همه چیز درباره گروه موسیقی بی تی اس + معرفی اعضا و آلبوم ها

کد خبر : ۱۴۱۳۴۳
همه چیز درباره گروه موسیقی بی تی اس + معرفی اعضا و آلبوم ها

بی تی اس، گروهی که در سالهای اخیر سر و صدای زیادی را در میان طرفداران موسیقی کی پاپ به پا کرده است. همه چیز درباره گروه موسیقی بی تی اس را در این مطلب بخوانید.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ بی تی اس گروه پرطرفدار موسیقی در سراسر جهان است. این گروه موسیقی متعلق به کشور کره جنوبی است و هفت عضو دارد. آهنگ های گروه Bts جزو پرمخاطب ترین آهنگ های صنعت موسیقی دنیا در سال های اخیر بوده اند و بسیاری از موسیقی دوستان را به ژانر کی پاپ ( پاپ کره ای) علاقه مند کرده اند.

بیشتر بخوانید:

گروه بی تی اس به دلیل محبوبیت بسیاری که دارد به برنامه های مختلف تلویزیونی و رویدادهای مهم جهانی دعوت شده اند. اخیرا نیز پای آنها به کاخ سفید باز شد.

گروه بی تی اس در این سالها تاثیر بسیاری بر فرهنگ جهانی نیز گذاشتند و بسیاری از محصولات فرهنگی و صنعتی حول محور این گروه ساخته شده است.
با این وجود ،ماه گذشته بود که خبر جدایی این گروه مشهور پس از نزدیک به ده سال همکاری آمد و دنیا را متاثر کرد. در این مطلب تاریخچه ای از این گروه پرطرفدار کره ای ارائه خواهیم داد.با ما همراه باشید.

گروه موسیقی بی تی اس

گروه موسیقی بی تی اس چگونه شکل گرفت؟

گروه هفت نفره بی تی اس از سال ۲۰۱۰ شکل گرفت و پس از سه سال کارآموزی در کمپانی بیگ هیت اینترتیمنت، از سال ۲۰۱۳ فعالیت حرفه ای خود را زیر نظر ابن کمپانی آغاز کرد. این گروه پسرانه توانست پس از سه سال فعالیت جا پای خود را در موسیقی جهان سفت کند و به محبوبیت و شهرت گروه انگلیسی بیتلز برسد.

ابتدا قرار بود بی تی اس یک گروه هیپ هاپی باشد اما بانگ شی-هیوک، مدیر عامل کمپانی بیگ هیت اینترتیمنت، با هیپ هاپی بودن گروه مخالفت کرد و به دنبال ایده ای امروزی برای جوانان نسل جدید بود،از این رو بی تی اس پس از مدتی فعالیت، خود را در ژانر کی پاپ مطرح کرد. چه بسا اولین تک آهنگ این گروه که در سال ۲۰۱۳ با عنوان خیلی خفن برای مدرسه بود در ژانر هیپ هاپ تهیه شده بود.

جین، شوگا، جی-هوپ، آر اِم، جیمین، وی و جونگ‌ کوک اعضای قطعی گروه هستند که در سال ۲۰۱۲ مشخص شدند و شش ماه پیش از آغاز فعالیت حرفه ای در یوتیوب و شبکه های اجتماعی فعالیت می کردند و به واسطه بازخوانی برخی ترانه ها شناخته شده بودند.

گروه بی تی اس در بازه سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ مسیر سختی را طی کرد و سرانجام در سال ۲۰۱۷ توانست مزد زحمات خود را بگیرد و وارد عرصه موسیقی جهانی شود. این گروه طی اولین سالهای فعالیت خود چندین آلبوم منتشر کرد و به مرور زمان جایگاه های بالایی را به آلبوم های خود اختصاص داد. اولین آلبوم این گروه در ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۳ منتشر شد که با استقبال چندانی مواجه نشد و با یک شکست تجاری همراه بود.

اما این گروه با توجه به سختی کار و رقابت بسیار در بازار موسیقی از پای ننشست و به تلاش خود ادامه داد. بی تی اس در این سالها در آلبوم های خود از دغدغه های شخصی و اجتماعی، مشکلات دوران مدرسه، سلامت روان و فردگرایی گفته است و نوجوانان زیادی را به واسطه محتوایی که در موسیقی اش استفاده می کند به خود جذب کرده است.

بی تی اس مخفف چیست؟

بی تی اس از اصطلاح Bangtan Sonyeondan ( به کره ای 방탄소년단 防彈少年團 ) وام گرفته و مخفف Bulletproof Boy Scouts است. پسران پیشاهنگ ضدگلوله، ترجمه فارسی این جمله است. جی-هوپ یکی از اعضای گروه درباره انتخاب اسم این گروه می گوید: دلیل انتخاب نام بی تی اس این بود که این عنوان با استریوتایپ‌ ها، انتقادات و انتظاراتی که جوانان را مانند گلوله‌ ای نشانه می‌ گیرد، مقابله می کند. پسران بی تی اس در سال ۲۰۱۷ و اوج موفقیت خود اعلام کردند که معنای نام گروه Beyond the Scene» (به معنی فراتر از صحنه) نیز است.

