در سازمان لیگ کشتی چه می گذرد؟

در حالیکه هنوز برگزاری رقابت های لیگ کشتی آزاد و فرنگی مشخص نیست اما باز هم شاهد اتفاقات عجیب و غریب هستیم و مشخص نیست اگر استارت لیگ زده شود چه ماجراهایی رقم خواهد خورد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، نحوه برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی در سال گذشته و با مدیریت عبدالمهدی نصیرزاده، با انتقادات زیادی روبرو شد.

نظارت ضعیف بر توان مالی تیم ها و بی توجهی به حق ضایع شده بسیاری از کشتی گیران که دل خوش به دریافت اندک مبلغ قراردادهای خود بودند و یا انصراف یا انحلال برخی تیم های دیگر از جمله اتفاقات تلخ لیگ کشتی در سال گذشته بود.

پس از انتقادات فراوان نسبت به وضعیت مسئولان سازمان لیگ کشتی، نصیرزاده قول داد در سال جدید از ورود تیم های بدهکار به لیگ جلوگیری شود اما این وعده نیز عملی نشد و باز هم شاهد حضور تیم هایی نظیر هیات ‌کشتی خراسان جنوبی در لیگ فصل جاری هستیم، تیمی که علی رغم اعتراضات زیاد با وجود گذشت یک سال حتی توان پرداخت طلب های دو یا سه میلیونی کشتی گیرانش را ندارد!

با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و مخالفت چندباره مسئولان ورزش کشور و وزارت بهداشت با برگزاری رقابت های پربرخوردی همچون کشتی، اما مسئولان سازمان لیگ اصرار عجیبی برای برگزاری لیگ در چنین شرایط خطرناکی دارند، تا جاییکه حتی بدون مجوز برگزاری لیگ، اقدام به بستن قراردادها کردند و مراسم قرعه کشی را نیز برگزار کردند تا با این شیوه مسئولان را مجاب به موافقت با برگزاری لیگ کشتی کنند!

اما با این وجود و در حالیکه هنوز برگزاری لیگ کشتی مشخص نیست، شاهد حواشی فراوان از جمله تخلف، انحلال و یا انصراف تیم های مختلف هستیم.

تیم دریاچه ارومیه انصراف خود را از حضور در لیگ کشتی آزاد اعلام کرد و در اقدامی عجیب که فاقد وجاهت قانونی است، امتیاز این تیم به استقلال تهران واگذار شد و کشتی گیران و کادر فنی دریاچه ارومیه نیز راهی استقلال شدند!

اما با انصراف تیم دریاچه ارومیه، نادر حاج آقا نیا و عباس فروتن دو کشتی گیر این تیم رسما با تیم هیات کشتی قائمشهر قرارداد امضا کردند اما روز پنج‌شنبه این دو کشتی‌گیر با حضور مجدد در سازمان لیگ فدراسیون کشتی در حالی که با تیم هیات کشتی قائمشهر قرارداد داشتند با تیم استقلال هم قرارداد امضا کردند!

اقدام غیر قانونی این دو کشتی گیر در حضور مسئولان سازمان لیگ تا حدی کادر فنی تیم قائمشهر را عصبانی کرده که محمد صادق زاده مربی این تیم تهدید کرده از رییس سازمان لیگ و باشگاه استقلال شکایت خواهد شد.

از سوی دیگر نیز حضور تیم فولاد اکسین خوزستان در لیگ کشتی فرنگی بعید به نظر می رسد و تیم هیات کشتی کرمانشاه نیز انصراف خود را از حضور در لیگ کشتی آزاد اعلام کرده است.

این همه حاشیه در حالی که هنوز لیگ آغاز نشده جای تعجب دارد و مشخص نیست در جریان مسابقات باید شاهد چه اتفاقاتی باشیم.

اینکه مسئولان سازمان لیگ فدراسیون کشتی باز هم روش های غلط سال گذشته را ادامه می دهند، نتیجه ای جز خدشه بیشتر بر اعتبار ورزش اول ایران به دنبال نخواهد داشت، از مسئولان فدراسیون کشتی انتظار می رود با توجه به اتفاقات یکی دو سال اخیر سر و سامانی به وضعیت سازمان لیگ کشتی بدهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.