رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کلاهبرداری با چک‌های سرقتی

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان ۲۴۷ برگ چک‌های شاکی خبر داد و گفت: تا کنون متهمان به ۲۰ فقره کلاهبرداری با استفاده از چک‌های سرقتی معترف شدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایلنا، سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» بیان داشت: یکم آذر ماه پرونده‌ای از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ تهران با موضوع کلاهبرداری و استفاده از چک‌های مسروقه به پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مفاد پرونده حاکی از آن بود تعداد ۲۷۴ برگ چک بانکی از شاکی سرقت شده است و چک‌های در سراسر کشور به صورت گسترده در حال خرج شدن توسط تعدادی از افراد می‌باشد.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی ابراز داشت: در بررسی‌های پلیسی به دست آمد، متهمان از طریق فضای مجازی سوژه‌های خود را که اغلب فروشندگان لب تاپ و گوشی تلفن همراه و قطعات کامپیوتری و… می‌باشند، شناسایی و سپس با خرید غیر حضوری، چک‌های مسروقه را در وجه فروشندگان صادر می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی چهره دو تن از متهمان سابقه دار به نام فرهاد و یاسر، شناسایی شد، تصریح کرد: هر دو متهم در دو عملیات پلیسی منسجم و هماهنگ دستگیر و به سرقت چک‌های شاکی و انجام ۲۰ فقره کلاهبرداری با استفاده از چک‌های سرقتی معترف شدند.

سرهنگ دست خال با اشاره به اینکه در شاخه‌ای دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که بیشتر شاکیان متعلق به یکی از شهرستان‌های شرقی کشور است، و شروع به جرم از آن شهرستان آغاز شده است، توضیح داد: پرونده به همراه متهمان تحت الحفظ برای ادامه تحقیقات پلیسی تحویل یگان بدرقه برای انتقال به آن شهرستان شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.