بیوگرافی اعضای گروه موسیقی بی تی اس

همانطور که گفتیم جین، شوگا، جی-هوپ، آر اِم، جیمین، وی و جونگ‌ کوک اعضای هفت نفره گروه بی تی اس را تشکیل میدهند و از سال ۲۰۱۲ همکاری با هم دیگر را آغاز کرده اند. در ادامه بیوگرافی مختصری را از هر کدام از اعضای گروه برایتان شرح می دهیم.

آر اِم

کیم نامجون نام اصلی ار ام است. او اولین فردی است که به گروه پیوست و به عنوان لیدر بی تی اس شناخته می شود. جزییات بیوگرافی ( RM) را در ادامه مشاهده میکنید. آر اِم فعالیت های مستقل از گروه نیز انجام می دهد.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل کیم نامجون ( به انگلیسی: 김남준)/(Namjoon Kim)
اسم استیج آر ام (RM)
تاریخ تولد متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۴ ( ۲۱ شهریور ۱۳۷۳)
محل تولد شهر ایلسان کره جنوبی
نقش در بی تی اس لیدر و رپر اصلی
قد ۱۸۱ سانتی متر
وزن ۷۳ کیلوگرم
گروه خونی A

جین

جین نام هنری کیم سوک-جین، بزرگترین عضو گروه بی تی اس است. او قبل ورود به بی تی اس رویای بازیگری داشته و در این رشته تحصیل کرده است اما با پیشنهاد کمپانی بیگ هیت مسیر زندگی اش تغییر می کند.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل کیم سوک جین(김석진)/(SeokJin Kim)
اسم استیج جین (진)/(Jin)
تاریخ تولد ۴ دسامبر ۱۹۹۲( ۱۳ آذر ۱۳۷۱)
محل تولد شهر Gwacheon، Gyeonggi-do در کره جنوبی
نقش در بی تی اس وکالیست و ویژوال
قد ۱۷۸ سانتی متر
وزن ۶۳ کیلوگرم
گروه خونی O

شوگا

مین یون-گی نام اصلی شوگا، رپر، ترانه سرا و آهنگساز بی تی اس است. او نیز همانند آر ام فعالیت هایی مستقل از گروه دارد و در پروژه های موسیقی دیگر نیز شرکت می کند.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل مین یونگی(민윤기)/(Yoongi Min)
اسم استیج شوگا (슈가)/(Suga)
تاریخ تولد ۹ مارس ۱۹۹۳ ( ۱۸ اسفند ۱۳۷۱)
محل تولد شهر دگو کره جنوبی
نقش در بی تی اس لید رپر( رپر رهبر)
قد ۱۷۴ سانتی متر
وزن ۵۹ کیلوگرم
گروه خونی O

جی هوپ

جانگ هو-سوک نام اصلی جی هوپ است. او رقصنده اصلی گروه بی تی اس است. جی هوپ علاقه زیادی به رقص دارد و پیش از پیوستن به بی تی اس عضو گروهی زیرزمینی رقص بوده است. او سومین عضوی است که به گروه اضافه شد.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل جانگ هوسوک(정호석)/(HoSeok Jung)
اسم استیج جی هوپ(제이홉)/(Hope-J)
تاریخ تولد ۱۸ فوریه ۱۹۹۴ ( ۲۹ بهمن ۱۳۷۲ )
محل تولد شهر گوانگجو کره جنوبی
نقش در بی تی اس رقصنده اصلی و لید رپر و وکالیست فرعی
قد ۱۷۷ سانتی متر
وزن ۶۵ کیلوگرم
گروه خونی A

جیمین

جیمین نام هنری پارک جی- مین، وکالیست بی تی اس است. او نیز همانند جی هوپ به رقص علاقه مند است و در دبیرستان هنر دو رقص پاپینگ و لاکینگ را امتحان کرده است. او به تشویق معلمان خود برای عضویت در کمپانی بیگ هیت تست داد.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل پارک جیمین(박지민)/(Jimin Park)
اسم استیج جیمین(지민)/(Jimin)
تاریخ تولد ۱۳ اکتبر ۱۹۹۵ ( ۲۱ مهر ۱۳۷۴ )
محل تولد شهر بوسان کره جنوبی
نقش در بی تی اس لید وکال و دنسر اصلی
قد ۱۷۴ سانتی متر
وزن ۵۸ کیلوگرم
گروه خونی A

وی

کیم ته-هیونگ نام اصلی وی است. او از کودکی به خوانندگی و نوازندگی علاقه داشت. ته-هیونگ همراه یکی از دوستانش به بیگ هیت می رود تا دوستش تست بدهد اما یکی از کارکنان آنجا با دیدن ته-هیونگ، او را به هم تست دادن، تشویق می کند. و او اکنون یکی از اعضای بی تی اس است.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل کیم تهیونگ(김태형)/(Taehyung Kim)
اسم استیج وی (뷔)/(V)
تاریخ تولد ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵ ( ۹ دی ۱۳۷۴)
محل تولد شهر دگو کره جنوبی
نقش در بی تی اس وکالیست و دنسر فرعی و ویژوال
قد ۱۷۹ سانتی متر
وزن ۶۳ کیلوگرم
گروه خونی AB

جونگ-کوک

جئون جونگ-کوک کوچکترین عضو گروه بی تی اس است. او وکالیست اصلی گروه است. او در کودکی سودای بازیکنی بدمینتون را در سر داشت اما با تماشای خواننده G-Dragon به این حرفه علاقه مند شد.

