وقتی تهران مبداء گردشگری می‌شود

کد خبر : ۴۲۶۶۶
وقتی تهران مبداء گردشگری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، گفت: متأسفانه هنوز باور نکرده‌ایم که تهران می‌تواند مقصد گردشگری باشد و به این شهر تنها به عنوان یک معبر نگاه می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا در نشست تخصصی با خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری که با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در خصوص وضعیت گردشگری، گفت: گردشگران خارجی باید بدانند که مکان‌های دیدنی ما با چه شخصیت‌های تاریخی گره خورده است.

وی با بیان اینکه باید یک پکیج درست تبلیغاتی فراهم شود،‌گفت: ما در این زمینه نیاز به آدم‌های حرفه‌ای داریم، ورودی پروازهای خارجی به تهران است اما متأسفانه به گردشگری تهران هیچ توجهی نمی‌شود و ما هنوز باور نکرده‌ایم که تهران می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر که تورهای تهران‌گردی برگزار می‌شود بیشتر مردم تهران از آن استقبال می‌کنند و این نشان می‌دهد که حتی تهرانی‌ها هم تهران را به خوبی نمی‌شناسند.

بزرگ‌نیا با طرح این سوال که چگونه باید تهران را مقصد گردشگری معرفی کنیم،‌گفت:‌یکی از اقداماتی که باید صورت بگیرد مربوط به خانه‌موزه‌ها است چون عمدتاً‌ این خانه‌موزه‌ها در دست سازمان فرهنگی هنری شهرداری است و این جزء تکلیف‌های ما است که موضوع خانه‌موزه‌ها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما سند توسعه شهر تهران را تعریف کرده‌ایم،‌گفت: در این سند مشخص کردیم که اهداف استراتژیک ما در توسعه گردشگری تهران چیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: من از سال ۵۹ وارد تهران شدم و فکر می‌کردم به اندازه کافی تهران را می‌شناسم اما وقتی به میراث فرهنگی آمدم و در سمت فعلی مشغول به کار شدم چند پنج‌شنبه و جمعه را محله به محله تهران گشتم و باید اعتراف کنم که پیش از این تهران را ندیده بودم.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد