علت دم کردن و گرم نکردن کولر گازی

کد خبر : ۳۵۰۲۷۶
علت دم کردن و گرم نکردن کولر گازی

کولر گازی ممکن است در فصل زمستان به درستی گرم نکند که این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از جمله آسیب دیدن قطعات، خرابی ترموستات، انسداد فیلترها و یا کمبود گاز مبرد.

کولر گازی ممکن است در فصل زمستان به درستی گرم نکند که این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از جمله آسیب دیدن قطعات، خرابی ترموستات، انسداد فیلترها و یا کمبود گاز مبرد. همچنین ممکن است کولر به جای تولید هوای گرم، هوای سرد تولید کند. برای رفع این مشکل، ابتدا باید علت آن را شناسایی کرد و سپس اقدامات لازم را انجام داد. اگر قصد خرید قستی کولر را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه دلایل گرم نکردن کولر گازی را با ذکر توضیحات آورده‌ایم.

 

عدم تولید باد گرم

عدم تولید باد گرم در فصل سرما ممکن است ناشی از تنظیمات نادرست کولر گازی باشد. هنگام روشن کردن کولر در زمستان، ابتدا باید حالت گرمایش (Heat) را انتخاب کرده و دمای دلخواه خود را تنظیم کنید. اگر کولر روی حالت سرمایش (Cool) تنظیم شده باشد، به جای گرم کردن محیط، آن را خنک‌تر می‌کند.

خراب شدن شیر چهارطرفه کولر گازی

شیر چهارطرفه یکی از قطعات مهم کولر گازی است که وظیفه هدایت گاز مبرد را در جهت گرمایش یا سرمایش بر عهده دارد. خرابی یا نقص در این قطعه می‌تواند یکی از دلایل گرم نکردن کولر گازی باشد و مانع از تولید باد گرم شود یا عملکرد آن را مختل کند. همچنین، در برخی موارد، خرابی شیر چهارطرفه می‌تواند در حالت سرمایشی نیز مشکلاتی ایجاد کند، به‌طوری که فشار گاز در حالت سرمایش بسیار بالا یا بسیار پایین شود.

شارژ بیش از حد مجاز کولر گازی

فشار استاندارد گاز در کولرهای گازی بین 300 تا 320 psi است. اگر این فشار از حد مجاز بیشتر باشد، می‌تواند عملکرد گرمایشی دستگاه را تحت تاثیر منفی قرار دهد و از گرم شدن مطلوب محیط جلوگیری کند. شارژ بیش از حد می‌تواند به اجزای داخلی کولر آسیب برساند، موجب افزایش مصرف انرژی و کاهش کارایی دستگاه شود. برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه می‌کنیم که شارژ گاز کولر گازی توسط تکنسین‌های ماهر و با استفاده از ابزار دقیق انجام شود.

یخ زدن کندانسور کولر گازی

یخ زدن کندانسور کولر گازی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در زمستان باعث عدم تولید باد گرم شود. کندانسور به عنوان یکی از قطعات حیاتی کولر گازی، مسئولیت تخلیه گاز مبرد و تبادل حرارت را دارد. در صورتی که برد کنترلی یا سنسورها به درستی عمل نکنند، ممکن است گاز داغ به موقع به کندانسور نرسد و در نتیجه، لوله‌های ورودی آن یخ بزند. این مشکل می‌تواند باعث اختلال در عملکرد و عدم تولید باد گرم مطلوب شود.

برد کولر گازی

برد کولر گازی یکی دیگر از قطعات حیاتی بوده که مسئول ارسال فرمان به سایر قطعات و کنترل عملکرد دستگاه است. در صورت خرابی یا نقص در این برد، اختلالات متعددی در عملکرد کولر گازی ایجاد می‌شود، از جمله عدم تولید باد گرم در فصل زمستان. برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود که با استفاده از خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی، برد دستگاه را بررسی و عیب‌یابی کنید.

فن داخلی کولر گازی

فن داخلی کولر گازی نیز نقش مهمی در انتقال گرما به محیط دارد. در صورت خراب یا معیوب بودن فن داخلی، حتی اگر کولر به درستی گرمای مورد نیاز را تولید کند، این گرما به محیط منتقل نخواهد شد و باعث عدم رضایت مشتری می‌شود.

سنسورهای کولر گازی

سنسورهای کولر گازی، جزو قطعات حیاتی دیگری هستند که در کنترل عملکرد و تنظیمات دستگاه نقش دارند. خرابی سنسورها می‌تواند یکی از دلایل عدم تولید باد گرم در کولر گازی باشد که نیاز به تعمیرات فوری دارد.

شارژ نامناسب گاز مبرد

شارژ نامناسب گاز مبرد نیز می‌تواند باعث مشکلاتی شود؛ مانند کمبود گاز که می‌تواند یکی از دلایل عدم تولید باد گرم باشد. برای حل این مشکلات، توصیه می‌شود که به دوره‌های تعمیر و نگهداری منظم کولر گازی توجه کنید تا عمر و کارایی دستگاه خود را افزایش دهید.

علت دم کردن و گرم نکردن کولر گازی - تصویر 2

 

جمع‌بندی

قبل از خرید خرید کولر گازی قسطی خوب است با مشکلات رایج آن آشنا شوید. کولرهای گازی که در تمام چهار فصل سال استفاده می‌شوند، نیاز به مراقبت و سرویس دوره‌ای دارند. عدم توجه به این موضوع می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند عدم تولید گرمای کافی در زمستان شود.

برخی کولرها فقط قابلیت سرمایشی دارند و برای گرمایش مناسب نیستند. کولرهای گازی دارای گرمایش از قطعاتی مانند شیر چهارطرفه، شیر یک‌طرفه، برد، فن، کمپرسور، اواپراتور و کندانسور تشکیل شده‌اند. دلایل گرم نکردن کولر گازی می‌تواند متنوع باشد که نیاز به بررسی و رفع دقیق دارند. برای خرید کولر گازی مناسب می‌توانید راهنمای خرید کولر گازی را مطالعه کنید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد