سریال خانم میزل شگفت انگیز چند فصل است؟ + خلاصه هر فصل سریال The Marvelous Mrs. Maisel

کد خبر : ۳۵۲۷۸۱
سریال خانم میزل شگفت انگیز چند فصل است؟ + خلاصه هر فصل سریال The Marvelous Mrs. Maisel

در این مطلب خلاصه ای از هر فصل سریال خانم میزل شگفت انگیز را نوشته ایم. با ما همراه باشید.

به گزارش اینتیتر، سریال خانم میزل شگفت انگیز سال ۲۰۱۷ از سرویس استریم اپل پرایم پخش شد و در سال ۲۰۲۳ به پایان این رسید. 

داستان سریال خانم میزل شگفت انگیز چیست؟

این سریال در ژانر کمدی درام است و داستان زن خانه داری را روایت می کند که همسرش در یک شب تصمیم به ترک او می گیرد. این اتفاق مسیر زندگی خانم میزل را به کلی تغییر می دهد و به صورت خیلی تصادفی او را در مسیر استندآپ کمدین شدن می اندازد.

سریال خانم میزل شگفت انگیز چند فصل است؟

سریال خانم میزل شگفت انگیز در ۵ فصل ساخته شده و داستان این زن جسور و مسیری را که برای موفقیت طی می کند به تصویر می کشد. در ادامه خلاصه ای از هر کدام از فصل های این سریال را می خوانید.

خلاصه فصل اول سریال خانم میزل شگفت انگیز

در سال 1958 در شهر نیویورک، میریام «میج» مایزل، خانه‌دار جوان و ثروتمند یهودی-آمریکایی، پس از اینکه شوهر جوئل، یک کمیک آماتور بی‌استعداد، ناگهان او را به دنبال مجموعه‌ی دلخراشش در کافه «گاسلایت» ترک می‌کند، شروع به یک کار کمدی استندآپ می‌کند. میج مست و افسرده با لباس خوابش به گزلایت باز می‌گردد و در یک ست بداهه بداهه، پیش از دستگیری به‌خاطر بدحجابی، وضعیت مخمصه‌اش را خالی می‌کند. میج در همان شب با کمیک معروف لنی بروس ملاقات می کند که به دلیل استفاده از فحاشی در عمل خود دستگیر می شود. سوزی میرسون، مدیر Gaslight، با تشخیص استعداد خام میج، او را در استندآپ کمدی مربی می کند.

خلاصه فصل دوم سریال خانم میزل شگفت انگیز

همانطور که میج به طور مخفیانه مهارت های کمیک خود را در کافه گاز لایت تقویت می کند، او و سوزی نیز وارد جاده شدند. تور کردن سخت است و کمیک های زنانه عموماً مورد تحقیر و تبعیض قرار می گیرند. میج تصور سوفی لنون کمدین را رد می‌کند که کمدین زن برای رقابت در عرصه‌ی تحت سلطه مردان به یک شخصیت حیله‌گر نیاز دارند و در عوض مانند خودش عمل می‌کند و نام هنری «خانم میزل» را برگزیده است. پس از اینکه میج رفتار زشت سوفی را تحقیر می کند، مدیر کینه توز سوفی میج را در لیست سیاه باشگاه های نیویورک قرار می دهد. میج با پشتکار کار می‌کند و به عنوان افتتاحیه تور آتی خواننده معروف شای بالدوین، وقفه زیادی کسب می‌کند.

The Marvelous Mrs. Maisel۱

خلاصه فصل سوم سریال خانم میزل شگفت انگیز

میج در حین تور با شای بالدوین، زندگی حرفه ای و خانوادگی را متعادل می کند. او بازی خود را برای مخاطبان غیرنیویورکی از نو می سازد. پس از طلاق، میج و جوئل در زندگی یکدیگر باقی می مانند و در حال جستجوی روابط جدید هستند. جوئل با باز کردن یک کلوپ شبانه کوچک در محله چینی‌های نیویورک، به زودی متوجه می‌شود که صاحبخانه‌ها یک لانه قمار غیرقانونی در طبقه پایین دارند. تنش‌ها زمانی به وجود می‌آیند که میج در ابتدا به مدیریت سایر مشتریان از جمله سوفی لنون توسط سوزی اعتراض می‌کند. او نمی داند که سوزی برای کمک حرفه ای به ارتباطات اوباش متکی است.

خلاصه فصل چهارم سریال خانم میزل شگفت انگیز

پس از افتضاح بالدوین خجالتی، میج قول داد که فقط کنسرت های هدلاینر انجام دهد، البته با موفقیت کمی. سوفی لنون قبل از اینکه دوباره با حسادت شغل او را خنثی کند، به میج استراحت حرفه ای می دهد. در همین حال، کلوپ شبانه شلوغ جوئل توجه ناخواسته ای را به فعالیت های غیرقانونی صاحبخانه اش جلب می کند. میج در باشگاه بورلسک وولفورد به عنوان بازیگر کمیک تبدیل می‌شود و با رضایت در آنجا می‌خوابد تا زمانی که یک یورش پلیس آن را ببندد. لنی بروس به میج کمک می کند تا اعتماد به نفس خود را بازیابد و حرفه خود را دوباره راه اندازی کند.

