رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خبر مهم برای سهامداران خودرو

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: بازارگردان نماد خودرو مورد تایید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف انجام می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از صدا و سیما، محمود گودرزی درباره بازارگردانی در بورس گفت: بورس تهران اقدامات خوبی در رابطه با بازار گردانی انجام داده است و از مجموع ۳۴۵ نماد بورسی بیش از ۱۸۰ شرکت بازار گردانی سهام را قبول کرده اند ضمن اینکه تعدادی از شرکت‌ها تخلف انجام دادند و بازار گردان معرفی نکردند، به مراجع زیربط معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران به جد بحث بازار گردانی را در نمادها دنبال می‌کند افزود: بازار گردانی الزام است و براساس دستورالعمل پذیرش نمادها در بازار سرمایه عملاً شرکت‌ها و ناشران باید بازار گردان داشته باشند و این دستورالعمل شامل شرکت‌های که از قبل وارد بورس شدند نیز می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: شرکت‌ها، ناشران و سهامداران عمده‌ای که براساس مصوبات شورای عالی بورس هنوز اقدام به انتخاب بازار گردان نکردند از طریق مراجع ذی صلاح، به تخلفات آنان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها اقدامات لازم را برای بازار گردانی انجام دادند برخی از سهامداران عمده بدلیل مشکلات مالی نتوانستند بازار گردان داشته باشند. بازارسازی با بازار گردانی متفاوت است بازار سازی از یک طرفه شدن بازار جلوگیری می‌کند، اما بازار گردانی به تحلیل دامنه و نقد شوندگی می‌پردازد.

به گفته این مقام مسئول بازار گردان نماد خودرو مورد تأیید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف انجام گرفته است، اما مدیران ایران خودرو در تلاش هستند تا بازار گردان داشته باشند و نامه‌های ارسال کردند، اما هنوز بازار گردان معرفی نکردند. نماد خودرو قرارداد بازار گردانی با شرکت بورس ندارند و تأخیر در اعلام بازار گردان یک تخلف است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.