رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روش ردیابی گوشی‌های گم‌شده یا سرقتی

اگر گوشی‌تان گم شده یا به سرقت رفته، می‌توانید با استفاده از امکاناتی که اپراتورها دارند یا قابلیت‌های خود گوشی، آن را پیدا کنید. البته این امکان در صورتی فراهم است که گوشی همراه روشن باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این روزها و با افزایش چندبرابری قیمت گوشی‌ها در بازار، خریدن دوباره گوشی آن هم در شرایطی که گم شده یا به سرقت رفته باشد، هزینه‌های بالایی برای کاربران دارد. درصورتی‌که برخی امکانات از طرف اپراتورها و گوشی‌ها وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان گوشی‌های گم شده یا سرقتی را ردیابی کرد.

از طرفی درحالی‌که گوشی‌های دست‌دوم در بازار رایج است، با اجرای رجیستری و لزوم ثبت شماره در تلفن همراه، در صورتی که فردی بخواهد گوشی خود را بفروشد یا به دیگری منتقل کند، باید حتما فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد؛ بنابراین اگرچه بحث سرقت و ردیابی گوشی‌های سرقتی از اهداف اصلی طرح رجیستری نبوده است، اما این پروژه می‌تواند به ردیابی گوشی‌های به سرقت‌رفته کمک کند.

همچنین درصورتی‌که گوشی حاوی سیم‌کارت گم شود یا به سرقت برود، می‌توانید از راهکارهایی که اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته‌اند استفاده کنید. مشترکان همراه اول برای ردیابی گوشی مفقودشده یا به‌سرقت‌رفته خود می‌توانند شماره سریال گوشی مندرج روی جعبه گوشی را از طریق خطوط دائمی همراه اول، ارسال و سرویس ردیابی گوشی را فعال کنند. مشترکان ایرانسل نیز می‌توانند پس از گذشت پنج روز از مسدود کردن خط، کد #۶۱۰۱* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری و شماره سریال IMEI گوشی مفقودشده را وارد کند.

گوشی‌های هوشمند نیز راه‌کارهایی را برای یافتن گوشی‌های گم‌شده و به سرقت رفته در نظر گرفته‌اند. اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، دو راه‌حل کلی برای یافتن مکان فعلی آن وجود دارد که البته هرکدام از این روش‌ها مستلزم این است که قبلا چنین مواردی را پیش‌بینی کرده باشید. به طور کلی یافتن مکان گوشی با استفاده از اینترنت و GPS میسر است.

یکی از این روش‌ها استفاده از اکانت گوگل است؛ برای اینکه بعدا بتوانید از قابلیت Android Device Manager که یکی از قابلیت‌های کاربردی گوگل است، استفاده کنید، حتما باید یک‌بار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شوید. در صورتی که گوشی شما گم شده باشد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات اکانت خود، مکان فعلی گوشی خود را شناسایی کنید.

گزینه دیگر «Lock» است که با استفاده از این قابلیت می‌توانید در صورت گم شدن گوشی، گوشی خود را قفل کرده و حتی برای آن پسورد بگذارید. همچنین گزینه Erase برای مواردی است که گوشی شما گم شده و می‌توانید با استفاده از این گزینه، اطلاعات حساسی که در گوشی دارید را پاک کنید. البته در صورتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید که گوشی‌تان به اینترنت متصل باشد. دارندگان گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از قابلیت «Find My iPhone» برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کنند و اقدامات دیگری نیز برای در امنیت نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهند.

البته تمامی این اقدامات درصورتی می‌تواند سودمند باشد که گوشی از زمانی که گم شده یا به سرقت رفته، تا زمانی که شما می‌خواهید آن را ردیابی کنید خاموش نشده باشد، زیرا در آن صورت تا زمانی که گوشی بار دیگر روشن شود، امکان ردیابی آن وجود ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.