افشای پیام سری گالانت به نتانیاهو چند ساعت قبل از حمله به ایران

کد خبر : ۳۷۴۶۶۵
افشای پیام سری گالانت به نتانیاهو چند ساعت قبل از حمله به ایران

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تنها چند ساعت پیش از حمله بامداد روز ۲۶ اکتبر (۵ آبان) به ایران، یوآو گالانت به نتانیاهو و اعضای کابینه پیامی «محرمانه و اضطراری» ارسال کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، یک رسانه‌ اسرائیلی محتوای نامه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یوآو گالانت به نخست‌وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه تنها چند ساعت پیش از تجاوز نظامی به ایران را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر جنگ رژیم اشغالگر این موضوع را گوشزد کرد که جنگی که اسرائیل به راه انداخته، با افزایش تهدیدات علیه دولت این رژیم، شروع به تغییر ریشه‌ای و اساسی کرده است.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که جلسات هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی و همچنین تنش با ایران، از امروز به بعد در مقر خود برگزار نخواهد شد.

وی در این نامه با انتقاد از عدم به‌روزرسانی اهداف جنگ، گفت که «جنگ بدون هیچ قطب‌نمایی پیش‌ می‌رود و این امر به اداره جنگ و تصمیمات کابینه آسیب می‌زند».گالانت با اشاره به تحولات بزرگ در طول جنگ، تأکید کرد که تحولات اخیر به‌ویژه تبادل حملات بین ایران و اسرائیل نیاز به گفت‌وگو و بررسی دارد و باید اهداف جنگ با نگاهی فراگیر به میدان‌های مختلف نبرد تعیین و به‌روز شود. وی در این نامه، دیدگاه خود درباره اهداف جنگ در عرصه‌های مختلف را توضیح داد. در خصوص غزه، او پیشنهاد کرد که برای «تثبیت یک واقعیت بدون تهدید نظامی» تلاش شود. اما درباره لبنان خواستار «ایجاد یک واقعیت امنیتی که به ساکنان شمال فلسطین اشغالی اجازه بازگشت به منازلشان در نزدیک‌ترین زمان ممکن را بدهد»، شد. گالانت در خصوص ایران، بر ضرورت «بازدارندگی و درعین‌حال دور نگه داشتن آن از جنگ» تأکید کرد.درباره کرانه باختری نیز، هدف «جلوگیری از شعله‌ورشدن آتش خشونت با خنثی‌سازی تروریسم» را تعیین کرد.

کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به بالاگرفتن اختلافات میان گالانت و نتانیاهو گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم به شرکای حریدی خود در ائتلاف کابینه اعلام کرده است که امکان برکناری وزیر جنگ پس از حمله به ایران میسر است.

نظرات بینندگان