اگر بگذارند تلاش می‌کنیم پایان دولت حداقل پایان بخشی از تحریم‌ها باشد

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه تلاش ما در دولت این است که کاری کنیم که پایان دولت مهار قابل قبول کرونا و ان شاءالله اگر بگذارند حداقل پایان بخشی از تحریم‌ها باشد، گفت: مبنای ما در هر دو موضوع باید عقلانیت و منافع ملی باشد و باید منافع ملی و چارچوب خردورزی را مورد نظر قرار دهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری صبح شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا با بیان اینکه«سال ۹۹ را با سختی و فراز نشیب فراوان پشت سر گذاشتیم»، اظهار کرد: سالی که گذشت را در حالی که همچنان تحریم‌ها ادامه داشت و با جنگ اقتصادی شدید مواجه بودیم و از طرف دیگر کرونا به عنوان ویروسی خطرناک مردم را با مشکلاتی مواجه کرد، پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: بایداز مردم که در سال قبل بسیار همراهی کردند، از مقام معظم رهبری که همه جانبه حمایت کردند و از علما و مراجع و به ویژه کادر درمان که با تمام توان و وجود از جان مایه گذاشتند، تشکر کنم. الحمدالله کشور ما در مقایسه با جهان، شرایط مناسبی دارد و تلاش‌های گسترده‌ای شده است. مردم سنگ تمام گذاشتند و من شهادت می‌دهم که مسئولین همه به صحنه آمدند و همه نهاد ها کمک کردند و به میدان آمدند. کسبه نیز با وجود اینکه در سختی بودند، مراعات کردند و هر زمان که محدودیتی اعمال شد، پذیرفتند و مراعات کردند.

رییس جمهوری با اشاره به آمار سفرهای نوروزی مردم با تاکید بر اینکه باید در برابر عظمت مردم سپاسگذاری کنیم، گفت: آمار سفر قشم را روز پنجشنبه شنیدم که در این جزیره نسبت به سال ۹۸ ده الی ۱۵درصد مسافر سفر کرده‌اند؛ اینکه مردم مراعات کردند و با وجود اینکه این جزیره در شرایط زرد رنگ بود، خودشان به سفر نرفتند، بسیار ارزشمند است. در جلسه امروز وزیر کشور اعلام کرد که در برخی مناطق شمالی از جمله مازندران بیش از ۸۰ درصد مسافرت‌ها کاهش یافته که نشان می‌دهد که مردم خودشان مراعات کردند و اگر این مراعات ها نبود مشکلات بسیاری داشتیم؛ البته در ایام عید بطور طبیعی مقداری رعایت پروتکل ها ضعیف شد و در سفرها نیز با وجود تلاش مردم برای مراعات با این حال مقداری مشکلات ایجاد شد.

روحانی خاطر نشان کرد: همه تلاش ما در دولت این است که کاری کنیم که پایان دولت مهار قابل قبول کرونا و ان شاءالله اگر بگذارند حداقل پایان بخشی از تحریم‌ها باشد؛ مبنای ما هم در هر دو موضوع باید عقلانیت و منافع ملی باشد و باید منافع ملی و چارچوب خردورزی را مورد نظر قرار دهیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.