رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آغاز به کار سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران از فردا در شهر آفتاب

تهران امسال هم میزبان بزرگ‌ترین رویداد مرتبط‌ با صنعت خودرو ایران خواهد بود. این رویداد مهم را که از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، برای سومین سال پیاپی، نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب برگزار خواهد شد. بنابر اعلام شرکت برگزارکننده، مساحتی بیش از بیست‌هزار مترمربع به فعالان خودروساز و قطعه‌ساز تعلق گرفته است. گفتنی است بخش خودروهای کلاسیک در برنامه‌‌های نمایشگاه جایی نخواهد داشت تا این رویداد، تمرکز بیشتری بر صنایع داخلی و تجاری داشته باشد.

باتوجه‌به اینکه نمایشگاه اختصاصی صنعت قطعه‌سازی و افترمارکت با نام «قطعات خودرو و خدمات پس‌ازفروش» از ۱۹ تا ۲۲تیر۱۳۹۷ در تهران برگزار شد، این احتمال وجود داشت نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۷، با غیبت شرکت‌های قطعه‌ساز و تأمین‌کنندگان لوازم یدکی همراه شود. گمانه‌زنی‌ها البته صحت نداشت و قرار است بیش از ۳۵۰۰ مترمربع از فضای نمایشگاه خودرو امسال دراختیار فعالان صنعت قطعه‌سازی خودرو باشد. تمرکز این بخش از نمایشگاه بر شرکت‌های ساپکو و سازه‌گستر خواهد بود که به‌تنهایی زیرمجموعه‌های متنوعی را شامل می‌شوند.

نکته‌ی جالب در نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۷، اطلاع‌رسانی از آخرین توانمندی‌های قطعه‌سازان داخلی و دستاوردهای آن‌ها است. افزون‌براین، نیازمندی‌ها و کاستی‌های صنعت قطعه‌سازی معرفی خواهند شد تا شرکت‌های صنعتی یا اشخاص علاقه‌مند به امر تولید که به‌عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه حضور دارند، از نیازهای کشور در زمینه‌ی قطعه‌سازی باخبر شوند. با این ترفند، فعالان صنعتی کشور می‌توانند نیازها و کمبودهای قطعه‌سازی کشور را بهتر درک کنند تا برای رفع آن‌ها باتوجه‌به نیاز بازار و توانایی‌هایشان برنامه‌ریزی کنند.

در بخش اصلی نمایشگاه که به شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تعلق خواهد داشت، ایران‌خودرو و سایپا بزرگ‌ترین سالن‌ها را خواهند داشت. طبیعتا به‌دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا و مشکلات مربوط‌به آن، بسیاری از نمایندگان برندهای خارجی، مثل ایرتویا (تویوتا و لکسوس)، نگین‌خودرو (رنو)، آرین‌موتور (میتسوبیشی)، جهان‌ نوین آریا (نیسان) و بسیاری دیگر، در نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۷ حضور نخواهند داشت. علاوه‌براین، بعضی شرکت‌های طرف معامله با برندهای چینی نیز احتمالا غایب خواهند بود؛ شرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر موفق نشدند امر واردات را انجام دهند و به تعهداتشان درقبال مشتریان عمل کنند.

ایران‌خودرو و سایپا

علاوه‌بر محصولات معروف ایرانی، مثل خانواده‌ی پراید، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و سمند که در تمامی رویدادهای خودرویی کشور حضور دارند، مدل‌های مدرن پژو و سیتروئن و رنو به‌ترتیب در سالن‌های اختصاصی ایران‌خودرو و سایپا و پارس‌خودرو دیده خواهند شد. این موضوع باتوجه‌به اتمام همکاری خودروسازان فرانسوی با شرکت‌های ایرانی جالب خواهد بود و طبیعتا با توضیحات مدیران ایران‌خودرو و سایپا همراه خواهد شد.

زامیاد

شرکت زامیاد قرار است محصولی تازه را در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کند. این مدل جدید احتمالا شاسی‌بلند فودای لندفورت (Foday Landfort) خواهد بود که از پیشرانه‌ی ۲.۴لیتری ساخت میتسوبیشی استفاده می‌کند. این محصول نسخه‌ی دودیفرانسیل دارد و در مدل‌های مختلف، قیمت آن از ۱۱۰هزار تا ۱۳۵هزار یوآن (معادل ۱۶هزار تا ۲۰هزار دلار) متغیر است.

هایما

هایما نیز قرار است با خودروهای جدیدی در نمایشگاه تهران حضور داشته باشد. علاوه‌بر کراس‌اورهای S7 و S5، احتمال زیادی وجود دارد که رونمایی رسمی هایما فامیلی (M5) سدان را شاهد باشیم. کراس‌اور S7 هم به‌تازگی در بازار چین، تغییر چهره داده و ممکن است با فیس‌لیفت ۲۰۱۹ به نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۷ برسد.

هن‌تنگ

هن‌تنگ یکی از شرکت‌های خودروسازی چینی محسوب می‌شود که به‌تازگی، فعالیتش را در ایران گسترش داده است. در نمایشگاه امسال، به‌احتمال فراوان کراس‌اورهای هن‌تنگ X5 و X7 دیده خواهند شد. هن‌تنگ X7 تقریبا هم‌اندازه‌ی هیوندای سانتافه است و در چین با پیشرانه‌ی ۱.۵لیتری توربوشارژ ۱۵۰ اسب‌بخار هم عرضه می‌شود. هن‌تنگ X5 با بدنه‌ی کوچک‌تر از X7، پیشرانه‌ی مشابه برادر بزرگ‌ترش دارد.

عظیم‌خودرو

شرکت عظیم‌خودرو که امسال با اخبار مثبت و منفی دست‌به‌گریبان بود، احتمالا مشابه سال قبل در نمایشگاه مشهد عمل خواهد کرد و شاسی‌بلند ساوانا را به‌نمایش خواهد گذشت. فوتون، یکی از برندهای مطرح چین در زمینه‌ی تولید وانت و خودروهای تجاری کلاس ون است. با‌این‌حساب، این احتمال دورازذهن نیست که عظیم‌خودرو محصولی جدیدی رونمایی کند.

چانگان

در سال‌های گذشته، سایپا به‌عنوان شریک تجاری چانگان در ایران شناخته می‌شد و کراس‌اور اقتصادی CS35 را مونتاژ می‌کرد. خودروهای مدرن چانگان شامل هاچبک ایدو و کراس‌اورهای CS55 و CS75، پیش‌تر در نمایشگاه‌های مختلف ایران دیده شده‌اند و احتمالا در تهران نیز حضور نمایشی خواهند داشت.

سیف‌خودرو

این شرکت چند ماه قبل در مشهد، کراس‌اورهای بیسو T3 و بیسو T5 را رونمایی کرد. این خودروها در نمایشگاه تهران ۱۳۹۷ هم حضور خواهند داشت و با شرایط ویژه، پیش‌فروش خواهند شد.

آغاز به کار نمایشگاه خودرو از فردا

نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۷ از سه‌شنبه ۱۸دی‌ آغاز به‌کار می‌کند و جمعه ۲۲دی‌ خاتمه می‌پذیرد. این رویداد دوشنبه ۱۷‌دی‌ برای کارشناسان و خبرنگاران بازگشایی خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.