هوای کشور تا سه روز بارانی و برفی است

کارشناس سازمان هواشناسی از شروع بارش برف و باران از امروز در اکثر نقاط کشور با ورود سامانه بارشی زمستانی خبر داد و گفت: پنجشنبه و جمعه اکثر استان‌های کشور برفی و بارانی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: امروز سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب کشور وارد می‌شود و در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، و کردستان سبب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

وی گفت: به‌تدریج از عصر امروز بارش باران و برف در استان‌های زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، ‌تهران، البرز، گیلان همچنین غرب مازندران و بخش‌هایی از استان مرکزی آغاز می‌شود.

گودرزی ادامه‌داد: پنجشنبه فعالیت این سامانه گسترده‌تر می‌شود و به‌جز هرمزگان، ایلام و کرمانشاه، کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از شرق، ‌شمال‌شرق و مرکز کشور را در بر خواهد گرفت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، این سامانه در روز شنبه فقط در مناطق شرقی خزر فعال است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی با پیش‌بینی کاهش دمای شدید در نیمه شمالی کشور از فردا، گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه دریاهای جنوب و شمال طوفانی و متلاطم است.

گودرزی بیان‌داشت: تهران از امروز سردتر می‌شود و از عصر امروز با افزایش ابر و بارش باران و روزهای پنجشنبه و جمعه بارانی خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.