رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فیلمی که امسال اکثر جوایز سینمایی جهان را درو کرده است!

فیلم سینمایی «عشایر» در ادامه پیروزی‌هایش در فصل جوایز، جایزه منتخب منتقدان را هم گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، فیلم سینمایی «عشایر» محصول کمپانی سرچلایت در دوره ۲۰۲۱ جوایز منتخب منتقدان موفق بود و چهار جایزه این رویداد از جمله بهترین کارگردانی به کلویی ژائو سازنده این اثر رسید. این جایزه در حالی اهدا شد که روز گذشته اعلام شد، صدابردار این فیلم سینمایی مایکل ولف اسنایدر خودکشی کرده است و به همین دلیل ژائو در سخنرانی دریافت جایزه اش به او ادای احترام کرد.

جوایز بهترین بازیگری زن و مرد هم، به ترتیب به کری مولیگان برای فیلم «زن جوان نوید دهنده» و چادویک بوزمن فقید برای فیلم «بلک باتم ما رینی» رسید. این جایزه به همسر وی اهدا شد. این فیلم با ۳ جایزه بعد از «عشایر» بیشترین جایزه از جوایز منتخب منتقدان را به خود اختصاص داد. فیلم‌های «میناری»، «دادگاه شیکاگو ۷» و «زن جوان نوید دهنده» نیز هرکدام دو جایزه دریافت کردند.

یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات این رویداد زمانی رقم خورد که الن کیم بروک، بازیگر جوان فیلم «میناری» جایزه بهترین بازیگر جوان را دریافت کرد. «میناری» همچنین جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را گرفت.

دنیل کالویا برای بازی در فیلم سینمایی «یهودا و مسیح سیاه پوست»، جایزه نخست این رویداد یعنی بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد. ماریا باکالوا هم برای فیلم «بورات ۲» جایزه بهترین نقش مکمل زن را دریافت کرد.

با وجود اینکه فیلم سینمایی «منک» با حضور در ۱۲ شاخه، بیشترین نامزدی را در این رویداد کسب کرده بود، این فیلم تنها در بخش بهترین طراحی صحنه توانست جایزه بگیرد.

این دوره از جوایز منتخب منتقدان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. تعدادی از اهدا کنندگان در سالنی در لس آنجلس حضور داشتند و نامزد‌ها نیز با ارتباط از راه دور از نقاط مختلف جهان در این رویداد شرکت کردند؛ درست مثل اتفاقی که در جوایز امی و گلدن گلوب رخ داد.

با احتساب نامزدی‌های بخش تلویزیونی، نتفلیکس بیش از هر کمپانی دیگری در این رویداد نماینده داشت. ۴۶ نامزد در بخش فیلم‌های سینمایی و ۲۶ نامزد تلویزیونی، آماری است که از این کمپانی به ثبت رسیده است. گفتنی است سریال «تاج» جایزه بهترین سریال درام را از جوایز منتخب منتقدان دریافت کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.