پژوهشگر طب سنتی: تجمع ویتامین در بدن بیماری‌زا است

یک پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین بیش از حد در بدن عوارض زیادی به همراه دارد،‌ گفت: مصرف مکمل باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، سیدمهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی،‌در ارتباط با بایدهای و نبایدهای استفاده از مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها اظهار داشت: امروزه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه انواع مکمل و ویتامین‌ها را استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی افزود: ورزش نکردن‌، هوای آلوده، غذای خوب نخوردن و خوب غذا نخوردن، استرس، اختلال خواب و بیداری از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد را گرفتار کرده و مشکلات گوارشی در آنها به همراه دارد.

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه اگر معده و دستگاه گوارش دچار اختلال باشد جذب مواد غذایی، ویتامین‌ها و انواع غذاها با مشکل مواجه می‌شود گفت: در گام نخست کمبود ویتامین در بدن باید علت آن شناسایی و سپس اقدام مناسب صورت گیرد بنابراین باید در این زمینه حتما با پزشک مشورت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجمع ویتامین‌ها در بدن به دلیل خودسرانه بیماری‌زا است و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد بنابراین مصرف خودسرانه آن می تواند زیان آور باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.