رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی کتاب وقتی نیچه گریست

اگر می خواهید ترکیبی از فلسفه و روانکاوی را در قالب یک داستان روان مطالعه کنید، پیشنهاد می کنیم با معرفی کتاب وقتی نیچه گریست همراه شوید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ وقتی نیچه گریست، کتابی به قلم اروین یالوم، روانکاو اگزیستانسیالیسم یا همان هستی گرا است. یالوم عادت دارد در داستان هایش مفاهیم روانکاوی و فلسفه را به طرز قابل فهم و شیرینی بیان کند. او در کتاب هایی مانند مامان و معنی زندگی، درمان شوپنهاور و وقتی نیچه گریست، دست مخاطبان خود را میگیرد و به اعماق معانی رنج و زندگی می برد.

بیشتر بخوانید:

در این مطلب قصد داریم کتاب وقتی نیچه گریست یالوم را به شما مخاطبان عزیز معرفی کنیم. کتابی که یالوم در آن شخصیت های معروف روانکاوی و فلسفه را به صورت خیالی دور هم گرد آورده و از رنج های آنان در زندگی می گوید. کتابی که راه حل نهایی برای کنار آمدن با رنج ها و دردهایمان را به ما ارائه می دهد.

یوزف برویر، پزشک اهل اتریش و فردریش نیچه، فیلسوف نامدار آلمانی شخصیت های اصلی داستانی هستند که یالوم برایمان روایت می کند. این دو شخصیت دیدگاه های نزدیک به هم از زندگی دارند و هر دو به گونه ای پیرو فلسفه اگزیستانسیالیست هستند. برویر و نیچه از طریق دختری جسور که به دنبال درمان رنج های نیچه است، با یکدیگر آشنا میشوند و در نهایت هر دو در مسیر کشف ناخودآگاه شان قدم می گذارند. ناخودآگاهی که سرانجام اشک های نیچه ی سرسخت را جاری می سازد و دکتر برویر را با واقعیت رو به رو می کند.

فروید نیز نقش کوتاه اما تاثیر گذاری را در داستان یالوم ایفا می کند. او که شاگرد برویر در دانشکده پزشکی بوده و اکنون به یکی از دوستان خانوادگی او تبدیل شده است. او در خصوص فرضیاتش که در آینده مبنای بسیاری از تئوری های روانشناسی می شود، با برویر گفتگوهایی دارد و در مسیر یافتن ریشه رنج های برویر به او کمک های فراوانی می کند.

وقتی نیچه گریست کتابی است که مفهوم پذیرش رنج را به خوبی توصیف می کند و برای رسیدن به این پذیرش، قدم به قدم مراحلی را پشت سر می گذارد. داستان روان این کتاب باعث می شود تا آن را بدون خستگی دنبال کنید و با بسیاری از مفاهیم فلسفه و روانکاوی به زبان ساده ای آشنا شوید.

اساسا آثار اروین یالوم، همگی ارزش خواندن دارند اما مطالعه وقتی نیچه گریست را نباید از دست داد. این کتاب با روایت داستانی مهم و در عین حال جذاب، برای یادگیری و آموختن، بسیار مفید و موثر است. ترجمه های متفاوتی از این کتاب در بازار وجود دارد. امیدواریم از مطالعه این کتاب لذت ببرید. از اینکه ما را همراهی کردید، سپاس گزاریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.