معرفی کتاب یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان

علاقه مندان به روانشناسی و روانکاوی همواره در جستجوی اطلاعات بیشتر درباره دیدگاه های متخصصین این حوزه هستند. در کتاب یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان با گوشه ای از دیدگاه های آنان آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ روانکاوی و روان درمانی به عنوان یکی از علوم شگفت انگیز و اسرار آمیز در میان عامه مردم شناخته می شود. علمی که پرده از نیات مخفی اعمالی که انجام میدهیم و نمیدهیم، بر می دارد و ما را با خویشتن خویش روبرو می کند.

بیشتر بخوانید:

روانکاوی با فروید و دیدگاه های ساختار شکنش نسبت به ماهیت انسان آغاز شد و با تغییراتی از جانب روانپزشکان هم دوره فروید و پس از او ادامه پیدا کرد. تا به امروز در این علم همواره بحث های اساسی در جریان بوده است. این علم همانطور که به دنبال یکپارچه سازی شخصیت انسان است، خود نیز در مسیر یکپارچگی حرکت می کند. در واقع متخصصین این حوزه به دنبال رسیدن به یک نقطه مشترک هستند.

کتاب یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان، تلاش برای رسیدن به این یکپارچگی و نقطه مشترک را از منظر بزرگترین روانکاوان مانند فروید، ژاک لکان، آندره گرین، اتو کرنبرگ، توماس اوگدن و جویس مک دوگال روایت می کند. در این کتاب مجموعه ای از مصاحبه ها با این افراد جمع آوری شده است و هر یک از آنها از نقطه نظر خود به تعریف و نقش روانکاوی در زندگی افراد پرداخته اند.

کتاب با کاشف ناخودآگاه و بنیانگذار روانکاوی یعنی جناب آقای زیگموند فروید آغاز می شود و با نقد و انتقادات دیگر روانکاوان تاثیر گذار این حوزه نسبت به یکدیگر ادامه می یابد.

عباس کیوانلو گردآورنده و مترجم کتاب یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان است. این کتاب از طرف نشر قطره روانه بازار نشر شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است: یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان گردآوری گپ و گفت های صمیمانه و رودررو و البته تخصصی با روانکاوانی است که هر یک سردمدار جریانی فکری در روانکاوی هستند. جنبش آغاز شده توسط فروید پس از او پیشرفت های بیشماری کرد و در طول یک قرن گذشته اگرچه شاهد رویکردها و نگاه های کم و بیش متفاوت در درون نهضت روانکاوی هستیم، اما می توان به جرات گفت که همه این رویکردها انگاره های اساسی خود را وامدار نگاه عمیق و موشکافانه فروید به روان هستند. اعتقاد به تاثیر گذاری ناخودآگاه و تسلط بی چون و چرای آن بر روان و شخصیت نقطه ی اشتراک تمامی این جریان های فکری است اما در باب اینکه محتوای این ناخودآگاه چیست یا چطور می توان سوژه ی اسیر در دام ارباب ناخوداگاه را از تکرار رهایی بخشید روشنگری ها و فنون متفاوتی شکل گرفته است. مطالعه مصاحبه های انجام گرفته با روانکاوان پیش درآمد آشنایی با این روشنگری ها و سبک تفکر و جهت گیری آنان و چراغ راهی برای شروع مطالعات گسترده تر است.

مطالعه کتاب کم حجم یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان را به علاقه مندان این حوزه پیشنهاد می کنیم. این کتاب به صورت مختصر دیدگاه های اساسی نظریه پردازان بزرگ حوزه روانکاوی را در اختیار شما قرار می دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.