رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رده بندی سنی فیلم های سینمایی + اینفوگرافیک

رده بندی سنی فیلم های سینمایی را می توانید در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ گاهی پیش می آید که علایمی را در گوشه و کنار فیلم ها مشاهده می کنیم اما از معانی آنها اطلاعی نداریم. این علایم نشان دهنده رده سنی هستند که میتوانند فیلم ها را تماشا کنند. رده بندی سنی فیلم های سینمایی بر اساس محتوایی که نمایش می دهند، صورت می گیرد. در ادامه به شرح علائم مذکور می پردازیم.

 G

این علامت مخف general audience است و تماشاگران عمومی معنی می شود. این علامت بدین معناست که فیلم برای تمامی سنین مناسب است و محتوای خطرناک و نامتعارفی برای کودکان ندارد.

PG

این علامت مخفف parental guidance suggested است و به این نکته اشاره دارد که فیلم باید تحت نظر و تصمیم والدین مشاهده شود. در این گونه فیلم ها گاهی محتوایی وجود دارد که برای کودکان مناسب نیست و برخی از والدین دوست ندارند که فرزندانشان آن محتوا را ببینید.

PG-13

این علامت مخفف parents strongly cautioned است و همانطور که از معنایش برمی آید تذکر قاطع به والدین در خصوص تماشای فیلم را می دهد. بعضی از سکانس های فیلم مناسب کودکان زیر سیزده سال نیست و والدین هنگام تماشا باید این نکته را در نظر بگیرند.

R

این علامت مخفف Restricted است و به الزام همراهی والدین با نوجوانان زیر هفده سال برای تماشای فیلم تاکید دارد. این دسته از فیلم ها حاوی صحنه های پر از خشونت هستند و افراد زیر هفده سال باید به همراه والدین این فیلم ها را تماشا کنند.

NC-17

این علامت مخفف no one 17 and under admitted است و نشان دهنده ممنوعیت تماشای فیلم برای افراد زیر ۱۷ سال است. افراد زیر ۱۷ سال به هیچ عنوان حق تماشای این فیلم ها را ندارند.

علایم رده بندی سنی فیلم های سینمایی را می توانید در اینفوگرافیک زیر مشاهده کنید.

رده بندی سنی فیلم های سینمایی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.