اماکن جذاب استانبول از دیدگاه کاربران

کد خبر : ۳۵۹۱۰۵
اماکن جذاب استانبول از دیدگاه کاربران

استانبول، شهر تاریخی و فرهنگی و روح کشور ترکیه است که پل بین شرق و غرب بوده و در ورودی آسیا به اروپا است.

استانبول، شهر تاریخی و فرهنگی و روح کشور ترکیه است که پل بین شرق و غرب بوده و در ورودی آسیا به اروپا است. این شهر همیشه از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شده و به واسطه نزدیکی به کشور ایران، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان به شمار می‌آید. این شهر با جاذبه‌های فراوان خود، اعم از فرهنگی، اقلیمی، تاریخی و... هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. اگر شما هم علاقه‌مند به سفر به کشورهای اطراف ایران هستید و یا اخیراً به بررسی قیمت بلیط پرواز خارجی پرداخته‌اید، با خواندن ادامه این مقاله و بررسی اماکن جذاب استانبول، قطعاً مقصد سفر بعدی خود را پیدا خواهید کرد!

اماکن تاریخی استانبول

استانبول به عنوان قلب تاریخی ترکیه شناخته می‌شود و بسیاری از بناهای ارزشمند با معماری منحصربه‌فرد در این شهر قرار دارند. از معروف‌ترین اماکن تاریخی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسجد ایاصوفیه

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استانبول، مسجد ایاصوفیه است. کاربران به زیبایی‌های معماری این بنا و تاریخچه غنی آن اشاره می‌کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان از فضای روحانی و آرامش‌بخش آن لذت می‌برند و تصاویر زیبایی از گنبد و موزاییک‌های رنگارنگ آن به اشتراک می‌گذارند. این مسجد در دوره پادشاهی بیزانس ساخته شده و در ابتدا به‌عنوان کلیسا پایه‌گذاری شده است. این بنا نماد با صلابت ترکیه و افتخاری برای آنان است که قدمتی ۱۵۰۰ساله دارد.

برای بازدید از این بنا می‌توانید از مترو، تاکسی، اتوبوس و تراموا استفاده کنید. به علت نزدیکی این مسجد به میدان تقسیم، پیشنهاد می‌شود بعد از بازدید از ایاصوفیه، از میدان تقسیم هم دیدن کنید. شما می‌توانید با رزرو هر چه سریع‌تر بلیط تهران به استانبول و بلیط هواپیما استانبول به تهران، از زیبایی‌های مسجد ایاصوفیه دیدن کنید.

D__کار تولید محتوا_2-1403.05.23_Hagia Sophia2.jpg - تصویر 2

میدان تقسیم

میدان تقسیم به عنوان مرکز فرهنگی و اجتماعی استانبول شناخته می‌شود که در بخش اروپایی شهر واقع شده است. کاربران به کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های اطراف این میدان اشاره کرده و تجربه زندگی شبانه در این منطقه را به شدت توصیه می‌کنند.

این میدان مرکز استانبول مدرن بوده و یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل این شهر است. ایستگاه مرکزی شبکه مترو استانبول نیز در میدان تقسیم قرار دارد و دسترسی به همه نقاط شهر را برای مسافران و ساکنین شهر فراهم می‌کند. دسترسی به این میدان با مترو، قطار کابلی و تراموا و همچنین تاکسی امکان‌پذیر است.

  • کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی، اولین کاخ و مرکز حکومت عثمانی‌ها، یکی دیگر از مکان‌های محبوب در استانبول است. کاربران به زیبایی باغ‌ها، موزه‌ها و آثار تاریخی موجود در این کاخ اشاره می‌کنند. بازدیدکنندگان کاخ توپکاپی می‌توانند با بازدید از این کاخ، از تجربه زندگی سلطنتی و مشاهده جواهرات سلطنتی لذت ببرند. این کاخ در قرن چهارم ساخته شده و یکی از بناهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. کاخ توپکاپی صدها اتاق و تالار دارد و قسمت حرم‌سرای آن به شدت عظیم و دیدنی‌ است.

این کاخ در منطقه سلطان احمد قرارداد و دسترسی به آن از بخش اروپایی بسیار آسان است و می‎توان با استفاده از اتوبوس و تراموا از این کاخ بازدید کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به کاخ توپکاپی، ایستگاه گولهانه و سلطان احمد هستند.

بازار بزرگ

بازار بزرگ یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که به تنوع کالاها، رنگ‌ها و عطرها معروف است. همچنین، تجربه چانه‌زنی و خرید سوغاتی‌های منحصر به فرد، از جمله نکات مثبت این مکان به شمار می‌آید.

این بازار سرپوشیده وسعتی به اندازه 61 خیابان دارد و حدوداً 3000 مغازه اعم از پوشاک، کیف، کفش و جواهرات، صنایع دستی، رستوران و... در آن وجود دارند. نام دیگر این بازار، بازار گرند یا کاپالی چارشی است و فروشندگان آن بسیار متبحر هستند. برای دسترسی به بازار بزرگ استانبول می‌توانید از تراموای میدان تقسیم و یا متروی بلوار آتاتورک استفاده کنید.

اگر از گشت‌و‌گذار در پاساژهای مدرن خسته شدید و علاقه‌مند به خرید در فضایی متفاوت، تاریخی و قدیمی هستید، می‌توانید با تهیه بلیط ترکیه با مقصد استانبول، از بازار گرند دیدن کنید.

اماکن جذاب استانبول از دیدگاه کاربران - تصویر 3

  • پل گالاتا

پل گالاتا یکی از نمادهای استانبول است که کاربران به چشم‌انداز زیبای آن اشاره می‌کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف پل لذت می‌برند و عکس‌های زیبایی از غروب آفتاب بر روی آب به اشتراک می‌گذارند.

پل گالاتا در قلب استانبول روی شاخ طلایی قرار گرفته است و اولین و قدیمی‌ترین پل ساخته شده بر روی آن است. این پل از کاراکوی در شمال تا استانبول قدیم و مرکز محله سلطان احمد در جنوب می‌گذرد و روبه‌روی مسجد جدید قرار دارد. با قرار گرفتن روی پل گالاتا می‌توان یکی از زیباترین مناظر استانبول را مشاهده کرد. این پل شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را به‌هم متصل می‌کند. با عبور از روی پل گالاتا اگر به‌سمت غرب نگاه کنید، در اصل اروپا را تماشا خواهید کرد و اگر به‌سمت شرق سر برگردانید، تنگه بسفر و آسیا را می‌بینید. این پل دو محله بی‌اوغلو و امینونو را به هم متصل می‌کند.
برای بازدید از این پل می‌توانید از متروی میدان تقسیم استفاده کنید، از آنجا با حدود 15 دقیقه پیاده‌روی به پل می‌رسید. همچنین با استفاده از ماشین‌های میدان تقسیم هم در کمتر از ۱۰ دقیقه به پل گالاتا خواهید رسید.

سفر به استانبول با هواپیما

اگر قصد دارید به استانبول زیبا سفر کنید، در این مقاله به بررسی نکات مهم سفر به استانبول با هواپیما خواهیم پرداخت.

برای تهیه بلیط استانبول بهتر است در نظر داشته باشید که استانبول دارای دو فرودگاه اصلی است:

  • فرودگاه جدید استانبول (IST): بزرگ‌ترین فرودگاه ترکیه که پروازهای بین‌المللی و داخلی را پوشش می‌دهد.
  • فرودگاه صبیحه گوکچن (SAW): بیشتر پروازهای داخلی و برخی از پروازهای بین‌المللی را ارائه می‌دهد.

توصیه می‌­شود که قبل از خرید بلیط، بررسی کنید که کدام فرودگاه به مقصد شما نزدیک‌تر است و همچنین برای انتخاب هتل، علاوه بر در نظر داشتن کیفیت آن، حتماً مسافت محل اقامت خود تا فرودگاه را مدنظر قرار دهید.

پس از ورود به استانبول، گزینه‌های مختلفی برای رفتن به مرکز شهر دارید:

  • تاکسی: راحت‌ترین گزینه برای تردد در استانبول محسوب می‌شود؛ البته ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.
  • مترو: این وسیله‌ی نقلیه عمومی هزینه کمتری دارد و به سرعت شما را به مرکز شهر می‌رساند.

کلام آخر

استانبول با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و جاذبه‌های فراوان خود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران فراهم می‌کند. نظرات مثبت گردشگران نشان‌دهنده جذابیت و زیبایی‌های این شهر است. سفر به این شهر هم به‌صورت زمینی و هم هوایی امکان‌پذیر است؛ ولی به جهت کوتاهی زمان سفر و راحتی بیشتر، استفاده از هواپیما توصیه می‌شود. اگر شما نیز قصد سفر به استانبول را دارید، حتماً با برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر، از زیبایی‌های این شهر شگفت‌انگیز دیدن کنید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد