کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی مامور حل اختلاف دولت و مجلس شدند

رییس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی را مامور کرد برای حل اختلاف مجلس و دولت اقدام کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «محمدباقر قالیباف» در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب برای تعامل مجلس با دولت و حل اختلافات به حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و «فریدون عباسی» رییس کمیسیون انرژی ماموریت داد درباره اجرای ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها(مربوط به توقف اجرای پروتکل الحاقی) با جلب نظر اعضای دو کمیسیون و با محوریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تعامل با دولت از جمله، سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه، موضوع را به سرعت پیگیری کنند.

رییس مجلس تاکید کرد: گزارش نتیجه این اقدامات و رایزنی‌ها در اسرع وقت به هیات رئیسه و مجلس ارائه شود.

وی همچنین گفت: ضرورت دارد دغدغه نمایندگان مردم در مجلس در اجرای کامل و دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در صدر پیگیری ها و رایزنی ها قرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته توافق سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را خلاف قانون ارزیابی کرده و بر اساس اصل ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس با ارسال تخلف دولت به قوه قضاییه موافقت کردند.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: دو صدایی ایجاد نشود و مجلس و دولت با هم همکاری کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.