خلاصه فصل پنجم سریال خانم میزل شگفت انگیز

داستان مربوط به دهه 1960 تا 2000 است. در اوایل دهه 60، میج، که هنوز به صورت حرفه ای در حال مبارزه است، به عنوان نویسنده برای نمایش گوردون فورد استخدام می شود و با همکاران مرد رقابت می کند. نگاهی اجمالی به آینده نشان می دهد: میج سوزی را پس از اینکه متوجه شد که روابط اوباش، جوئل را درگیر فعالیت های غیرقانونی برای محافظت از میج می کند، اخراج می کند. با بالا رفتن شغل میج، لنی بروس به مواد مخدر اعتیاد پیدا می کند. پس از استفاده از فرصت، میج به یک ستاره بزرگ کمدی تبدیل می‌شود.

بازیگران سریال خانم میزل شگفت انگیز چه کسانی هستند؟

ریچل برازناهان در نقش میریام "میج" مایزل (با نام خانوادگی وایزمن)، یک زن خانه دار و مادر یهودی آمریکایی طبقه متوسط ​​بالا که استعداد خود را در استندآپ کمدی پس از ترک ناگهانی شوهر جوئل کشف می کند. میج که شیفته مد و بیش از حد توانمند است، به عنوان یک دختر آرایشگر در B. Altman استخدام می شود و شروع به اجرای استندآپ کمدی در کلوپ های سراسر نیویورک می کند و در نهایت تبدیل به یک کمدین مشهور جهانی می شود.

الکس بورشتاین در نقش سوزی میرسون، که کافه گاز لایت را اداره می کند و بعد از شناسایی استعداد طبیعی میج، مدیر میج می شود.

The Marvelous Mrs. Maisel۲

مایکل زگن در نقش جوئل مایزل، شوهر سابق میج که بعداً از هم جدا شده بود، میج را به دلیل منشی خود، پنی پن ترک می‌کند. او یک کمیک مشتاق، هرچند بی استعداد، استندآپ است که از روتین های باب نیوهارت کپی می کند. جوئل شرکت پلاستیک عمویش را ترک می کند، بعداً در کارخانه پوشاک پدرش کار می کند، سپس کلوپ شبانه خود را باز می کند.

لنی پالمیری در اپیزود «آن را در بشقابت بگذار!» نقش جوئل سیزده ساله را به عنوان مهمان به تصویر می کشد.

مارین هینکل در نقش رز وایزمن (لقب لمان)، مادر شیک پوش و آگاه جامعه میج که بعداً واسط ازدواج می شود.

تونی شالهوب در نقش آبراهام "آبه" وایزمن، پدر فرهیخته سخت کوش میج که استاد ریاضیات در دانشگاه کلمبیا و محقق آزمایشگاه بل است. او دانشگاه را ترک می کند تا به ریشه های فعال اجتماعی خود بازگردد و بعداً منتقد تئاتر The Village Voice می شود.

کوین پولاک در نقش مویشه مایزل (فصل 2-5، فصل 1 تکراری)، پدر حامی جوئل و مالک شرکت پوشاک Maisel & Roth

کارولین آرون در نقش شرلی مایزل (فصل 3-5، فصل های تکرار شونده 1-2)، مادر جوئل تا حدودی سرسخت اما دوست داشتنی

جین لینچ در نقش سوفی لنون (فصل 3، فصل های تکرارشونده 2 و 4، فصل های مهمان 1 و 5)، یک استندآپ کمیک موفق که از یک کت و شلوار چاق و ترفندهای شیک برای به تصویر کشیدن یک زن خانه دار بداخلاق از کوئینز در عمل خود استفاده می کند. در واقع، او یک فرد اجتماعی ثروتمند، خودپسند و بداخلاق منهتن با ذائقه ظریف است. او به طور حرفه ای با میج درگیر می شود.

لوک کربی در نقش لنی بروس (فصل 4، فصل های تکرار شونده 1 تا 3 و 5)، کمدین مشهور شهر نیویورک و دوست و متحد نزدیک میج

رید اسکات در نقش گوردون فورد (فصل 5، فصل 4 تکرارشونده)، یک مجری محبوب برنامه های گفتگوی تلویزیونی در اواخر شب که بعداً میج را به عنوان نویسنده کارکنان برای نمایش گوردون فورد استخدام کرد.

آلفی فولر در نقش دینا راتلج (فصل 5، فصل 4 تکراری)، منشی سوزی؛ او بعداً مدیر اصلی آژانس استعدادیابی سوزی شد

جیسون رالف در نقش مایک کار (فصل 5، فصل 4 تکراری)، استعدادیابی و سپس تهیه کننده در نمایش گوردون فورد

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد