رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سازمان هواپیمایی متهم ردیف اول ورود کرونا به کشور

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تداوم پرواز برخی ایرلاین‌ها به چین را در قالب تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی دنبال خواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از بهرام پارسایی اظهار کرد: ما پیش از این تحقیق و تفحص از سازمان هواپیمایی و سقوط هواپیماها در ایران را به هیات رییسه مجلس ارائه کرده بودیم که این تحقیق و تفحص به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است، هر زمان این موضوع در کمیسیون مطرح شود یک بند دیگر به آن اضافه خواهیم کرد که مربوط به پرواز ایرلاین‌ها به چین بعد از شیوع کرونا است.

وی افزود: البته اگر احیانا جلسات مجلس تشکیل نشود، انتظار داریم قوه قضاییه راسا به این موضوع ورود کند زیرا ما معتقدیم اتهام این افراد سنگین‌تر از کسانی است که ماسک احتکار می‌کنند. در واقع متهم ردیف اول کسانی هستند که با وارد کردن ویروس کرونا با جان و سلامتی مردم بازی کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ابراز عقیده کرد: کشور ما مثل خیلی از کشورهای دیگر از این آلودگی عاری بود و اگر ما بخواهیم متهمان شیوع کرونا در کشور را رده بندی کنیم، متهمین ردیف اول کسانی هستند که عامل ورود این ویروس به کشور بودند و باعث شدند هزینه جانی، مالی و معنوی سنگینی به کشور وارد شود که به راحتی قابل جبران نیست. قطعا سازمان هواپیمایی که مانع انجام پرواز به چین نشد در کنار ایرلاین ماهان از متهمان ردیف اول است.

پارسایی تاکید کرد: اگر مبادی ورودی به درستی کنترل می شد و پروازها به چین متوقف می‌شد امروز این هزینه‌ها را متحمل نمی‌شدیم. پروازهای ایران به چین در حالی تداوم پیدا کرد که سایر کشورها پروازهای خود را به این کشور متوقف کرده بودند و یک ایرلاین ایرانی می‌گفت که برای وارد کردن کالای پزشکی به این کشور می‌رود در حالی که هم مسافر می‌برد و هم مسافر بقیه کشورها را جابجا می‌کرد. ضمن اینکه ادعای وارد کردن کالای پزشکی در شرایطی که حتی پزشکان و پرستاران کشورمان از وسائل لازم برای مبارزه با این ویروس محرومند ادعایی مضحک بیش نیست.

وی اضافه کرد: حتی مدیرعامل این ایرلاین با سفیر چین نشست و با افتخار گفت که ما مسافر جابجا می‌کنیم. این اتفاق در شرایطی افتاد که حتی کروی پروازی هم بدون نظارت و قرنطینه به راحتی تردد می‌کردند. من معتقدم اگر بر فرض توقف پروازها به قطع ارتباطات اقتصادی ایران با چین می‌انجامید باز هم می‌ارزید به این مشکلی که امروز گریبانگیر کشور شده است، در صورتی که توقف پرواز در چنین شرایطی هیچ مشکلی ایجاد نمی کرد.

پارسایی در ادامه گفت: به محض اینکه جلسات مجلس برقرار شود، ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد که این ایرلاین علاوه بر مسافر چه کالاهایی وارد کرده است؟. برداشت من این است که اگر هم کالایی بوده تنها کالای پزشکی نبوده و این موضوع به قیمت درگیری کل کشور به ویروس کرونا تمام شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان اضافه کرد: ما پیش از این هم از مدعی‌العموم درخواست کرده بودیم جلوی این پروازها را بگیرد ولی آنها فقط نظاره‌گر بودند، حالا هم می‌خواهیم که به تمامی قصور و تقصیرها در این زمینه رسیدگی شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.