رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خاص‌ترین خطوط هوایی جهان را بشناسید

در کنار ارائه برخی خدمات عمومی توسط شرکت‌های هواپیمایی، برخی شرکت‌ها دست به ارائه خدمات خاصی در جهت جذب مشتری زده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تابناک، در کنار ارائه برخی خدمات عمومی توسط شرکت‌های هواپیمایی، برخی شرکت‌ها دست به ارائه خدمات خاصی در جهت جذب مشتری زده‌اند.

برخی از خدمات برای مسافران مثل یک رویای شیرین و جذاب است. در ادامه با هر یک از این شرکت‌ها آشنا می‌شوید.

۱. شرکت ساموا ایر

این شرکت براساس وزن مسافران هزینه دریافت می‌کرد و پروازهای چارتر و پزشکی در داخل و خارج از ساموا و پروازهای برنامه ریزی شده از جزایر ساموابه آمریکا را انجام میدهد.

برای اولین بار در جهان این هواپیما با یک ویژگی منحصر به فرد ظاهر شد و تصمیم گرفت که بر اساس وزن مسافران از آنها هزینه‌ای دریافت کند، ولی این شرکت در سال ۲۰۱۵ به فعالیت خود پایان داد.

۲. شرکت هواپیمایی که به دلیل بخشندگی بیش از حد ورشکسته شد

شرکت کنت موس که در سال ۱۹۷۳ نام “فریلاندیا” را برای خود برگزید، یک سال فعالیت کرد؛ این شرکت که به دنبال سود‌آوری نبود هزینه‌های کمی را از مسافران دریافت می‌کرد.

افراد باشگاه مسافرت از امتیازات جالبی چون بلیت های ارزان برخوردار می شدند. یکی دیگر از امتیارات این شرکت هواپیمایی این بود که برای مسافران خود غذاهای ارگانیک آماده می کرد. نان ارگانیک و غذاهای گیاهی و پنیر و سوپ خانگی از جمله غذاهای خاص این هواپیما بود.

این شرکت در نهایت مجبور شد در سال ۱۹۷۴ به دلیل بحران نفتی که در سال ۱۹۷۳ به وجود امده بود تعطیل شود.

۳. بدترین شرکت‌های هواپیمای

کره ‌شمالی شرکت هواپیمایی خاص خود را دارد و تنها شرکتی است که در تمام دنیا تنها یک ستاره در سال ۲۰۱۴ گرفته است. این شرکت ستاره خود را چهار سال نگه داشت. با اینکه کیم جونگ اون همیشه خواهان درخشش شرکت هواپیمایی و اغراق در کیفیت آن بود، عمدتا هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. کره‌ شمالی با وجود هواپیماهای فرسوده خود، نزدیک ۲۰ سال است که هیچ هواپیمایی را خریداری نکرده است.

در سال ۲۰۰۶ ورود هواپیماهای کره شمالی به محدوده آسمان اروپا به دلیل خطر افرینی آنها ممنوع اعلام شد.

۴. حضور آناناس در هواپیماهای هاوایی

شرکت‌های هواپیمایی هاوایی اجازه می‌دهند که قوطی‌های کمپوت آناناس با سه شرط به داخل هواپیما آورده شود. اول اینکه تنها میوه آناناس می تواند وارد شود و وزن کارتون بیش از ۱۰ کیلو نباشد و پیش از بارگیری باید بازرسی شود.

۵. شرکت هواپیمایی که ۳۰ سال است مسافری را جابجا نکرده است

خطوط هوایی بالتیا کار خود را از آگوست ۱۹۸۹ و با هدف جابجایی مسافران از نیویورک آغاز کرد.

این شرکت اجازه پرواز از نیویورک به سمت لینینگراد و ریگا را کسب کرد، ولی مدیر عامل این شرکت به دلیل تعلل در برخی از تصمیمات باعث از بین رفتن اعتماد شد. این شرکت در سال ۱۹۹۶ برای سفر به برخی مکان‌ها اجازه دریافت کرد. ولی در آن سال‌ها سرمایه لازم برای آغاز فعالیت خود را نداشت. خلاصه آنکه در سال ۲۰۰۶ سرمایه حاصل شد و برای بار دیگر اجازه مسافرت از نیویورک به سمت سن پطرز بورگ را خواست و هواپیمای بوینگ ۷۴۷_۲۰۰ را خریداری کرد، ولی این هواپیما هیچ سفری نداشت و خسارتی بالغ بر یک و نیم میلیون دلار متحمل شد.

آن‌ها در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفتند تا آرم و نام شرکت را تغییر دهند، ولی با وجود این تاکنون هیچ سفر و جابجایی را نداشته اند و سرانجام در سال ۲۰۱۸ مجوز این شرکت هواپیمایی به طور کامل لغو شد.

۶. جانت ایر لاینز رمزآلوده‌ترین شرکت هواپیمایی

یکی از سری‌ترین شرکت‌های هواپیمایی این شرکت است که از فرودگاه ماکاران در لاس وگاس فعالیت میکند.

این هواپیما وظیفه جابجایی سیاستمداران و مسئولان حکومتی را از صحرای نوادا با نام منطقه ۵۱ دارد. به دلیل سفرهای امنیتی که دارد اطلاعات زیادی درمورد آن در دست نیست؛ اما تنها چیزی که درمورد آن مشخص است اینکه کارمندان را به منطقه امنیتی نوادا منتقل می کند.

۷. خطوط هوایی نپال خطرناک ترین خطوط هوایی در جهان

درسال ۲۰۱۵ این شرکت هواپیمایی دو ستاره دریافت کرد و آن هم تنها به این دلیل بود که خدمات ارزانی را برای مسافران در نظر داشته بود، ولی از لحاظ امنیتی هواپیماهای آن بسیار خطرآفرینی کرده اند تا اینکه در سال ۲۰۱۳ اتحادیه اروپا ورود آن را ممنوع کرد.

مساله خنده‌دارتر آنجاست که مهندسان این شرکت با قربانی کردن گوسفند برای الهه هندوها سعی می کنند تا هواپیماهای خود را تعمیر کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.