چرا افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر بهترین پلاگین های صفحه ساز وردپرس هستند؟

صفحه ساز های وردپرس امکان ساخت و ویرایش طرح بندی یک برگه دلخواه مانند صفحه محصول، صفحه فرود (Landing)، دسته بندی و حتی صفحه اصلی سایت را بدون کدنویسی فراهم می کنند. با استفاده از این پلاگین ها طرح های پیچیده را می توانید در چند دقیقه ایجاد کنید.

به گزارش اینتیتر، افزونه های پرفروش و محبوب زیادی مثل ویژوال کامپوزر (Visual composer)، المنتور (Elementor) دیوی بیلدر (Divi builder) و … برای این منظور ارائه شده است؛ اما سوال مهم این است که از بین آنها بهترین افزونه صفحه ساز کدام است؟

افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر

کدام افزونه صفحه ساز برای من بهتر است؟

معیارهای زیادی برای انتخاب بهترین صفحه ساز وردپرس وجود دارد؛ که ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد در زیر به برخی از مهمترین آنها شاره شده است.

  • استفاده آسان
  • سرعت
  • ریسپانسیو بودن
  • قابلت توسعه و add-on های بیشتر
  • تنظیمات پیشرفته
  • سازگاری با قالب و سایر افزونه ها

طبق نظر سنجی های ارائه شده در سال ۲۰۲۱ دو افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر به عنوان بهترین پلاگین های صفحه ساز از نظر کاربران وردپرس و متخصصان این حوزه شناخته شده است. در ادامه به بررسی تفاوت ها و دلیل انتخاب هر کدام می پردازیم.

افزونه المنتور

افزونه Elementor Pro قدرتمند ترین افزونه صفحه ساز حال حاضر دنیا که با بیش از ۴ میلیون نصب فعال در سال ۲۰۲۱ به عنوان بهترین صفحه ساز وردپرس انتخاب شده است.

سادگی کار کردن:

المنتور یک ویرایشگر زنده را در اختیار کاربران قرار داده تا تغیرات و مشاهده آنها را در لحظه انجام شود. ویرایشگر زنده به شما امکان ویرایش متون و تغیرات را در صفحه پیش نمایش فراهم می کند. علاوه بر این با انتخاب هر المان تب های استایل و پیشرفته بمنظور تغییر استایل عناصر صفحه در دسترس است و نیازی به باز کردن تنظیمات در پنجره جدید نیست و منتظر ماندن برای لود آن نیست.

سرعت:

کندی افزونه ها همیشه یکی از دغدغه های کاربران است و المنتور یکی از پر سرعت ترین صفحه سازهای وردپرس است. اگر تجربه کار کردن با چند پلاگین در این حوزه را داشته باشید، متوجه تفاوت سرعت ویرایش صفحات در این افزونه خواهید شد.

سازگاری یا compatibility:

 یکی از مشکلات عمده وردپرس کاران و طراحان سایت عدم سازگاری قالب و افزونه ها و تداخل آنها با یکدیگر است. اگرچه در طراحی سایت با قالب های وردپرس گاهی از صفحه سازهای اختصاصی استفاده می شود، اما کاربران استفاده از صفحه سازهای تخصصی مانند ویژوال کامپوزر و المنتور را به صفحه سازهای دیگر ترجیح می دهند.

 المنتور از جمله افزونه های است که با اکثر قالب ها و افزونه های وردپرس سازگار است.از جمله این پوسته ها می توان به قالبimpreza  و قالبbe theme  که یکی از پرفروش‌ترین قالب های چند منظوره است اشاره کرد. اما مهمترین نکته سازگاری این افزونه با ووکامرس، افزونه های سئو و افزونه های کاربردی و دوزبانه مانند WPML می باشد.

از دید اکثر کاربران و کارشناسان افزونه المنتور پرو بهترین صفحه ساز وردپرس هست. این افزونه توانسته امتیاز ۵ از ۵ را از +۲ میلیون نصب فعال به خود اختصاص دهد.

قابلیت توسعه و امکانات بیشتر:

وجود امکانات پیشرفته یکی از وجوه تمایز المنتور از سایر صفحه سازها است.

از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابزارک های ابتدایی تصویر و متن تا ویجتهای پیشرفته آکاردئون، دیدگاه، آیکون، سوشیال مدیا، جدول، اسلایدر و ادان­های بسیار متنوع
  • دسترسی به بیش از ۳۰۰ الگو و برگه های آماده
  • امکان سفارشی سازی جزئیات استایل از قبیل پدینگ و فاصله ها، افکتها، تصویر زمینه، تنظیمات هاور، پس زمینه، واکنشگرایی و بسیاری از تنظیمات دیگر
  • امکان اضافه کردن آیکون ها و فونت های سفارشی
  • امکان تغییر سایز صفحه
  • امکان ساخت انواع پاپ آپ و لندینگ پیج های جذاب
  • فرم ساز حرفه ای
  • امکان ساختن جداول مختلف مانند قیمت گذاری
  • امکان پشتیبانی از شورت کدها

قابلیت رسپانسیو:

 صفحات ساخته شده با المنتور کاملا رسپانسیو هستند و نمایش صحیحی در تمامی دستگاه ها دارند. بنابراین خطای موبایلیتی را هرگر در سرچ کنسول دریافت نمی کنید.

گذشته از این همه، آیا المنتور رایگان است؟

افزونه المنتور در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه می شود. المنتور پرو با بیش از ۳۰ المان عرضه شده است. علاوه بر این قالب های آماده ارائه شده در این نسخه امکان ساخت لندینگ پیج های جذابی را فراهم کرده که در نسخه رایگان آن این تعداد محدود است.

