رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کارمندانی که هستند اما نیستند

برخی کارکنان سازمان را ترک می کنند و می روند، برخی کارکنان سازمان را ترک می کنند و می مانند! علت چیست؟ اگر مشتاق هستید که بیشتر با این مفهوم و دلایل اتفاق افتادن آن آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

به گزارش اینتیتر، در هر سازمانی کسانی وجود دارند که هر روز به طور مرتب آماده می شوند و کیف در دست به سمت اداره حرکت می کنند مشغول به کار میشوند و ساعات زیادی را در سازمان سپری می کنند اما دیگر رونق یا رکود کسب و کار برای آنها اهمیتی ندارد. این افراد خود را از سازمان جدا کرده و ارتباط عاطفی خود را با آن قطع کرده اند. آنها شغل و سازمان را ترک کرده اند و فقط به صورت فیزیکی در سازمان حضور دارند و روز های سختی را سپری می کنند

Emotional resignation یا استعفای عاطفی زمانی رخ می دهد که شاغل، توانایی یا تمایل همگام شدن با فرهنگ یا استراتژی های سازمان را نداشته باشد. ما چیز هایی را دوست داریم که در محیط کار فعلی ما وجود ندارد و در این وضعیت معتقد هستیم که فرصت های مناسب همچون محیط شغلی پویا تر و فرصت های شغلی بهتر و تجربه کار با افراد شایسته تر را میتوان در خارج از محیط فعلی یافت.

از دلایل بروز این ناهنجاری میتوان به سیستم حقوق دستمزد نابرابر، عدم وجود امنیت شغلی، دیده نشدن و از دست رفتن هویت شغلی اشاره کرد. البته از دیدگاه بسیاری از صاحب نظران علت رواج این شکل استعفا در سازمان ها مشکلات اقتصادی ناشی از شرایط موجود در جامعه است و به همین دلیل کارکنان تا زمانی که از یافتن فرصت شغلی بهتر اطمینان حاصل نکرده اند روی به استعفای عاطفی می آورند که موجب افسردگی کارکنان و کاهش بهره وری سازمان ها می شود.

با ایجاد سیستم جبران خدمات عادلانه، محیط کار پویا و همچنین فراهم کردن شرایط مشارکت کارکنان در تصمیمات سازمان میتوان از این بحران آسیب زا جلوگیری کرد.

نویسنده: امیر دادوند

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.