه موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت: بررسی وضعیت داوران خانم، تکنولوژی ویدئو چک و میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲.

استفاده از داوران زن در جام جهانی ۲۰۲۲ اگر رخ دهد برای اولین بار خواهد بود و تا اکنون اتفاق نیافتاده که فیفا از داوران زن برای قضاوت بازی های جام جهانی استفاده کند. البته به تازگی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که قصد دارد در سال ۲۰۱۹ و در ای اف سی کاپ از داوران زن استفاده کند.

پیش از برگزاری این نشست در خصوص همراهی ایران با قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت هایی شده بود و حتی فدراسیون فوتبال در این زمینه اعلام آمادگی کرده بود و از سویی اعلام شده بود در صورت افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم فیفا همسایگان قطر را در برگزاری بازی ها فرا می خواند تا از این طریق روابط سیاسی قطر با کشورهای همسایه از جمله عربستان بهبود یابد. در پایان نشست امروز با توجه به اینکه یکی از محورهای بحث برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ بوده همه چیز مشخص خواهد شد.

البته قطری ها اعلام کرده اند به تنهایی می خواهند برگزار کننده بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ باشند. آنها در همین راستا در تلاش برای بهره برداری از ۸ استادیوم نوین هستند و بحث همکاری با ایران تنها در خصوص اسکان برخی میهمانان در جزیره کیش بوده است و واقعیت این است ایران در خصوص امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شرایط برگزاری بازی ها جام جهانی را ندارد.

یکی از شرایط حضور بانوان در استادیوم ها هست که هنوز در کشورمان حل نشده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.