کدام فیلم‌های هالیوودی بهترین موسیقی متن را داشتند؟

در دهه اخیر سینمای جهان و هالیوود شاهد موسیقی‌هایی ماندگار در آثار مختلف بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، موسیقی متن یکی از مهمترین جنبه‌های تاثیرگذاری یک فیلم‌ سینمایی است. از زمانی که فیلم‌های صامت نیاز به موسیقی داشتند تا کنون، موسیقی‌ها نقش حیاتی را در روایت داستان‌های به یاد ماندنی بازی کردند. تا جایی که تصور فیلم‌ها بدون موسیقی می‌تواند آزاردهنده باشند.

استفاده درست و به موقع از موسیقی کمک می‌کند که یک سکانس، بیننده را از احساس لبریز کند. حتی گاه موسیقی می‌تواند به تنهایی داستان فیلم را بازگو کند. پس می‌توان این طور برداشت کرد که موسیقی متن قدرت این را دارد که یک فیلم را کاملاً خراب کند و یا حتی باعث ماندگار شدن آن شود.

در ادامه فهرست فیلم‌هایی را می‌بینید که در این زمینه بسیار موفق و در برخی موارد باورنکردنی بوده اند.

شبکه اجتماعی «Social Network»

این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۰ به کارگردانی دیوید فینچر ساخته شده است. جسی آیزنبرگ در این اثر نقش خالق فیسبوک را بازی می‌کند. موسیقی متن این فیلم توسط ترنت رزنور و آتیکاس راس ساخته شده و تحسین منتقدان زیادی را به همراه داشته است. این موسیقی ۹ جایزه مهم از جمله جایزه آکادمی اسکار را دریافت کرده است.

لا لا لند «La La Land»

این فیلم موزیکال منتقد پسند در بخش‌های زیادی مثل نویسندگی، بازیگری و کارگردانی جایزه گرفته است، اما هرکسی که فیلم را دیده باشد با این موضوع موافق است که موسیقی نقش زیادی در تاثیر گذاری آن داشته است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل داستان دو هنرمند هالیوود را روایت می‌کند. این فیلم دو جایزه بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اسکار را دریافت کرده است.

ورود «Arrival»

فیلم سینمایی «ورود» محصول سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین فیلم‌های علمی – تخیلی دهه اخیر است که موسیقی آن توسط جوهان جوهانسون ساخته شده و توانسته چندین نامزدی را در جوایز مهم از جمله گلدن گلوب دریافت کند. او با ترکیب پیانو و ساز‌های الکترونیکی توانسته اثری فوق العاده را خلق کند.

اسکای فال «Skyfall»

فیلم‌های جیمز باند معمولاً در زمینه موسیقی همیشه سطح خوبی دارند و فیلم سینمایی «اسکای فال» هم از این قاعده مستثنی نیست. موسیقی متن این فیلم که توسط توماس نیومن ساخته شده، سعی می‌کند کمی حماسی و پر از هیجان باشد. موسیقی فیلم‌های جیمز باند تنها دو بار نامزد اسکار شده اند؛ موسیقی متن اسکای فال یکی از این دو است.

بزرگ ترین شومن «The Greatest Showman»

از فیلم سینمایی «بزرگ ترین شومن» نمی توان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دهه و یا سال ۲۰۱۷ یاد کرد، اما موسیقی متن و ترانه‌های آن قطعاً یکی از بهترین‌ها بود. البته از بازی عالی هیو جکمن در این فیلم هم نباید گذشت. ترانه «این من هستم» از این فیلم جایزه گلدن گلوب را دریافت کرده است.

مکس دیوانه: جاده خشم «Mad Max:Fury Road»

فیلم سینمایی مکس دیوانه یک فیلم عالی است. این اثر به کارگردانی جرج میلر سکانس‌های اکشن هنرمندانه‌ای دارد که مخاطب را سرگرم می‌کند. البته وقتی موسیقی متن را نیز به آن اضافه کنیم، این فیلم دوست داشتنی‌تر می‌شود. تام هوکنبورگ با نام مستعار جانکی ایکس ال موسیقی متن این فیلم را ساخته است.

میان ستاره‌ای «Inter stellar»

اینتر استلار تاثیرگذارترین موسیقی متنی نبود که هانس زیمر برای فیلمی به کارگردانی کریستفور نولان نوشت؛ چرا که باید فیلم «تلقین» را شایسته این عنوان بدانیم. این فیلم شاید هدفمندترین موسیقی هانس زیمر برای نولان هم نبود، چون در این زمینه هم «دانکرک» پیشی گرفته است. اما «میان ستاره ای» بدون چون و چرا شگفت انگیز‌ترین موسیقی بود که زیمر برای نولان و شاید برای هر کس دیگری ساخته است.

از گور برخاسته «The revenant»

ریوئیچی ساکاموتو آهنگساز این فیلم بود. او در سال ۲۰۱۴ به بیماری سرطان مبتلا می‌شود و بعد از یک سال وقفه کاری به علت پیگیری درمان، آلخاندرو ایناریتو کارگردان فیلم «از گور برخاسته» پیشنهاد این فیلم را به وی می‌دهد تا یکی از بهترین موسیقی‌های قرن رقم بخورد.

هشت نفرت انگیز «The Hateful Eight»

تارانتیتو با استفاده تاثیرگذار موسیقی در فیلم هایش شناخته می‌شود. موسیقی متن فیلم توسط انیو موریکونه ساخته شد که پیش از آن هم در فیلم‌های «بیل را بکش»، «جنگوی زنجیر گسسته» و چند فیلم دیگر نیز با یکدیگر همکاری داشتند. موسیقی این فیلم کاملاً با لحن فیلم تارانتینو هماهنگ است و او این تجربه را از ساختن موسیقی برای ۴۰۰ فیلم در ۷ دهه فعالیت به دست آورده است.

موسیقی فیلم های «جنگ ستارگان»، «حماسه کولی»، «شوالیه تاریکی» و «ستاره‌ای متولد شده» را نیز می‌توان در بین برترین‌ ها قرار داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.