رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آیا زندگی بدون قلب امکان پذیر است؟

تاکنون با خودتان فکر کرده‌اید که زندگی بدون داشتن یک عضو منحصر به فرد مانند قلب امکان پذیر باشد؟

به گزارش اینتیتر به نقل از خراسان، تصور این که کسی بدون قلب بتواند مدت زیادی به زندگی ادامه دهد، خیلی مشکل است اما نمونه‌هایی این چنینی وجود دارند که تعجب پزشکان را برانگیخته است، از جمله مرد جوان آمریکایی که موفق شد بیش از یک سال بدون قلب زنده بماند و حتی در تمام آن مدت با دوستانش ورزش کند.

بیماری کاردیومیوپاتی خانوادگی

« استن لارکین»، ۲۵ ساله که به بیماری کاردیومیوپاتی خانوادگی مبتلا بود توانست مدتی را بدون قلب زندگی کند. کاردیومیوپاتی ( بیماری ماهیچه قلب) نوعی نارسایی قلبی است. «استن»، تصور نمی‌کرد که به این بیماری مهلک مبتلا شده باشد تا این‌که هنگام بازی بسکتبال بیهوش شد.
قلبی که خارج از قفسه سینه می تپد!

وی در حالی که منتظر پیوند قلب بود، دنیای پزشکی را بهت زده کرد. او با کمک قلب مصنوعی که به پشت او بسته شده بود توانست ۵۵۵ روز زنده بماند. استن به شدت به پیوند قلب جدید نیاز داشت و این بدان معنا بود که مجبور شد در بیمارستان بماند تا بتواند تا زمان پیوند تحت نظر باشد. پزشکان دانشگاه میشیگان دستگاه قلب مصنوعی SyncArdia را روی بدن استن نصب کردند. از قلب مصنوعی زمانی استفاده می‌شود که قلب از دو طرف از کار بیفتد. این وسیله به استن کمک می کرد که او زندگی معمولی داشته باشد و حتی بسکتبال بازی کند. استن سرانجام پیوند قلب شد.

سلوی، زنی بدون قلب!

«سلوی حسین» ۳۹ ساله دومین انسانی است که قلب ندارد! در یک عمل جراحی، قلب معیوب اش را درآوردند و ناچار شد بدون قلب طبیعی‌اش به زندگی ادامه دهد. وی یک قلب مصنوعی دارد که در داخل جعبه‌ای همیشه همراه اوست.

در این جعبه که نزدیک به ۷ کیلو انسانی وزن دارد دو باتری، یک وسیله برقی و تلمبه برای انتقال هوا از طریق لوله ها به یک کیسه پلاستیکی در سینه بیمار کار می‌کند تا گردش خون را در بدنش مهیا کند.

زندگی بدون قلب، چرا؟

حدود ۵۰ سال از اولین پیوند قلب انسان به انسان می‌گذرد اما اغلب بیماران مجبورند برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها صبر ‌کنند تا اهدا کننده‌ای سازگار پیدا شود، در این شرایط قلب مصنوعی می‌تواند گزینه‌ موقتی مناسبی باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.