رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درمان دندان درد در چند دقیقه

یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان‌ها تغذیه می‌کنند و از خود اسید‌هایی را تولید می‌کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می‌برند.

به گزارش اینتیتر به نقل از برترین‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان‌ها تغذیه می‌کنند و از خود اسید‌هایی را تولید می‌کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می‌برند.

اسید‌های تولید شده توسط باکتری‌ها موجب دندان درد می‌شود. در ادامه راه‌حل‌هایی را به شما می‌گوییم برای درمان دندان درد که می‌تواند شما را از شر دندان درد خلاص کند.

قرقره کردن روغن برای جلوگیری از عفونت دندان‌ها

اصلی‌ترین مزیت قرقره کردن روغن این است که این کار از میزان باکتری‌های مضر در دهان می‌کاهد. از این رو، احتمال عفونت دندان‌ها هم به مراتب کم می‌شود. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن در دهانتان ریخته و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را قرقره کنید. اگر این کار را چند روز پشت هم انجام دهید، شاهد سفید شدن دندان‌ها خواهید بود. علاوه بر آن، از بوی بد دهان نیز جلوگیری خواهید کرد.

شاید این مسئله کمی برای شما عجیب باشد! اما قرقره کردن روغن ریشه در «آیورودا» دارد. آیورودا علمی باستانی و کهن و به معنای «علم زندگی» است که کانون آن در هند بوده است. در آیورودا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود. بهترین زمان برای قرقره کردن روغن که یکی از گزینه‌های آن روغن نارگیل است، مصرف آن به صورت ناشتا است.

زنجبیل

ریشه تازه زنجبیل را در آب خیس کرده و با آن قرقره کنید.

چای کیسه‌ای برای دندان درد

چای سیاه به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند موقتا تورم لثه‌ها را کاهش و درد را نیز تسکین دهد.

سیر

یکی دیگر از درمان‌های خانگی که برای تسکین دندان درد به کار می‌ِآید سیر است. در واقع می‌توان گفت که سیر در درمان بسیاری از درد‌ها معجزه می‌کند و دندان درد تنها یکی از آن موارد است. اما سیر چگونه می‌تواند در این مسئله کمک کننده باشد؟ برای این کار بهتر است یک یا دو حبه سیر کوچک را در دهانتان گذاشته و آن‌ها را به آرامی بجوید.

اگر از این کار خوشتان نمی‌آید یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید: یک حبه سیر را برداشته و آن را خرد کنید و با نمک خوراکی مخلوط کنید. برای این کار حتی از مخلوط پودر سیر و نمک هم می‌توانید استفاده کنید. سپس این مخلوط را بر روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. البته این رویه را برای چند روز متوالی انجام دهید.

برگ میوه گواوا

گزینه‌ی دیگر استفاده از برگ میوه گواوا است. برای این منظور کافی است دو یا سه برگ گواوا را هنگام دندان درد بجوید. شیوه دیگر نیز این است که می‌توانید چند برگ میوه گواوا را داخل آب جوش انداخته و کمی به آن نمک اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا محلول خنک شود که بتوانید با آن دهان‌شویه کنید.

برگ نعناع فلفلی

اگر دندانتان درد گرفت می‌توانید چند برگ نعناع فلفلی را بجوید. این کار به سرعت دندان دردتان را تسکین می‌دهد. اگر به هر دلیلی به برگ تازه این گیاه دسترسی نداشتید، می‌توانید از نعنای فلفلی خشک شده استفاده کنید.

نمک و فلفل

یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها برای تسکین دندان درد استفاده از ترکیب نمک و فلفل است. این ترکیب جالب خاصیت ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل است که تاثیر مثبت بر دندان درد می‌گذارد. طرز استفاده آن، اما کمی خاص است. بهتر است مقداری نمک خوراکی و فلفل را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن ترکیب را روی دندانی که درد می‌کند بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای روی آن بماند.

کیسه یخ

کیسه یخ نیز می‌تواند به دندان درد شما کمک کند. کافی است مقداری یخ را خرد کنید و آن را با گاز پانسمان یا دستمال تمیز بپیچانید و سپس بر روی صورت خود بگذارید.

میخک صدپر

میخک صدپر (Clove) یکی از بهترین‌های تسکین دهنده‌های درد دندان است. برای این کار دو عدد میخک صدپر را برداشته و با کمی روغن زیتون یا نوع دیگری از روغن‌های گیاهی ترکیب کنید. سپس آن را روی محل درد قرار دهید. کاری دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که می‌توانید دهانتان را با ترکیبی از روغن میخک صدپر و آب بشویید.

پیاز

پیاز هم به تسکین دندان درد کمک می‌کند، زیرا خواص ضدعفونی و ضد باکتریایی قدرتمندی دارد. هنگام دندان درد کافی است تکه‌ای پیاز خام را برداشته و آن را چند دقیقه بجوید.

زردچوبه برای تسکین درد ناشی از کرم خوردگی دندان

با ترکیب نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل مخلوطی غلیظ به دست می‎آید. این مخلوط را روی کرم‌خوردگی‌های دندانتان گذاشته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را چندین بار انجام دهید.

آب نمک

آب نمک یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها است که می‌تواند التهاب و دندان درد را تسکین دهد. طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است. کافی است یک قاشق غذاخوری نمک خوراکی را داخل یک لیوان آب گرم ریخته و آن را حل کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.