بهترین فیلم های الناز شاکردوست

کد خبر : ۳۵۴۳۴۶
بهترین فیلم های الناز شاکردوست

در این مطلب درباره بهترین فیلم‌های الناز شاکردوست بازیگر مشهور سینما بخوانید.

به گزارش اینتیتر به نقل از رویداد ۲۴، الناز شاکردوست کارش را در سینما با فیلم‌های تجاری آغاز کرد. نگاهی به دوره اول کارنامه کاری الناز شاکردوست نشان می‌دهد که او تمام تمرکز خود را روی بازی در فیلم‌های تجاری گذاشته بود. فیلم‌هایی که گیشه موفقی هم داشتند و باعث به شهرت رسیدن الناز شاکردوست شدند. اما از اوایل دهه نود الناز شاکردوست تصمیم گرفت تغییر رویه دهد و به بازی در فیلم‌های جدی‌تر سینمای ایران بپردازد.

فیلم‌هایی که نشان داد الناز شاکردوست تنها بازیگر موفق فیلم‌های تجاری نیست و می‌تواند در فیلم‌های جدی‌تر سینمای ایران هم بدرخشد. به بهانه اکران آنلاین فیلم بی بدن نگاهی انداختیم به پنج فیلم موفق کارنامه هنری این بازیگر توانای سینمای ایران.

رسوایی

کارگردان: مسعود ده نمکی

سال ساخت: ۱۳۹۱

رسوایی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های کارنامه هنری الناز شاکردوست است. فیلم را ده نمکی با آن سابقه سیاسی مشخص بعد از موفقیت عظیم اخراجی‌ها در گیشه کارگردانی کرد. فیلم به سیاق اکثر آثار ده نمکی یک فیلم تجاری جنجالی است. شاکردوست در این فیلم موفق می‌شود تصویری متفاوت از یک دختر سربه هوا اما خوش قلب نشان دهد. رسوایی از این جهت در کارنامه کاری الناز شاکردوست حائز اهمیت است که نشان می‌دهد او توانایی بازی در نقش‌های متفاوت را دارد. رسوایی را می‌توان سکوی پرتاب شاکردوست در سینمای ایران دانست. دقیقاً بعد از این فیلم بود که کارگردانان مختلف به سراغ شاکردوست آمدند و نقش‌های متفاوت فیلم‌هایشان را به او سپردند. 

خفه‌گی

کارگردان: فریدون جیرانی

سال ساخت: ۱۳۹۵

جیرانی در خفه‌گی تصمیم گرفته بود متفاوت‌ترین فیلم کارنامه هنری‌اش را بسازد. فیلمی سیاه و سفید و سرد که یادآور فیلم‌های جنایی کلاسیک تاریخ سینما بود. او برای انتخاب بازیگر نقش اول زن فیلم سراغ الناز شاکردوست رفت و از او خواست بازی‌های اغراق آمیز گذشته‌اش را فراموش کند و یک بازی سرد و خالی از احساس ارائه دهد. نتیجه کار عالی بود. خفه‌گی نه تنها تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های اکران سال ۱۳۹۶ شد بلکه سرآغازی شد برای درخشش هر چه بیشتر شاکردوست در سینمای ایران. شاکردوست در خفه‌گی موفق می‌شود صحرا مشرقی را تبدیل به یکی از بهترین کاراکترهای فیلم‌های فریدون جیرانی کند. زنی تنها و مظلوم که قربانی یک وضعیت تلخ و دهشتناک می‌شود.

شبی که ماه کامل شد

کارگردان: نرگس آبیار

سال ساخت: ۱۳۹۷

نرگس آبیار برای بازی در نقش دختری مظلوم که تبدیل به همسر یکی از اعضای جندالله می‌شود دورترین از ذهن‌ترین انتخاب ممکن را انجام داد و سراغ الناز شاکردوست رفت. شاکردوست هم همه توانایی و انرژی خود را به کار گرفت تا از فائزه نقش متفاوتی بسازد. لنگان لنگان راه رفتن شاکردوست در کنار لهجه‌ای که او آن را درست و اصولی از کار درآورده بود، فائزه را تبدیل به شاه نقش دوران حرفه‌ای کارنامه هنری شاکردوست کرد. با بازی در شبی که ماه کامل شد و کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بود که همه از تماشاگران سینما بگیر تا منتقدان و صاحب نظران پذیرفتند شاکردوست تبدیل به یکی از بهترین بازیگران زن سینمای ایران شده است.

ابلق

کارگردان: نرگس آبیار

سال ساخت: ۱۳۹۹

نرگس آبیار پس از موفقیت همه جانبه شبی که ماه کامل شد سراغ سوژه متفاوتی رفت. او دوربین فیلمش را از خیابان‌های خاکی پاکستان به جنوب شهر تهران برد و داستان زنی بنام راحله را روایت کرد که مورد اذیت و آزار یکی از اقوام خود قرار می‌گیرد. با فراگیری جنبش می تو در سراسر جهان و افشاگری‌هایی که اهالی سینمای ایران و جهان درباره این موضوع داشتند، آبیار تصمیم گرفت تا آن جایی که سینمای بدنه ایران اجازه می‌دهد به این موضوع بپردازد. شاکردوست در این فیلم نقش دختر مظلومی بنام راحله را بازی می‌کند که قربانی شرایط تلخ اجتماعی حاکم بر ایران می‌شود. با این که کاراکتر راحله شباهت‌هایی به کاراکتر فائزه دارد اما برخلاف فائزه شبی که ماه کامل شد زنی است کنشگر و جدی که می‌کوشد حق خود را از جهان مردسالار اطرافش بگیرد. با بازی در ابلق شاکردوست یک بار دیگر ثابت کرد توانایی بالایی در ایفای نقش‌های سخت و پیچیده دارد.

بی بدن

کارگردان: مرتضی علیزاده

سال ساخت: ۱۴۰۲

کاظم دانشی بعد از ساخت فیلم علفزار که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. سراغ یک فیلمنامه دادگاهی دیگر رفت و با الهام از پرونده معروف آرمان و غزاله (هر چند خود نویسنده این موضوع را تکذیب می‌کند) فیلمنامه دیگری نوشت که مرتضی علیزاده آن را کارگردانی کرد. الناز شاکردوست در این فیلم نقش مادر دختر مقتول یعنی سارا را بازی می‌کند. زنی ساده و شهری که ناگهان خودش را در میان وضعیت ناهنجاری می‌بیند که به هیچ وجه برای آن آماده نیست. فیلم حول محور این پرسش مهم شکل می‌گیرد که آیا قصاص راه حل مناسبی برای از بین بردن جرائمی مانند قتل است؟ سارای فیلم بی بدن مدعی اصلی خون فرزند مظلوم و از دست رفته‌اش است. زنی است محکم و مقتدر که در نهایت خودش تصمیم نهایی را درباره قاتل دخترش می‌گیرد. بی بدن تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های سینمای ایران شد و عدم حضورش در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر شاکردوست را وادار کرد تا با حضور در سینماهای نمایش دهنده فیلم در ایام جشنواره به این ماجرا واکنش نشان دهد. در هر حال این فیلم اکران نسبتاً موفقی را پشت سر گذاشت و تبدیل به یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه کاری الناز شاکردوست شد. 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد