رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۱ معرفی شد

کراس‌اور اندازه متوسط لینکلن ناتیلوس (MKX) سال آینده با تغییر چهره و بهبود فناوری‌های الکترونیک تولید می‌شود. این محصول با آستانه قیمت ۴۰ هزار فروخته خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، لینکلن به‌عنوان برند لوکس زیرمجموعه فورد فعالیت می‌کند. از سال آینده، تولید مدل‌های سدان توسط این برند متوقف خواهد شد تا تمرکز بیشتری بر شاسی‌بلندها داشته باشد. امروزه ۴ کراس‌اور در سبد لینکلن وجود دارند که به ‌ترتیب اندازه از کوچک به بزرگ، کراس‌ایر، ناتیلوس، ایویتور (Aviator) و نویگیتور (Navigator) را شامل می‌شود.

نسل اول لینکلن MKX در سال ۲۰۰۶ تولید شد. این محصول با نسل سوم از سال ۲۰۱۸، ناتیلوس نام‌ گرفت و حالا به‌روزرسانی ظاهری و فنی را تجربه می‌کند. در نمای رو‌به‌رو، تغییر خاصی بر جلوپنجره و چراغ‌های اصلی اعمال نشده است. مشابه مدل ۲۰۲۰، نوار باریک LED برای فلاشر راهنما، زیر چراغ اصلی خواهد بود و مه‌شکن‌های LED در طرفین سپر نصب خواهند شد. بهبود طرح سپر و فضای ورودی هوا، مهم‌ترین تغییر ظاهری ناتیلوس نسبت به قبل است.

در فضای داخلی ناتیلوس ۲۰۲۱، تحولی چشم‌گیر وجود دارد که این خودرو را بسیار متفاوت از مدل‌ قبلی نشان می‌دهد. سبک طراحی پرواز آرام (Quiet Flight) که در محصولات مدرن لینکلن استفاده می‌شود، برای ناتیلوس اجرا خواهد شد. نمایشگر لمسی ۱۳/۲ اینچ با ساختاری شبیه تبلت روی داشبورد نصب می‌شود. طرح داشبورد، متکی بر خطوط صاف و عمودی است که برآمدگی چشم‌نوازی در قسمت پنل پشت فرمان دارد. علاوه ‌بر صندلی‌ها، چرم با رنگ‌های سفارشی روی داشبورد، تودری‌ها و کنسول اجرا می‌شود؛ درحالی‌که سقف ناتیلوس با رنگ روشن عرضه خواهد شد.

ناتلیوس ۲۰۲۱ با دو نوع پیشرانه تولید می‌شود. نسخه پایه، دارای موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۵۰ اسب ‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر است. مدل قوی‌تر، با پیشرانه اکوبوست ۲/۷ لیتر V۶ توئین‌توربو تولید خواهد شد تا ۳۳۵ اسب ‌بخار و ۵۱۵ نیوتن‌متر داشته باشد. این خودروها مجهز به جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار و سیستم تک دیفرانسیل انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هستند؛ اما می‌توانند با تجهیزات دو دیفرانسیل نیز خریداری شوند.

ناتیلوس با موتور ۲ لیتر، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت؛ درحالی‌که مدل ۶ سیلندر، در زمان ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین دارد.

آستانه قیمت ناتیلوس جدید با کمی تغییر نسبت به قبل، ۴۱ هزار دلار خواهد بود. این خودرو برای رقابت با لکسوس RX، بی‌ام‌و X۵ و پورشه کاین آماده می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.