رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نجات‌یافتگان از سرطان به الگوهای مراقبتی جدید نیاز دارند

با افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان، پزشکان و محققان در تلاش برای تدوین دستورالعمل درمانی جدیدی برای این افراد هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل ازایسنا، هرچند پزشکان آمریکایی معتقدند لازم است اقدامات بیشتری برای بهبود ثبات و کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران مبتلا به سرطان که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند، انجام شود.

به گزارش رویترز، بیش از یک دهه از گزارش موسسه پزشکی آمریکا (IOM) در مورد مبتلایان به سرطان که با این بیماری مقابله کرده‌اند، گذشته است. در این گزارش تاکید شده که نه تنها باید بر درمان تومور تمرکز شود، بلکه مشکلات پزشکی مادام العمر ناشی از بدخیم شدن بیماری، انجام جراحی، مصرف دارو و رادیوتراپی در این بیماران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین متخصصان علوم پزشکی آمریکا در مقاله‌ای که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده، تاکید کرده‌اند: به رغم پیشرفت‌های بدست آمده بسیاری از توصیه‌های ذکر شده در گزارش سال ۲۰۰۶ میلادی به درستی اجرایی نشده‌ است.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: یکی از بزرگترین پیشرفت‌های بدست آمده در زمینه شناساییِ چالش‌هایی است که مبتلایان به سرطان پس از گذراندن فرآیند درمانی با آن مواجه هستند و از آن جمله می‌توان به تاثیرات به جا مانده از جراحی، استرس‌های روانی و فرسودگی زودهنگام ناشی از شیمی درمانی اشاره کرد.
به گفته محققان شناخت این شکاف‌ها باعث می‌شود مطالعات به سمت بررسی مدل‌های جدید مراقبت‌های درمانی برای مبتلایان به سرطان که با این بیماری مقابله کرده‌اند، هدایت شود و معلوم شود که خدمات درمانیِ باکیفیت برای این بیماران به چه شکلی است. هرچند، بخشی از مشکل این است که مقیاس مشخصی برای ارزیابی یا بهبود خدمات مراقبتی برای این دسته از بیماران وجود ندارد. بیشتر این مقیاس‌ها بر درمان تومور متمرکز بوده و به نجات یافتگان از این بیماری در جهت بهبود وضعیت زندگی‌ پس از دوره درمان کمک نمی‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.