رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

مسیریاب ویز: مردم سراسر دنیا ۶۰ درصد کمتر از سابق رانندگی می کنند

مسیریاب ویز با انتشار گزارشی خبر داده که پاندمی کووید ۱۹ تا چه اندازه راننده ها را از جاده ها دور نگه داشته است. این اپلیکیشن که در سال ۲۰۱۴ میلادی طی قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار به گوگل فروخته شد هم اکنون ۱۳۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و به خاطر آپدیت هایی که توسط کاربرانش به نقشه های آن اضافه می شود از محبوبیت زیادی برخوردار است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، در گزارش جدید مسیریاب ویز اشاره شده که به خاطر قرنطینه گسترده سراسری حالا مسیرهای طی شده توسط راننده ها در سراسر دنیا ۶۰ درصد نسبت به متوسط مسافت روزانه طی شده در بازه زمانی دو هفته ای ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. البته این خبر لزوما به معنای کاهش راننده ها در سطح جاده ها نیست اما حکایت از کاهش تصاعدات کربنی در سطح سیاره زمین دارد. اگر خاطرتان باشد وقتی قوانین قرنطینه در چین اعمال شد تصاویر ماهواره ای ناسا از افت قابل توجه آلودگی هوا در این کشور خبر دادند (البته در نزدیکی منشاء شیوع کووید ۱۹ یعنی ووهان) اما بعد از آنکه کسب و کار در چین از سر گرفته شده سطح آلودگی هوا نیز به همان نسبت مجددا بالا رفت.

قرنطینه ها

ویز با بررسی دیتای مربوط به برخی نواحی دریافته که قوانین سخت گیرانه تر برای قرنطینه تاثیر مستقیم روی متوسط مسافت طی شده توسط راننده ها داشته و برای مثال در کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و اسپانیا که بیشتر از همه تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفتند متوسط مسافت طی شده توسط راننده ها افتی ۸۰ درصدی داشته است.

در عین حال آمار به دست آمده از ایالات متحده آمریکا نیز اندکی از متوسط اعلام شده برای دنیا بیشتر است؛ متوسط مسافت روزانه طی شده توسط راننده های آمریکایی ۶۷ درصد نسبت به دو هفته ابتدایی فوریه کاهش پیدا کرده است.

همچنین لازم است اشاره کنیم که بسیاری از مردم همچنان سفرهای جاده ای قبل را انجام می دهند و در حالی که برخی از این سفرها غیرضروری ارزیابی شده اند بسیاری از آنها نیز توسط کارکنان واحدهای درمانی انجام می شوند و ضرورت دارند. ویز همزمان با انتشار گزارش جدیدش از چند ابزار و قابلیت تازه نیز رونمایی کرده تا به کنترل کووید ۱۹ کمک کند و برای مثال در آپدیت جدید رستوران هایی که غذای بیرون بر عرضه می کنند یا مسیر ماشین رو دارند را برای کاربران نمایش می دهد.

در حالی که ویز وعده ای برای به روز رسانی این اطلاعات در روزهای آتی نداده، برخی شرکت ها از جمله کمپانی مادر آن یعنی گوگل پیشتر گزارش هایی را در مورد مقدار مراجعه مردم ۱۳۱ کشور دنیا به پارک ها، فروشگاه ها و شرکت ها در دوران قرنطینه منتشر کرده است و مرتبا این اطلاعات را به روز رسانی می کند.

روز گذشته اپل نیز دیتای حرکتی اپلیکیشن نقشه خود را منتشر کرد که حاوی جزئیات خوبی در رابطه با عادات مردم برای رانندگی، پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بود. جالب است بدانید که اطلاعات منتشر شده توسط اپل نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی درخواست های مسیریابی در آمریکا در مقایسه با مقدار همیشگی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.