رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وقوع رگبارهای تابستانه در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع رگبارهای تابستانه در برخی استان‌های کشور طی سه روز آینده گفت: بارش فردا (۹ مرداد) در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۸ مرداد) در بعضی مناطق شمال غرب، استان‌های گیلان و مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین و البرز و در ارتفاعات زاگرس مرکزی طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: فردا (۹ مرداد) در شمال غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران، سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه رگبار و رعد و برق در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بیشتری دارد، گفت: طی دو روز آینده در غرب هرمزگان، ارتفاعات غربی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان طی ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روز جمعه (۱۰ مرداد) در سواحل شمالی کشور بارش‌ها ادامه دارد و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در استان‌های مرکزی، قم و شمال اصفهان نیز بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه (۱۱ مرداد) در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و در برخی نقاط استان خراسان رضوی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ساعات بعد ازظهر روز جمعه و شنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) در جنوب سیستان بلوچستان و برخی مناطق استان هرمزگان نیز رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ساعات بعد ازظهر روز یکشنبه (۱۲ مرداد) در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و فارس رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد و سایر مناطق آسمانی صاف خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ مرداد) در نوار شمالی کشور کاهش موقتی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، گفت: دریای خزر نیز طی این دو روز مواج خواهد بود همچنین طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش باد با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق با حداقل ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و پس‌فردا (۱۰ مرداد) نیز نیمه ابری و در بعضی ساعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۲۴ و دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.