رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روز خاص برای جواد نکونام و مسعود شجاعی

برای دو همبازی سابق در تیم ملی و اوساسونا و دو اندیشه لالیگایی در لیگ برتر دو بازی حساس هفته بیش از هر زمانی حائز اهمیت است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، حتی اگر نکونام و شجاعی هم روی نیمکت فولاد و تراکتور نبودند، حساسیت‌های تقابل آنها با پرسپولیس و استقلال کم نمی‌شد اما دو لالیگایی سابق که هنوز با تیم‌های خود آن‌طور که انتظار می‌رود نتیجه نگرفتند، بهترین فرصت برای به رخ کشیدن توانایی‌های خود را دارند. نکونام هرچند در سال‌های اخیر نشان داده مربی خوبی است و سال قبل هم با فولاد توانست سهمیه آسیا را کسب کند اما اولاً در این فصل پرفراز و نشیب بوده و ثانیاً هنوز طعم پیروزی را مقابل پرسپولیس با تیم‌هایی که سرمربی آن بوده نچشیده تا این دو مهم عاملی باشد برای انگیزه بالای او و تیمش مقابل پرسپولیس. از بدحادثه پرسپولیسی به تور آنها افتاده که تشنه پیروزی است و نمی‌خواهد روند نبردن‌هایش را باز هم ادامه دهد. در میدان دیگر هم تراکتور با مسعود شجاعی میزبان استقلال است. آبی‌ها پس از تساوی لحظه آخری مقابل پرسپولیس مترصد پس گرفتن صدر جدول هستند و شکست تراکتور حلاوت صدرنشینی آنها را دو چندان می‌کند اما در سمت مقابل شجاعی بهترین فرصت را دارد تا نشان دهد مثل دوران بازی خود می‌تواند در عرصه مربیگری نیز پرافتخار باشد. شجاعی از وقتی که روی نیمکت تراکتور جانشین منصوریان شده، بد کار نکرده اما چشم‌ها را هم خیره نکرده است تا حالا برای بازی با استقلال بهترین فرصت را پیش‌رو داشته باشد. اگر تراکتور استقلال را ببرد با امتیاز برابر با استقلال کاملاً چهره یک مدعی را به خود می‌گیرد و روی این اصل برای سه امتیاز این بازی به آب و آتش خواهد زد.

برای دو همبازی سابق در تیم ملی و اوساسونا و دو اندیشه لالیگایی در لیگ برتر دو بازی حساس هفته بیش از هر زمانی حائز اهمیت است. سرخابی‌ها هر دو نیاز مبرم به پیروزی دارند و حریفان آنها هم رقبایی سنتی و قدرتمند هستند که با مربیان جوان خود سودای قهرمانی هم در سر دارند.

تراکتور – استقلال؛ شور صدرنشینی در شهر پرشورها

تراکتور با همه فراز و نشیب‌هایش در فصل جاری یکی از مدعیان قهرمانی است و اگر امروز موفق به شکست استقلال شود با تیم آبی هم‌امتیاز خواهد شد و در ادامه فرصت خواهد داشت تا با پیروزی در بازی معوقه صدر جدول را نشانه بگیرد. دو تیم در بازی قبلی نتیجه متفاوتی گرفتند. تراکتور با نتیجه ۲- یک از سد ذوب‌آهن گذشت که این نتیجه خوبی بود و استقلال هم در دربی به نتیجه مساوی ۲-۲ دست یافت.

بدون شک هر دو تیم در این بازی با نیت پیروزی وارد میدان خواهند شد. تراکتور برای رسیدن به هدف محمد عباس‌زاده را در نوک خط حمله دارد که قدر موقعیت‌ها را به‌خوبی می‌داند. او در محوطه جریمه یک مهاجم فوق‌العاده است. از سویی دلخوشی استقلال هم به دوندگی و فرصت‌طلبی امیرارسلان مطهری است و مهدی قایدی. با توجه به عملکرد شیخ دیاباته در بازی دربی به نظر نمی‌رسد او در این بازی به‌عنوان مهره ثابت وارد میدان شود. احتمالاً محمود فکری در این بازی به زوج مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری میدان خواهد داد و اگر قرار به حضور شیخ دیاباته در ترکیب باشد، یکی از این دو مهاجم از ترکیب خارج خواهد شد.

