رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شگفتانه‌های ۲۰۲۱ غول فناوری دنیا برای کاربران

رویداد معروف و همیشگی ماه مارس اپل ممکن است امسال برگزار نشود اما این شرکت مانند هرسال محصولاتی را در سبد خود برای معرفی به طرفدارانش دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت اپل ممکن است رویداد ماه مارس ۲۰۲۱ را برگزار نکند، اما هنوز هم می‌تواند یک iPad mini و iPad Pro به روز شده، یک آیفون SE جدید و چند شگفتی دیگر را تولید کند.

اگرچه بسیاری از مردم منتظرند تا AirPods Max اپل را داشته باشند، دیگران در حال تعجب هستند که این غول فناوری برای سال ۲۰۲۱ چه کار کرده است؟ شایعاتی پیش از رویداد ماه مارس اپل به گوش می‌رسد. آیا طرفداران شاهد iPad‌های جدید، تازه سازی AirPods یا به روزرسانی غیر منتظره iPhone SE خواهند بود؟

تاریخی در تقویم مشخص نکنید

ماه مارس از نظر تاریخی یک ماه شلوغ برای اپل است. در سال ۲۰۱۸، اپل iPad را با Apple Pencil در مراسمی با موضوع آموزش در شیکاگو رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۹، Apple Arcade، Apple Card، Apple News + و Apple TV + برای اولین بار توسط استیو جابز معرفی شدند. سال گذشته، این شرکت به جای یک رویداد پر زرق و برق، بی سر و صدا از بروزرسانی‌های iPad Pro، MacBook Air، Mac mini و Magic Keyboard خبر داد؛ بنابراین چه چیزی برای سال ۲۰۲۱ تدارک دیده است؟ پاسخ این سوال بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. جون پروسر، خبرچین اپل ادعا می‌کند که رویداد بعدی اپل در تاریخ ۱۶ مارس برگزار می‌شود. اما مارک گورمن از بلومبرگ می‌گوید رویداد ماه مارس در کار نیست.

اگر اپل تصمیم بگیرد از رویداد ماه مارس خود چشم پوشی کند، هنوز شانس زیادی دارد که قبل از WWDC این تابستان چندین محصول را معرفی کند. در اینجا چند محصول وجود دارد که به اعتقاد ما ممکن است در ماه‌های آینده در قفسه‌های فروشگاه قرار گیرد.

AirPods 3

به نظر می‌رسد که اپل برای سال ۲۰۲۱ چیزی در دست ساخت دارد. گزارش شده که این شرکت مجدانه در حال طراحی مجدد برای نسل بعدی AirPods است. از به روزرسانی AirPod‌های اپل مدت زمان زیادی گذشته است.

گزارش شده است AirPods جدید دارای دنباله‌های کوتاه‌تر همراه با محفظه کوچکتر است. جای تعجب نیست اگر اپل یک حلقه مغناطیسی برای شارژ MagSafe اضافه کند. اگرچه AirPod‌های آینده احتمالاً تراشه بی سیم جدیدی دارند، اما ANC احتمالاً در آن‌ها نیست. نسل سوم AirPods اپل ممکن است از اوایل آوریل به قفسه‌های فروشگاه برود و گفته می‌شود که با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش خود ادامه خواهد داد.

AirPods Pro 2

چند سالی است که اپل AirPods Pro خود را برای اولین بار منتشر کرده و به نظر می‌رسد در حال به روز رسانی آن‌ها باشد. سال گذشته، مارک گورمن گزارش داد که نسخه به روز شده AirPods Pro برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است. همچنین گزارش شده که در نسخه جدید بدنه را کاملاً از بین می‌برد و بیشتر شبیه سایر هدفون‌های بی سیم واقعی در بازار می‌شود. این بدان معناست که محفظه کوچک‌تر خواهد شد و ممکن است به صورت مغناطیسی به شارژر‌های MagSafe متصل شوند.

یک سایت ژاپنی گزارش داد که اپل جدیدترین AirPods را در ماه آوریل معرفی می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد قیمت گذاری AirPods Pro تغییر کند.

نسل نهم iPad‌ها

مانند آیفون‌ها، iPad پایه هر ساله به روز می‌شود و امسال نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد. شایعات مربوط به iPad‌ها امسال همه جا را فرا گرفته است. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، در یک یادداشت تحقیقی برای سرمایه گذاران، نوشت که آیپد آینده از یک نمایشگر مینی ال‌ای دی ۱۰.۲ اینچی برخوردار است. ما معتقدیم که اپل این تبلت را با تراشه A13 روانه بازار می‌کند و فضای ذخیره سازی پیش فرض را به ۶۴ گیگابایت افزایش می‌دهد.

احتمال کمتری وجود دارد تا طراحی مجدد به سبک iPad Air باشد، اگرچه ممکن است حاشیه‌ها به حداقل برسد و شاسی نازک‌تر باشد. چند گزارش وجود دارد که iPad شارژ USB-C را نشان می‌دهد، اما مطمئنا آن‌ها با پورت Lightning کار می‌کند. انتظار نمی‌رود که iPads یا Apple Pencil به روز شده در سال ۲۰۲۱ با MagSafe شارژ شوند.

