پژو ۲۰۶ و مشکلاتی که هنگام خرید ممکن است اصلا متوجه آن نشوید!

در اینکه پژو ۲۰۶ پرطرفدارترین هاچ‌بک این سا‌ل‌های کشورمان بوده، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، این خودرو از همان ابتدای دهه ۸۰ که پا به بازار ایران گذاشت تا کنون، توانسته به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار رکورد خوبی از خود به جای بگذارد. دلایل موفقیت این خودرو هم ظاهر دوست داشتنی آن است و هم شتاب خوب و کم مصرف بودن و از همه مهم‌تر، بازار خرید و فروش این خودرو که هیچ جای نگرانی برای مالک باقی نمی‌گذارد. اما مانند هر خودروی دیگری، پژو ۲۰۶ هم ظرایف و ریزه کاری‌هایی دارد که عدم توجه به آن‌ها ممکن است باعث خرید خودرویی شود که هر روز خریدار را بیشتر از روز قبل پشیمان کند!

معایب پژو ۲۰۶ دنده‌ای

اول اینکه حتما کسی که قصد خرید پژو ۲۰۶ را دارد، قطعا از ابعاد آن آگاه است. اما تا این خودرو را نداشته باشی متوجه نمی‌شوی که وقتی در مورد کوچک بودن صندوق عقب حرف می‌زنیم، واقعا از چه حرف حرف می‌زنیم! به جز این موضوع، عموما واشر سرسیلندر پژو ۲۰۶، ضعیف است و این مورد سبب خروج آب و روغن از سیلندرها به سایر قسمت‌های خودرو شده و آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد. نکته بعدی جلوبندی ضعیف پژو ۲۰۶ است. اگر مالک خوب با ماشین تا نکرده باشد، احتمالا ضربه‌های وارد شده، به مرور زمان اثرشان را نشان خواهند داد.

مشکل دیگر، در بخش سیستم هیدرولیک ۲۰۶ است که اگر احیانا به مشکلی برخورد کند، باید منتظر هزینه‌های عجیب و غریبی بود! یک نکته کوچک دیگر در مورد پژو ۲۰۶، لزوم توجه مدام به کمک فنرهای این خودرو است. به دلیل نوع طراحی پژو ۲۰۶، کمک فنرهای عقب بر اثر ضربات وارده در هنگام رانندگی، دچار آسیب خواهند شد و بنابراین باید به سرعت، تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض شوند.

مشکلات پژو ۲۰۶ اتوماتیک

پژو ۲۰۶ هاچ‌بک محبوبی است که حقیقتا جای خالی مدل اتوماتیک آن در بازار خودروی ایران حس می‌شد. ایران خودرو تیپ ۶ این هاچ‌بک دوست داشتی را با گیربکس اتوماتیک روانه بازار کرد که البته یک شکست واقعی در تولید این خودرو بود. پیشرانه TU5 پژو۲۰۶ مجهز به یک گیربکس اتوماتیک ۴ دنده AL4 است. مشکل همینجاست. AL4 یک جعبه دنده بسیار قدیمی و کند است که در هنگام تعویض دنده و به خصوص دنده معکوس، آن‌قدر دیر عمل می‌کند که نه تنها باعث کلافگی راننده و حتی گاهی بروز حوادث رانندگی می‌شود، بلکه این عملکرد ضعیف گیربکس، سبب بالا رفتن مصرف سوخت و کم شدن شتاب خودرو نیز می‌شود. کم شدن شتاب برای هاچ‌بکی مثل پژو ۲۰۶، که به شتاب و تند و تیز بودن شهرت دارد، یک مشکل بزرگ است. از طرف دیگر این گیربکس با پیشرانه TU5 هماهنگی خوبی ندارد و به مرور با فشار بر روی بخش‌های مختلف فنی، باعث روغن ریزی و مشکلات عدیده برای پیشرانه خواهد شد.

نتیجه تمامی این مشکلات، بالا رفتن هزینه نگهداری پژو ۲۰۶ اتوماتیک خواهد بود .تمامی این عوامل سبب کم شدن استقبال از خرید این خودرو و به دنبال آن توقف خط تولید آن شد. حالا ممکن است شما با وجود دانستن تمامی این موارد، علاقمند به خرید پژو ۲۰۶ اتوماتیک کارکرده باشید. پس چه بهتر که خودرویی با کمترین میزان مشکلات پیدا کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.