دعوا بر سر حضور مهرداد محمدی در دربی بالا گرفت

کد خبر : ۳۶۷۸۳۱
دعوا بر سر حضور مهرداد محمدی در دربی بالا گرفت

بخشیده شدن مهرداد محمدی در فاصله یک روز تا دربی پایتخت، به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از برترینها، بخشیده شدن مهرداد محمدی در فاصله یک روز تا دربی پایتخت، به سوژه روز فوتبال ایران تبدیل شده است. باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد: محرومیت مهرداد محمدی به سه جلسه کاهش یافت و باقی مانده محرومیت او به مدت یک سال تعلیق شد.

بند مهم در این اطلاعیه، به در دسترس بودن محمدی برای بازی با پرسپولیس اشاره می کند و آبی ها نوشته اند: به این ترتیب مهرداد محمدی مشکلی برای همراهی استقلال در مصاف با پرسپولیس ندارد و در صورت صلاحدید کادرفنی می‌تواند برای آبی‌پوشان پایتخت به میدان برود.

این موضوع با واکنش سریع رسانه های رقیب همراه شد. پرسپولیسی ها اعتقاد دارند که مهرداد محمدی تنها دو جلسه از محرومیت خود را سپری کرده و او نباید در بازی فردا به میدان برود و حتی بحث پیرامون شکایت احتمالی پرسپولیس و سه بر صفر شدن بازی با ورود احتمالی محمدی به زمین نیز مطرح شد.

صمد ابراهیمی ‌کارشناس حقوقی در این رابطه گفت: مهرداد محمدی نمی تواند در دربی بازی کند

باشگاه استقلال بر مبنای ماده ۱۰۷ مقررات انضباطی درخواست تعلیق محرومیت مهرداد محمدی را ارائه داد که نیمی از آن به مدت یکسال تعلیق شد 

 این بازیکن سه جلسه محرومیت قطعی و سه جلسه محرومیت تعلیقی دارد. سه جلسه محرومیت او شامل بازی های شمس آذر، نساجی و دربی است و این بازیکن در مدت فسخ قرارداد خود در دو بازی استقلال خوزستان و ملوان به عنوان بازیکن استقلال محسوب نشده و این دو بازی در زمره مدت محرومیت او نبوده است.

فریب مانور رسانه ای استقلال برای برهم زدن تمرکز پرسپولیس را نباید خورد هر چند به بی اطلاعی استقلالی ها در خصوص قوانین نیز نباید بی توجه بود. 

بند ۱۱ ماده۱۱۲ همان مقررات تصریح داشته محرومیت فقط شامل بازی هایی است که واقعا برگزار شده باشد.  یعنی بازی هفته چهارم که مقابل مس ، در آبان برگزار می شود شامل محرومیت او نیست.بدین ترتیب محمدی نمی تواند در دربی بازی کند.

هواداران پرسپولیس با استناد به تاریخ فسخ قرارداد مهرداد محمدی با استقلال نوشتند: قرارداد مهرداد محمدی با باشگاه استقلال در تاریخ 31 مرداد ماه بطور رسمی فسخ شده است.

این قرارداد در تاریخ 17شهریور مجدد ثبت شد.
استقلال در این حدفاصل با تیم های ملوان و استقلال خوزستان بازی کرد که در این دیدارها مهرداد محمدی در لیست آبی پوشان نبود.
بدین ترتیب در بهترین حالت ممکن محرومیت مهرداد محمدی تنها در دیدار مقابل شمس آذر و نساجی سپری شده است و این بازیکن نمیتواند در دربی پایخت به میدان برود.

مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف در پاسخ به این شبهات گفت:طبق قانون با گذشت نیمی از محرومیت باشگاه می‌تواند درخواست تعلیق کند که این کار از سوی باشگاه استقلال انجام شده است. 

محرومیت محمدی ۶ جلسه بوده که سه جلسه از آن گذشته است. طبق تحقیقی که کردیم استقلال ۴ بازی داخلی در این فصل برگزار کرده که برای یک بازی نام وی از لیست استقلال خارج بوده، اما در ۳ بازی دیگر در لیست قرار داشته است. ۳ جلسه دیگر از محرومیت محمدی به مدت یک ماه تعلیق شده و در صورت تکرار تخلف آن ۳ جلسه قطعی می‌شود.

 ورزش سه نیز نوشت: پیگیری‌ها از فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال نشان می دهد که قرارداد مهرداد محمدی در تاریخ هفتم شهریور با باشگاه استقلال منعقد شده است، یعنی یک روز پیش از دیدار هفته سوم برابر استقلال خوزستان، محمدی برای همکاری مجدد با آبی ها به توافق رسیده است.

در نتیجه با احتساب دیدارهای هفته اول، سوم و پنجم برابر تیم های شمس آذر، استقلال خوزستان و نساجی (دیدار هفته چهارم استقلال برگزار نشده است) مهرداد محمدی سه جلسه محرومیت خود را سپری کرده و می تواند در بازی فردا به میدان برود.

این توضیحاتی است که توسط مدیرعامل استقلال در اختیار ورزش سه قرار داده شده و از آنجایی که طبق اعلام فرشید سمیعی، زمان عقد قرارداد با باشگاه اهمیت دارد و نه زمان ثبت در سازمان لیگ، در نتیجه محرومیت سه جلسه ای مهرداد محمدی سپری شده و او می تواند برابر پرسپولیس به میدان برود.

لازم به ذکر است که در متن اطلاعیه باشگاه استقلال در تاریخ هفدهم شهریور، آبی ها اعلام کرده اند "در این جلسه توافقات لازم جهت اضافه شدن نام مهرداد به لیست انجام و در ادامه نام این بازیکن در سازمان لیگ به عنوان بازیکن استقلال ثبت شد" و برخلاف تصور پرسپولیسی ها، چیزی مبنی بر عقد قرارداد در این تاریخ اعلام نشده و قرارداد محمدی و استقلال در تاریخ هفتم شهریور (طبق ادعای باشگاه) امضا شده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد