معرفی رمان فلسفی و روانشناسی درمان شوپنهاور

ترکیب فلسفه و روانشناسی، چاشنی از شوپنهاور و قلم روان اروین یالوم محتوای رمان درمان شوپنهاور را می سازد. با معرفی این کتاب همراه ما باشید.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ بسیاری از روان درمانگران و روانکاوان فلسفه را زیربنای رشته روانشناسی می دانند و از آثار فلاسفه بزرگ تاریخ در نظریه های خود وام گرفتند. شوپنهاور یکی از تاثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ به شمار می رود و می توان گفت فروید در نظریه اش نگاهی نزدیک به او را دنبال کرده است.

درمان شوپنهاور کتابی به قلم اروین یالوم دوست داشتنی، روانکاو عصر معاصر است که داستانی از زندگی های مختلف را در یک اتاق گروه درمانی روایت می کند. اتاقی که می توان گفت با روح شوپنهاور و جسم یکی از اعضای گروه به نام فیلیپ هدایت می شود. شوپنهاور با افکار فلسفی سیاه و تاریکش به میان گروه می آید مورد نقد و ستایش اعضای گروه قرار می گیرد.

شوپنهاور و ترسی که از زندگی کردن و از دست دادن داشت بن مایه اصلی درمان اعضای گروه می شود. اروین یالوم با روایت هایی متعدد از فضایی که در اتاق درمان می گذرد و برشهایی از زندگی شوپنهاور داستان کتاب را به جلو پیش می برد. داستانی که در نهایت نقاب از چهره اعضای گروه درمانی را بر می دارد و آنها را با خویشتن خویش آشنا می کند.

کتاب درمان شوپنهاور مانند دیگر آثار اروین یالوم بسیار مورد توجه دوست داران حوزه فلسفه و روانشناسی قرار گرفته است. این کتاب در بازار نشر موجود است و جزو پرفروش ترین رمان های چند سال اخیر قرار دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.