انجمن واردکنندگان موبایل: مسئولان ارزبری زیاد را دلیل ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ به بعد اعلام کردند

با وجود اعلام این دلیل، همچنان شنیده‌هایی مبنی بر ارتباط امکان اتصال گوشی‌های آیفون جدید به اینترنت ماهواره‌ای و ممنوعیت، به گوش می‌رسد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی خبری از رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ به بعد نیست. دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵، ارزبری زیاد آنها عنوان شده است.

«مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ممنوعیت واردات گوشی‌های جدید آیفون توضیحاتی ارائه کرد.

او با اشاره به برگزاری چندین جلسه مشترک و ارائه راهکارهایی از جمله افزایش تعرفه واردات آیفون به مسئولان مختلف، اظهار داشت: «در ماه‌های اخیر انتشار اخبار ضد و نقیض در این رابطه باعث تهییج بازار شده بود. اما در نهایت پاسخ کلی که به انجمن واردکنندگان موبایل داده شد این بود که ارزبری آیفون ۱۴ و ۱۵ زیاد بوده است.»

عبقری در پاسخ به این سؤال که چه تفاوتی بین ارزبری آیفون ۱۳ با مدل‌های بعدی وجود دارد، گفت: «اکثر کسانی که به دنبال خرید آیفون ۱۲ و ۱۳ بودند، محصول مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند و تقاضای آن‌ها کمتر از مدل‌های جدید آیفون است.»

بنا به گفته دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، استدلال دیگری که از سوی مسئولان درباره ممنوعیت واردات مطرح می‌شود، اعمال تحریم‌ها و عمل متقابل نسبت به آن است: «در اصل تمام این اظهارات حاصل شنیده‌های ما از مسئولان است.»

عبقری هفته گذشته با اشاره به اینکه، واردات تجاری و مسافری آیفون‌های ۱۳ و ماقبل همچنان پا برجاست، گفت: «واردات این دسته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته و واردات تجاری از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، عمدتاً توسط افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند انجام می‌شود.»

گفتنی است با اینکه این دلیل نهایی چنین موضوعی عنوان شده، حدس و گمان‌های دیگری مثل چالش اینترنت ماهواره‌ای نیز به گوش می‌رسد. موضوعی که اگر صحت داشته باشد، این اتفاق ممکن است به‌زودی برای همه موبایل‌ها در سایر برندها هم رخ دهد و مشخص نیست که سرنوشت کاربران و بازار موبایل چه خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.