رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیرانوند عنوان مرد سال فوتبال آسیا را از دست داد؟

درحالی‌که قرار است تا ساعاتی دیگر در مراسمی رسمی مرد سال فوتبال آسیا معرفی شود، اطلاع زودهنگام برنده این مراسم به نامزد ایرانی و اطلاع‌رسانی این موضوع در شبکه‌های اجتماعی، همه ذوق حضور یک ایرانی در جمع نامزدهای مرد سال فوتبال آسیا را برای علاقه‌مندان و کاندیداهای ایرانی کم‌رنگ کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مراسم برترین‌های سال فوتبال آسیا قرار است از ساعت ١۴:٣٠ روز دوشنبه ۱۱ آذر در سالن اجتماعات و نمایشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود. با وجود این‌که فوتبال ایران در رنکینگ فیفا سال‌ها در رده نخست آسیا بوده اما از سال ٢٠١٣ که جواد نکونام نامزد مرد سال آسیا شد، دیگر هیچ ایرانی در بین سه نامزد نهایی مرد سال قرار نگرفته است. با این‌حال عملکرد فوق‌العاده‌ علیرضا بیرانوند درون دروازه‌ی پرسپولیس و تیم ملی باعث شد، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، نام دروازه‌بان ایرانی را در بین سه نامزد نهایی مرد سال فوتبال آسیا در سال ٢٠١٩ قرار دهند.

از این‌رو علیرضا بیرانوند بامداد یک‌شنبه هفته جاری با هزار امید و آرزو، تهران را به مقصد هنگ‌کنگ ترک کرد تا بلکه پس از سال‌ها، افتخاری بزرگ را به نام ایران ثبت کند اما این دروازه‌بان ایرانی پس از رسیدن به هتل محل اقامتش خبر زودهنگامی از رییس فدراسیون فوتبال ایران دریافت می‌کند. خبری که همه معادلات ذهنی او را ۲۴ ساعت پیش از برگزاری مراسم رسمی به‌هم می‌ریزد.

مهدی تاج که در AFC هم مسئولیت دارد، زودتر از موعد از نام بازیکن سال ۲۰۱۹ آسیا و همین‌طور جوایز دیگر مطلع می‌شود و بلافاصله این موضوع را به “بیرانوند” می‌گوید! و تاکید می‌کند که او به عنوان بازیکن سال انتخاب نشده و این جایزه قرار است به اکرم عفیف برسد.

همین خبر کافی بود تا گلر لرستانی تیم ملی که تصور می‌کرد در مراسم برترین‌های آسیا باید استرس اعلام نام بازیکن سال را تجربه کند، یک روز قبل از مراسم رسمی، تمام رویاها و آرزوهایش را بر باد رفته ببیند.

مهدی تاج که ظاهرا از مدت‌ها قبل می‌دانسته بیرانوند مرد سال آسیا نیست، تا پیش از سفر بیرانوند به هنگ‌کنگ چیزی به او نگفته است اما بعد از این‌که بیرانوند با هزار امید و آرزو راهی سفری طولانی شده این خبر را به او می‌دهد. شاید اگر تاج پیش از سفر بیرانوند به او اطلاع می‌داد که مرد سال نیست، بیرانوند هم در کوران مسابقات تیمش، سفر طولانی را به جان نمی‌خرید و مراسم برترین‌ها را از تهران و از تلویزیون تماشا می‌کرد.

تاج حداقل می‌توانست در ۲۴ ساعت قبل از مراسم نیز به بیرانوند اطلاعی از نتیجه مراسم ندهد تا نماینده ایران با امید و رویاپردازی خود راهی مراسم می‌شد و حداقل استرس عجیب معرفی نام بازیکن سال را از نزدیک می‌چشید.

البته در این میان، شاید هنرنمایی سخنگوی وزارت ورزش نیز در نوع خود جالب باشد. او که احتمالا از رئیس فدراسیون فوتبال کسب اطلاع کرده که بیرانوند مرد سال آسیا نیست، با انتشار توییتی موضوع را رسانه‌ای کرده است. موضوعی که ذوق علاقمندان به برگزاری این مراسم را نیز کور کرد.

رسانه‌ها هم آماده بودند این مراسم را به لطف حضور یک ایرانی در بین سه نامزد نهایی بازیکن سال، با حساسیت پوشش بدهند. نامزد مرد سال هم لباس‌های رسمی خود را آماده کرده بود تا بر روی صندلی‌های نزدیک سن بنشیند و منتظر لحظه‌ای باشد که می‌خواهند نام بازیکن سال را اعلام کنند، اما به لطف پروژه مشترک مدیران فوتبال و وزارت ورزش همه این حس‌ها خراب شده است.

واقعیت این است که پس از سال‌ها ایرانیان زیادی می‌خواستند با استرس مراسم برترین‌های آسیا را به‌طور زنده دنبال کنند اما بی‌تدبیری محض، لذت تماشای مراسم را بر کام هواداران فوتبال ایران تلخ کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.