طی چند سال گذشته، اپل آیپد را در ماه سپتامبر معرفی می‌کرده و به نظر می‌رسد که این اتفاق امسال در ماه مارس رخ دهد. حتی اگر iPad با نمایشگر مینی LED عرضه شود، ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد. انتظار می‌رود سفارش مینی ال‌ای دی اپل در نیمه دوم سال افزایش چشمگیری داشته باشد و این شرکت در تلاش است هزینه‌ها را کاهش دهد.

نسل ششم iPad mini

اپل قبل از به روز رسانی iPad mini در سال ۲۰۱۹ چهار سال منتظر ماند. به نظر می‌رسد انتظار برای به روزرسانی نسل ششم به نصف کاهش می‌یابد.

سایت چینی ادعا می‌کند که آیپد مینی جدید دارای صفحه نمایش کمی بزرگتر، ۸.۴ اینچی است. این احتمال وجود دارد که اپل همان روش iPad Air فعلی را دنبال کند. این یک تغییر شدید، اما به تأخیر افتاده است که می‌تواند حاشیه‌های صفحه را به حداقل برساند، بدنه مربع شکل و اسکنر Touch ID را نصب کنید.

در مورد سخت افزار، سایت فناوری چینی MyDrivers اظهار داشت که iPad mini با پردازنده A13 به روز عرضه می‌شود. ممکن است یک تغییر جزئی در RAM وجود داشته باشد، اما گزینه‌های ذخیره سازی بعید است تغییر کنند. همچنین یک احتمال خوب وجود دارد که اپل دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی مدل فعلی را برای سال ۲۰۲۱ به ۱۲ مگاپیکسل به روز کند.

پیش بینی شده که نسل بعدی آیپد مینی در نیمه اول سال رونمایی شود که همزمان با تازه سازی آیپد پرو است. انتظار قیمت کم از این آیپد را داشته باشید، زیرا اپل احتمالاً از نمایشگر مینی LED استفاده خواهد کرد و ممکن است گزینه ۵G را نیز ارائه دهد.

نسل پنجم iPad Pro

زمان به روزرسانی‌های iPad Pro تقریباً مشخص است و همه منتظرند که اپل در نیمه اول سال، نسل بعدی iPad Pro خود را معرفی می‌کند. جزئیات هنوز بسیار مخفی هستند، اما می‌توان براساس الگو‌های تاریخی، حق ثبت اختراع و اخبار زنجیره تأمین، حدس‌هایی زد.

مطمئناً در iPad Pro نسل آینده از Apple Silicon به روز شده استفاده شده، برای نسخه‌های ارزان‌تر احتمالاً شاهد یک مقدار ناچیز حافظه RAM خواهیم بود، اگرچه اپل به طور کلی اطلاعات RAM را به اشتراک نمی‌گذارد. فاکتور شکل کلی بعید به نظر می‌رسد در سال جاری تغییر کند، هرچند گزارش شده که اپل برای ماندگاری بیشتر باتری و ایجاد فضای بیشتر برای قطعات، از یک نمایشگر مینی LED استفاده خواهد کرد. اتصال ۵ G احتمالاً گزینه‌ای برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که شارژ MagSafe ظاهر شود.

آیفون SE 3

تازه سازی سال گذشته آیفون SE با موفقیت چشمگیری همراه بود، اما هنوز شایعاتی وجود دارد که گوشی هوشمند میان رده برای سال ۲۰۲۱ دوباره به روز خواهد شد. هنوز جزئیات زیادی در مورد آیفون آینده وجود ندارد، اما می‌توان درباره برخی جزئیات پیش بینی‌هایی کرد.

بزرگترین شایعه در حال حاضر این است که آیفون SE دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است. اپل ممکن است حاشیه‌های نمایشگر را کاهش دهد و یک سنسور Touch ID روی تلفن برای استفاده از صفحه نمایش بزرگتر برای کاهش هزینه‌ها و تغییرات در ابعاد کلی تلفن نصب کند.

آیفون SE احتمالاً دارای تراشه Apple A14 با همان پیکربندی ذخیره سازی پایه ۶۴ گیگابایتی مدل فعلی خواهد بود. امسال نیز انتظار می‌رود که باتری با ظرفیت بیشتری عرضه شود، زیرا بسیاری از کاربران عمر باتری در آیفون SE فعلی را خسته کننده می‌دانند.

فناوری ۵G سوال بزرگی برای آیفون SE است. ممکن است اتصال را به زیر ۶ گیگاهرتز محدود کند، اما احتمال دارد که ۵G گزینه ارتقا باشد و LTE به عنوان استاندارد عمل می‌کند.

سایت چینی ادعا می‌کند که اپل آیفون SE 3 را در ماه آوریل معرفی خواهد کرد. این مطابق با اعلامیه سال گذشته است. اما Kuo اطلاعات متناقضی را ارائه می‌دهد و می‌گوید طرفداران محصولات اپل به روز رسانی این آیفون را قبل از ماه جولای را نمی‌بینند. در هر صورت انتظار نمی‌رود قیمت این آیفون تغییر کند.

محصولات بیشتری برای رونمایی وجود دارد

شایعات حاکی از آن است که اپل برای سال ۲۰۲۱ محصولات جالب دیگری نیز از جمله عینک AR و نمایشگر‌های جدید مصرف کننده را تولید و معرفی می‌کند. محصولاتی که برای زندگی بهتر طرفدارانش تدارک دیده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.