رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ترسناک‌ترین انیمیشن‌ها برای کودکان و بزرگسالان!

انیمیشن های قدیمی تر، تمایل زیادی برای القای ترس به مخاطبان خود داشتند که در اینجا با چند مورد که خواب را از کودکان گرفتند آشنا می‌شوید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، فیلم‌هایی که برای کودکان ساخته می‌شوند قاعدتا نباید ترسناک باشند. مخصوصا انیمیشن‌هایی که برای بچه‌ها تولید می‌شود. البته بعضی از آن‌ها ممکن است صحنه‌هایی داشته باشند که ترسناک تلقی شود. مثل زمانی که در «داستان اسباب بازی» شخصیت سید(sid) سعی داشت، عروسک «باز» را به آسمان بفرستد.

اما بعضی از آثار کارتونی برای کودکان مناسب نیستند و می‌تواند برای آن‌ها ترسناک باشد. به خصوص فیلم‌های انیمه‌ای ژاپنی. در ادامه آثاری را خواهید دید که برای کودکان ساخته شده اند، اما برای هفته‌ها عامل کابوس آن‌ها خواهند شد.

اسکوبی دو در جزیره زامبی

شاید عجیب به نظر برسد که شخصیت اسکوبی دو را در یک انیمیشن ترسناک ببینیم چرا که سریال‌های این شخصیت یک ذره هم ترسناک نیستند. اما در این انیمیشن او شخیصت‌های شروری درگیر هستندکه به نظر می‌رسد انسان‌هایی با پوشش‌هایی ترسناک هستند. از این انیمیشن یک دنباله نیز به نام «بازگشت اسکوبی دو به جزیره زامبی» ساخته شده است.

کابوس قبل از کریسمس

عده زیادی معتقد هستند این انیمیشن که تیم بورتون تهیه کنندگی آن را انجام داده، یک فیلم مناسب برای کودکان نیست. با این حال رده سنی پایینی برای این انیمیشن در نظر گرفته شد و کودکانی که سن بیشتری داشتند از آن استقبال کردند. شخصیت اصلی با نام جک ترسناک نبود، اما شخصیت‌های دیگری هم بودند که می‌توانستند عامل کابوس‌های کودکان باشند.

تپه خرگوش‌ها

کارتونی با خرگوش‌های بامزه و موسیقی‌های زیبا که باعث می‌شود فکر کنید یک اثر مناسب برای کودکان است. اما کسی که این فیلم انیمیشنی را دیده باشد و یا رمان اصلی را خوانده باشد می‌داند که از ابتدا تا پایان آن پر از وحشت است. داستان انیمیشن در مورد دو خرگوشی است که تهدید‌های زیادی در مقابل آن‌ها وجود دارد.

طاعون سگ‌ها

این انیمیشن که بر اساس رمانی به همین نام به نوشته ریچارد آدامز ساخته شده، به اندازه انیمیشن «تپه خرگوش ها» شناخته شده نیست، اما حتی از آن هم ترسناک‌تر است. سگ‌های این انیمیشن از یک آزمایشگاه علمی که قرار بود روی آن‌ها آزمایشاتی را انجام دهند فرار می‌کنند. بعد از فرار آن‌ها توسط ارتش تعقیب می‌شوند و در سکانس پایانی مخاطب را با این سوال رها می‌کند که آیا آن‌ها موفق شدند به جای امن برسند یا خیر؟

خانه هیولا

خانه هیولا شاید نزدیکترین مورد به یک فیلم ترسناک برای کودکان باشد. در این فیلم انیمیشنی محصول سال ۲۰۰۶، لحظات ترسناکی رقم می خورد و موجودی در خانه‌ عجیبی است که زنده می‌شود و ساکنان محله را می‌خورد. کودکانی که سن بیشتری دارند احتمالا از لحظات سرگرم کننده و هیجانی این فیلم لذت خواهند بود، اما برای کودکان کم سن و سال‌تر ممکن است عامل ترس زیادی باشد.

شهر ارواح

انیمه‌ها همیشه در بخش‌هایی جدا از انیمیشن‌های غربی دسته بندی می‌شوند و کودکان ژاپنی از دیدن موجودات فراطبیعی و حتی میزانی خشونت در کارتون هایشان ترسی ندارند. یکی از مورد استقبال ترین انیمه‌ها در غرب، «شهر ارواح» بود. داستان در مورد دختر جوانی بود که خودش را محبوس در دنیایی مرموز می‌بیند و سعی در نجات پدر و مادرش دارد که تبدیل به خوک شده اند.

کورالاین

کورالاین، یکی از معدود انیمیشن‌هایی است که با داستان عجیب خود در مورد دنیا‌های موازی هم کودکان و هم بزرگسالان را می ترساند. داستان این انیمیشن در مورد کودکی است که بعد از نقل مکان به یک خانه جدید و با پیدا کردن یک در مخفی به دنیایی سحرآمیز و رنگارنگ وارد می‌شود، اما تمام افراد این دنیای جدید به جای چشم، دکمه دارند. حالا عده ای سعی دارند او را در این دنیا نگه دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.