نمایشگاه ها در برندسازی بسیار موثر هستند

رضا گلشنی، آقای فروش ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه مواد غذایی اظهار داشت: واقعیت اینجاست که تنها دلیل حضور پیدا کردن در این رویدادها تنها برندسازی است و نمایشگاه ها در برندسازی بسیار موثر هستند.

اینتیتر- سحر زمانی؛ بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی تخصصی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته تهران در حال برگزاری است و تا سوم مهر ماه ادامه دارد. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با رضا گلشنی، مدیرعامل شرکت پارس سام پخش و و سجاد توکلی، مدیر فروش این شرکت گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: 

رونق اقتصادی در حال برگشت است

گلشنی در خصوص میزان استقبال از نمایشگاه مواد غذایی به این تیتر گفت: نحوه برگزاری نمایشگاه نسبت به سال گذشته خیلی بهتر بوده و استقبال هم بیشتر شده است. امسال نمایشگاه نظم بهتری دارد و تعداد شرکت کننده ها بالا بوده است. همچنین شاهد حضور برندهای بیشتر و جدیدتری هستیم که نشان دهنده این امر است که رونق اقتصادی در حال برگشت به کشور است.

نمایشگاه ها در برندسازی بسیار موثر هستند

گلشنی درباره تاثیر این نمایشگاه ها در امر برندسازی و فروش بیشتر شرکت کنندگان ادامه داد: واقعیت اینجاست که تنها دلیل حضور پیدا کردن در این رویدادها تنها برندسازی است و نمایشگاه ها در برندسازی بسیار موثر هستند. همانطور که همیشه می گویم در بحث فروش، نتورک و ارتباط مهمترین اصل است. برگزاری این دست نمایشگاه ها کمک میکند تا ارتباطاتی بین صاحبان کسب و کارها شکل بگیرد و بعد از نمایشگاه زمان بسیار مهمی است و این ارتباطات منجر به فروش بیشتر شرکت ها می شود.

وی افزود: البته افرادی وجود دارند که قبل از نمایشگاه ها و در دوران برگزاری آن هزینه های بسیار میکنند اما بعد از آن پیگیریهای لازم را انجام نمی دهند و نتیجه مورد نظرشان را کسب نمی کنند.

برای نشان دادن قدرت برندمان نیاز است تا در نمایشگاه ها حضور داشته باشیم

مدیرعامل شرکت پارس سام پخش در پاسخ به این سوال که آیا حضور در این نمایشگاه ها برای فروشگاه های آنلاین نیز موثر است، گفت: در بحث فروش دو قسمت وجود دارد. یکی فضای واقعی است و دیگری فضای مجازی. برای اینکه در فروش آنلاین و مجازی موفق باشیم نیاز است تا در این نمایشگاه ها که در فضای واقعی است، حضور پیدا کنیم و برندمان را نشان دهیم .حضور در نمایشگاه پرسنال برندینگ را برای کسب و کارها به دنبال دارد و برای نشان دادن قدرت بسیار موثر است.

آموزش، مهمترین امر در بحث فروش است

رضا گلشنی در آخر اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در کسب و کارمان موفق باشیم و هر روز فروش بیشتری را نسبت به قبل تجربه کنیم نیاز داریم تا آموزش ببینیم و خودمان را آپدیت کنیم. دوره آموزشی فتا یکی از کاربردی ترین دوره های آموزش فروش در فضای مجازی به خصوص در اینستاگرام است. مخاطبان این تیتر می توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرامی ایشان به آدرس reza_golshanii دوره آموزشی فتا ( فروش- تبلیغات- اینستاگرام) را با ارسال دایرکت با ده درصد تخفیف تهیه کنند.

در ادامه گفتگوی این تیتر با سجاد توکلی، مدیر فروش شرکت پارس سام پخش را می خوانید.

این دوره از نمایشگاه به سمت تخصصی تر شدن حرکت کرد

توکلی درباره نحوه برگزاری این دوره از نمایشگاه مواد غذایی گفت: پارسال به دلیل بحث کرونا، نمایشگاه بسیار خلوت بود اما امسال هم برندهای بیشتری شرکت داشتند و هم افرادی که مرتبط با این صنایع هستند بیشتر حضور پیدا کردند.

وی در خصوص ارزیابی شرکت های حاضر در نمایشگاه اظهار داشت: در سالهای گذشته یک سری از شرکت ها می آمدند و با تبلیغات بسیار زیاد می خواستند که خودی نشان دهند اما خدا رو شکر امسال آن اتفاق نیفتاده است؛ یعنی نمایشگاه به سمت تخصص تر شدن حرکت میکند تا تبلیغات و نمایش. به نظر بنده نمایشگاه امسال یکی از موفق ترین نمایشگاه هایی بوده که تا کنون برگزار شده است.

برگزاری این نمایشگاه ها برای شرکت های نوپا بسیار موثر است

توکلی در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه ها برای شرکت کنندگان ادامه داد: شرکت هایی که در نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند معمولا دو دسته هستند. دسته اول برندهایی هستند که فقط در جهت اعلام حضور در نمایشگاه شرکت می کنند و برای اینکه بگویند همچنان در حال فعالیت در این صنعت هستند. دسته دوم شرکت های نوپایی هستند که برای اینکه بتوانند بزرگ تر شوند در این نمایشگاه ها حضور دارند.

وی در پایان افزود: از نظر بنده برگزاری این نمایشگاه ها برای شرکت های نوپا و کوچک خیلی بهتر است و زودتر می توانند به اهدافشان برسند. در واقع به جای اینکه در یک سال با انجام تبلیغات بسیار، خودشان را نشان دهند، تنها با حضور در نمایشگاه در مدت زمان خیلی کم می توانند برندسازی کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.