این غذاها را مصرف کنید تا دچار«سرطان» نشوید

متخصص طب ایرانی گفت: سبزیجات و میوه های تازه و برخی ادویه جات، سیب، زعفران، اسفناج، چای کم رنگ، زردچوبه، زیتون، هویج، مرکبات و فلفل در پیشگیری از ابتلا به سرطان موثر بوده و باید مصرف شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس،علیرضا یارقلی، متخصص طب ایرانی درباره «بایدها و نبایدهای غذایی در طب ایرانی به ویژه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان»، گفت: غذاهای فرآوری شده و مانده که به آن غذاهای آماده و فست فود می‌گوییم غذاهایی غلیظ هستند که در بدن ایجاد سودا می‌کنند و جزو التهابات سرد و غلظت آورنده بوده و موجب سرطان می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از غذاهای تازه و طبیعی برای حفظ سلامت بدن، اظهار داشت: غذاهای ساده، سبزیجات و میوه جات تازه و برخی ادویه جات و گیاهانی مثل سیب، زعفران، اسفناج، چای کم رنگ، زردچوبه، زیتون،کلم به مقدار کم، چغندر، هویج، مرکبات و فلفل که بر سرطان تاثیر خوبی دارند، باید مصرف شوند.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: البته ادویه جات مثل فلفل و زردچوبه تا وقتی در غذا استفاده می‌شود هیچ منعی برای مزاج های مختلف ندارند.
یارقلی متذکر شد:خوردن غذاهای غلیظ مانند آش رشته برای افرادی که معده سرد و ضعیفی دارند مناسب نیست اما برای افرادی که فعالیت زیادی دارند و ورزشکار هستند مناسب است.

وی در خصوص اثرات خواب بر پیشگیری از ابتلا به سرطان، گفت: خواب شب یعنی اینکه حدود ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب بخوابیم. در فصول سرد سال خوابیدن در طول روز اصلا خوب نیست و اگر کسی عادت دارد می‌تواند یک ساعت قبل از اذان ظهر بخوابد اما خواب در غروب بدترین نوع خواب است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: خوردن چای کم رنگ ایرادی ندارد و قهوه یک یا دوبار در هفته نیز بلامانع است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.