در نسخه غیر رایگان المنتور امکان ساخت بخش های مختلف مثل هدر و فوتر در اسناد جداگانه قرار داده شده است. این مورد بسیار حرفه ای تر به صورت ساخت همه اجزا در یک سند و با نام پوسته ساز المنتور برای ساخت بخش های پرکاربرد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین امکان استفاده مجدد این بخش ها برای سایر برگه و قالب ها فراهم شده است.

برای خرید المنتور پرو از کجا اقدام کنیم؟

خرید و دانلود افزونه elementor pro در راست چین به صورت اورجینال امکانپذیر است. علاوه براین شش ماه خدمات پشتیبانی رایگان و دریافت آپدیت مادام العمر یکی دیگر از مزایای خرید محصول اورجینال است.

ویژوال کامپوزر به عنوان دومین افزونه محبوب صفحه ساز

افزونه  wpbakery page builder یا ویژوال کامپوزر (Visual composer) پرفروشترین افزونه سایت codecanyon  است! افزونه ویژوال کامپوزر فارسی به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به هیچ گونه دانش کد نویسی یک صفحه کاملا گرافیکی و انیمیشنی ایجاد کنید. تنها با قابلیت کشیدن و رها کردن بیش از ۴۰ المان فارسی پیشفرض می توانید یک صفحه یا سایت حرفه ای بسازید.

افزونه ویژوال کامپوزر دارای رابط کاربری نسبتا ساده و بسیار کاربردی در سمت فرانت اند و بک اند است. همچنین مانند المنتور قابلیت طراحی الگوهای هدر و فوتر و سایدبار را هم فراهم کرده است.

ویژگی های افزونه ویژوال کامپوزر

  • سازگار با ووکامرس
  • کاملا ریسپانسیو
  • سازگاری با افزونه های پرکاربرد مثل contact form 7
  • بیش از ۴۰ عنصر مختلف برای ایجاد صفحات سایت
  • امکان ایجاد صفحات لندینگ پیج (landing page)
  • افزودنی های متنوع و بسیار کاربردی

رابط کاربری:

رابط کاربری یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پلاگین می‌باشد، چرا که مشخص‌کنندهی سهولت یا دشواری انجام کار طراحی سایت است. دو رابط کاربری زنده در سمت فرانت و بک اند کار طراحی را برای هر دو کاربر مبتدی و حرفه ای ساده کرده است.

قابلیت توسعه:

صفحه ساز ویژوال کامپوزر با افزودنی های دست کاربران را برای طراحی سفارشی و اضافه کردن المان های متنوع باز گذاشته است. هر دو پلاگین ها المنتور و ویژوال کامپوسر افزودنی های متنوعی برای توسعه قابلیت های سایت وردپرسی شما ارائه می دهند. بنابراین احتمالا هر آنچه مد نظر شماست با هر دوی آنها قابل پیاده سازی خواهد بود.

قابلیت سازگاری و رسپانسیو:

افزونه wpbakery با بسیاری از قالب های وردپرس سازگار است. این مورد را در توضیحات قالب و افزونه مورد استفاده حتما بخوانید. این افزونه علاوه بر اینکه رسپانسیو است تنظیمات بیشتری برای نمایش و مخفی کردن هر المان در دستگاه های دسک تاپ، موبایل و تبلت دارد.

رابط کاربری ساده المنتور به همراه تنظیمات استایل جزئی باعث شده کارکردن با این افزونه برای کاربران ساده شود. در صورتیکه کاربر حرفه ای می تواند تصویر ذهنی خود از طرح صفحه را در ویرایشگر بک اند به سادگی و با سرعت بسیار بالاتری پیاده کنید.

تفاوت اصلی بین دو ویژوال کامپوزر و wpbakery که گاهی به جای هم استفاده می شود در چیست؟ افزونه wpbakery تنها برای ایجاد صفحات و ویرایش محتوای آنها استفاده می شود، اما visual composer سایت سازی است که به شما اجازه می دهد تمامی عناصر وب سایت شامل هدر و فوتر را همزمان استفاده و سرهم کنید. علاوه براین wpbakery مبتنی بر شورت کد بوده که ویژوال کامپوزر اینطور نیست.

معیارهای انتخاب افزونه صفحه ساز

تاثیر صفحه سازهای المنتور و ویژوال کامپوزر در سئو سایت چیست؟

یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو میزان کدهای تولید شده و نسبت کد به متن (و تصویر و ویدئو) است. افزونه المنتور نسبت به ویژوال کامپوزر کدهای بیشتری را برای یک المان مشابه درج می کند. Total DOM Elements، Maximum DOM Depth و Maximum Child Elements سه فاکتور موثر در سایز صفحه هستند که المنتور نسبت به ویژوال کامپوزر اعداد بزرگتری را نمایش می دهد.

این تنهای یکی از عوامل تاثیر گذار بر پرفورمنس و سئو سایت است که قابل بهبود است؛ قطعا عوامل مهمتری چون کیفیت محتوا و محصولات شما وجود دارد که نیازمند توجه بیشتری است.  با این همه شما باید تمام موارد گفته شده را در نظر بگیرید سپس تصمیم به انتخاب افزونه صفحه ساز مناسب سایت خود بگیرید. به طور کلی امتیاز ما به هر دو افزونه A  است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. هستی می گوید

    سلام یک سوال داشتم از شما
    ایا المنتور راست چین و ژاکت باهم فرق دارن؟ و مهمتر از اون من قالبم با ویژوال کامپوزر هست ولی با المنتور کار کردم ایا می تونم افزونه صفحه ساز المنتور رو برای بقیه صفحات دلخواهم نصب کنم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.