رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فناوری جدید نمایشگر که به چشم آسیب نمی رساند

شرکت هایسنس از کتابخوان الکترونیکی با نمایشگری مجهز به فناوری جدید رونمایی می کند که رنگ ها را ملایم تر نشان می دهد و به چشم کاربر آسیب نمی رساند.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت «هایسنس» (Hisense) جدیدترین فناوری های خود را در نمایشگاه CES۲۰۲۰ رونمایی کرد. یکی از جالب توجه ترین فناوری های این شرکت، نخستین نمایشگر موبایل coloer e-ink بود.

دستگاه کتابخوان الکترونیکی مجهز به این نمایشگر توجهات زیادی را به خود جلب کرد و اکنون مشخص شده در ۲۳ آوریل سال جاری رونمایی می شود.

فناوری به کار رفته در نمایشگر این دستگاه از ترکیب فناوری e-ink با فناوری پرینت رنگی در ۴۰۹۶ رنگ نمایشگر به وجود آمده است. این فناوری سبب می شود رنگ ها در نمایشگر ملایم تر نمایش داده شوند و به چشم کاربر آسیب نرسانند. به همین دلیل کاربر برای مدت زمان طولانی تری می تواند به نمایشگر نگاه کند.

این نوع از صفحه نمایش مزایای خاصی دارد؛ مثلا مصرف انرژی آن بسیار اندک است و حتی هنگامیکه دستگاه خاموش است کاربر می تواند از آن استفاده کند. به این ترتیب کاربر می تواند در زمان دلخواه به مطالعه روی دستگاه بپردازد. این ویژگی مشابه قابلیت کتابخوان الکترونیکی کیندل( متعلق به آمازون) است.

جالب آنکه این نمایشگر از خود نوری منتشر نمی کند بلکه نور طبیعی موجود در عکس را نشان می دهد. این بدان معنا است که هیچ نور آبی مضر برای چشمان از آن خارج نمی شود.

کتابخوان Color Ink هایسنس با اپلیکیشن های مختلف عرضه می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.