رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اسم رمز اندروید ۱۱ فاش شد: کیک رد ولوت

تصمیم گوگل به حذف نام دسرها از انتهای نام اندروید، سبب ناامیدی برخی از کاربران دو آتشه این سیستم عامل شد. حال یکی از مدیران گوگل در مصاحبه‌ای فاش کرد که تیم توسعه دهنده اندروید هنوز نام دسرها را فراموش نکرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، «David Burke»، معاون بخش مهندسی اندروید در مصاحبه‌ای با پادکست All About Android اعلام کرد که تیم توسعه دهنده اندروید ۱۱ از «کیک رد ولوت» (Red Velvet Cake) برای اشاره کردن به این نسخه استفاده می‌کند. البته وی اضافه کرد که این نام فقط توسط تیم مهندسی استفاده شده و نام اصلی این سیستم عامل همان «اندروید R» خواهد بود.

گوگل تا سال‌ها از اسامی دسرها برای نامگذاری نسخه‌های سیستم عامل اندروید استفاده می‌کرد و این سنت از سال ۲۰۰۹ و با انتخاب «کیک فنجانی» (Cupcake) برای اندروید ۱.۵ شروع شد. اما این شرکت سال گذشته برای اندروید Q این سنت را کنار گذاشت و تصمیم گرفت به جای اضافه کردن نام یکی از دسرها یا شیرینی‌ها به انتهای نام این نسخه، از عدد استفاده کند، به این ترتیب نسخه فعلی اندروید ۱۰ نامگذاری شد و اندروید R نیز عدد ۱۱ را در انتهای نام خود می‌بیند.

اما ظاهراً داستان نامگذاری نسخه‌های اندروید با نام دسرها حداقل برای تیم توسعه دهنده این سیستم عامل تمام نشده است. «Sameer Samat»، معاون مدیریت محصول گوگل سال گذشته میلادی در مصاحبه‌ای گفت که این شرکت همچنان از اسامی دسرها برای نامگذاری نسخه‌های اندروید استفاده می‌کند.

«Burke» نیز سال گذشته فاش کرد که اندروید Q بین اعضای توسعه دهنده به نام «تارت بِه» (Quince Tart) شناخته می‌شود و اگر گوگل تصمیم به حذف نام دسرها نمی‌گرفت، این نسخه به احتمال فراوان «کیک ملکه» (Queen Cake) نام می‌گرفت.

انتظار می‌رود اندروید ۱۱ با قابلیت‌های متعدد اواسط شهریور ماه منتشر شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.