دربی درس‌های خوبی برای استقلال و محمود فکری داشت‌؛ اینکه فوتبال دو نیمه است. نیمه دوم مهم‌تر از نیمه اول است و برای وقت دوم هم باید استراتژی‌های خوبی داشت. شاید نمایش تیم آبی در دربی تراکتور را به نتیجه‌گیری در وقت دوم امیدوار کند اما بعید است محمود فکری اشتباهات دربی را در بازی با تراکتور تکرار کند.

تعداد گل‌های تراکتور هنوز دورقمی نشده است‌؛ این نشان می‌دهد تراکتور برای رسیدن به هدف باید تهاجمی‌تر بازی کند. البته عملکرد پرشورها در فاز دفاعی خوب بوده است. میانگین گل خورده آنها در هر بازی کمتر از یک گل است. این کار را برای تیم آبی به منظور گلزنی در این دیدار سخت خواهد کرد.

مصاف تراکتور- استقلال باید تبدیل به یکی از زیباترین بازی‌های لیگ برتر شود. به این دلیل که دو تیم مدعی قهرمانی در فصل جاری بازی‌ها هستند. از همه مهم‌تر تساوی در این دیدار نه به سود تراکتور است و نه به سود استقلال. شاگردان فکری می‌خواهند با غلبه بر پرشورها در تبریز هم صدرنشین شوند هم انتقام شکست فینال جام حذفی را بگیرند.

پرسپولیس – فولاد؛ مساوی ممنوع

پرسپولیس بعد از چهار تساوی پی در پی میزبان فولاد است‌؛ سه امتیاز این بازی به نوعی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی از نان شب واجب‌تر است. این چهار تساوی آنها را وارد بحران کرده و چالش‌هایی برای کادر فنی تیم ایجاد کرده است، تا جایی که یحیی گل‌محمدی بعد از دربی به وزیر ورزش و جوانان حمله کرد. یحیی گل‌محمدی در هفته‌های اخیر سعی کرده امتیازات از دست رفته را به رسول‌پناه و رفتن بشار رسن ربط دهد که این اشتباه است. مقصر فرصت‌هایی که در دربی از دست رفت نه رسول‌پناه است و نه بشار رسن. در اینکه بشار رسن بازیکن خوبی بود شکی وجود ندارد اما اگر قرار باشد تیم به یک بازیکن متکی باشد و با جدایی یک بازیکن آرمان و هدفش را از دست دهد بدون شک تیمی در حد و اندازه‌های قهرمانی نیست. پیش از این و در زمان برانکو هم بازیکنان زیادی از ترکیب تیم جدا می‌شدند اما یک بار هم شاهد نبودیم برانکو مصاحبه کند و بگوید پرسپولیس دیگر هدفش قهرمانی نیست.

پرسپولیس امروز با فولاد مسابقه خواهد داد، تیمی که در نیمه بالای جدول است اما به فوتبالش نقدهای زیادی وارد است. اینکه تهاجمی فوتبال نمی‌کند و موقعیت‌هایی که در جریان بازی به دست می‌آورد زیاد نیست و به دفاع تیمی بیشتر از حمله تیمی اهمیت می‌دهد. اگر این‌چنین باشد شاید فولاد این فصل هم موفق به کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا شود اما در این بازی‌ها قادر به نمایش‌های خوب نخواهد بود و از چالش قهرمانی در لیگ برتر دور خواهد شد. هر چه سطح بازی‌ها بالاتر می‌رود تاکتیک‌ها بیشتر جلوه خواهد کرد. فولاد برای اینکه تبدیل به تیم بزرگ‌تری شود باید بهتر فوتبال کند.

نیمکت فولاد هم باید روز آرامی را سپری کند؛ هیاهوی اعضای کادر فنی نمی‌تواند تیم را در زمین تبدیل به تیم بهتری کند. هر آنچه در توان کادر فنی است باید در تمرینات صرف شود چون در نهایت تیم آنی را بازی می‌کند که تمرین می‌کند. اعضای کادر فنی فولاد برای اینکه به جواد نکونام کمک کنند باید آهسته و آرام بازی را تماشا و دنبال کنند و بعد از بازیخوانی ایده‌های خوبی به جواد نکونام بدهند. این الگو نه تنها در فولاد بلکه باید در همه تیم‌ها پیاده شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.