گروه موسیقی بی تی اس

اسم کامل جئون جونگ کوک(전정국)/(Jeonguk Jeon)
اسم استیج جونگ کوک (정국)/(Jungkook)
تاریخ تولد ۱ سپتامبر ۱۹۹۷ ( ۱۰ شهریور ۱۳۷۶)
محل تولد شهر بوسان، محله مندوک، کره جنوبی
نقش در بی تی اس وکالیست اصلی، لید دنسر ، رپر فرعی، سنتر( مرکز گروه )
قد ۱۷۸ سانتی متر
وزن ۶۶ کیلوگرم
گروه خونی A

دلیل جدایی گروه موسیقی بی تی اس

در ماه گذشته خبری از جدایی گروه بی تی اس منتشر شد. خبری که هواداران آنها را بسیار شوکه کرد. پس از انتشار این خبر، گروه بی تی اس در ویدیویی اعلام کردند که بسیار خسته شده اند و نیازمند یک توقف کوتاه هستند اما با قدرت باز خواهند گشت.

شرکت هایپ که اکنون مدیریت این گروه را بر عهده دارد اعلام کرده گروه بی تی اس متوقف نشده و آنها به صورت انفرادی و گروهی به کارشان ادامه خواهند داد. اما بیشتر بر روی کارهای فردی خود متمرکز خواهند بود.

اعضای گروه درباره این موضوع به صورت جداگانه نیز صحبتی داشته اند که در ادامه خواهیم خواهند.

آر اِم عضو ۲۷ ساله گروه گفته است، همیشه فکر می‌ کنم گروه بی تی اس از دیگر گروه‌ ها متفاوت است. اما مشکل، خود کی پاپ و خود شهرت است که به انسان فرصت بلوغ نمی‌ دهد. او افزوده است که اعضای گروه احتیاج دارند تا هر یک موسیقی خاص خود را کشف کنند و زندگی حرفه‌ ای خود را به صورت انفرادی پیگیری کنند.

بی تی اس

جان کوک ۲۴ ساله هم گفته است: بی تی اس با این کار قوی می‌ شود. ما باید مدتی از هم جدا باشیم تا یاد بگیریم دوباره متحد شویم. امیدوارم این کار را یک چیز منفی تلقی نکنید. این یک گام درست بوده و به نفع همه است. قول می‌ دهیم روزی بالغ‌ تر از الان ظاهر شویم. او همچنین از هوادارانشان برای تصمیمی که گرفته‌ اند، طلب دعای خیر کرده است.

شوگا، دیگر عضو این گروه، گفته است که این اقدام به معنای جدایی اعضای گروه نبوده و آن ها فقط برای مدتی جدا از هم خواهند بود.

جیمین ۲۶ ساله نیز خطاب به هوادارانشان در سرتاسر جهان گفته است که آن‌ ها دلیل موفقیتی هستند که بی تی اس به دست آورده است.

آلبوم ها و آهنگ های گروه موسیقی بی تی اس کدامند؟

از سال ۲۰۱۳ تا کنون گروه بی تی اس آلبوم ها و تک آهنگ های متعددی را منتشر کرده است. بسیاری از آلبوم های این گروه در جشنواره ها و رویدادهای مهم موسیقی مورد توجه داوران قرار گرفته و جوایزی را نیز دریافت کرده اند.

سال ۲۰۱۶ بود که گروه بی تی اس برای اولین بار موفق به دریافت جایزه اصلی جشنواره Melon Music Awards برای آلبوم wings شد. علاوه بر این موفقیت ها، بی تی اس بیست و سه رکورد جهانی گینس را نیز در کارنامه خود دارد. بی تی اس در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در مراسم گرمی با همکاری خواننده Lil Nas X اجرایی کردند. در ادامه آلبوم های این گروه را مشاهده می کنید.

  • آلبوم Cool 4 Skool 2
  • آلبوم O!RUL8,2
  • آلبوم Skool Luv Affair
  • آلبوم Dark & Wild
  • آلبوم The Most Beautiful Moment in Life, Pt. 1
  • آلبوم The Most Beautiful Moment in Life: Young Forever
  • آلبوم Wings
  • آلبوم Love Yourself: Her
  • آلبوم Love Yourself: Tear
  • آلبوم Love Yourself: Answer
  • آلبوم Map of the Soul: Persona
  • آلبوم Map of the Soul: 7
  • تک آهنگ Dynamite
نظرات بینندگان