ایران – کره؛ اولین بازی قرن جدید مقابل رقیب همیشگی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی برای تعیین صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز (پنجشنبه، ۴ فروردین) ساعت ۱۵:۳۰ در سئول به میدان می‌روند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، از هفته نهم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی ایران و کره جنوبی امروز(پنج شنبه) از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه مملو از تماشاگر جام جهانی سئول به میدان خواهند رفت که تاثیر بسیار زیادی در تعیین صدرنشین گروه A در آسیا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

با توجه به صعود مستقیم هر دو تیم از هفته‌های گذشته به جام جهانی، دو تیم صرفا برای اعاده حیثیت و صدرنشینی در گروه به میدان می‌روند و به همین دلیل و طبق گفته سرمربیان خود، از انگیزه زیادی برخوردارند و با تمام توان پای در زمین مسابقه می‌گذارند.

بازی رفت ایران و کره جنوبی ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که سونگ هیون مین در دقیقه ۴۸ برای کره و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۶ برای ایران گلزنی کردند و دو تیم به تقسیم امتیازها رضایت دادند.

در جدول رده‌بندی این گروه، ایران با ۷ پیروزی و یک تساوی و کسب ۲۲ امتیاز در صدرجدول قرار دارد و توانسته سریع‌ترین صعود یک تیم آسیایی به جام جهانی را رقم بزند و در هفته هفتم بازی‌ها مجوز حضور در قطر را به دست آورد. در سوی مقابل کره‌جنوبی به واسطه تساوی مقابل عراق و ایران و کسب ۶ پیروزی، با ۲۰ امتیاز در رده دوم است.

پیروزی یا تساوی در این دیدار به منزله صدرنشینی ایران قبل از دیدار نهایی با لبنان است و به نوعی باید صدرنشینی تیم ملی را تمام شده دانست اما کره جنوبی برای گرفتن جایگاه ایران باید سه امتیاز این دیدار را به دست آورد.

این دیدار در شرایطی با حضور ۶۵ هزار تماشاگر و با تمام ظرفیت ورزشگاه سئول برگزار می‌شود که آمارهای روزانه کرونا در کره جنوبی حاکی از وضعیت وخیم این کشور دارد اما به گفته مسئولان فدراسیون فوتبال، مقامات محلی و برگزاری مسابقه نسبت به درخواست این فدراسیون برای کاهش حاضران در ورزشگاه، اقدامی انجام ندادند. طبق آمارها روز سه‌شنبه ۴۹۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا و ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند اما به ادعای رویترز، هنوز هیچ قوانین محدود کننده‌ای برای مقابل با کرونا در این کشور وضع نشده است.

نکته نگران‌کننده برای کره‌ای‌ها طلسم ناکامی‌های این تیم در شکست دادن ایران است. آخرین پیروزی کره‌جنوبی در مقابل ایران به ۱۱ سال قبل و در وقت‌های اضافه جام ملت‌های آسیا باز می‌گردد که کره‌جنوبی با یک گل ایران را شکست داد. پس از این بازی، کره چهار بازی متوالی در برابر ایران شکست خورد و در سه بازی اخیر خود فقط به تساوی دست یافته است. آخرین پیروزی کره‌ای‌ها در وقت‌های معمول مسابقه مقابل ایران به سال ۲۰۰۵ میلادی باز می‌گردد.

تیم ملی فوتبال ایران

غیبت سامان قدوس، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شوک به کاروان ایران در سئول بود. این سه لژیونر فوتبال ایران که در میان بازیکنان، در معتبرترین تیم‌های ممکن برای ایرانی‌ها بازی می‌کنند، در آستانه بازی با کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شدند و نتوانسته‌اند مجوز سفر به کره جنوبی را به دست آورند و دست دراگان اسکوچیچ را در پوست گردو گذاشتند.

به این سه بازیکن، باید محرومیت صادق محرمی و سعید عزت اللهی را هم به علت دو کارته شدن و محرومیت از این دیدار اضافه کرد تا از ترکیب اصلی ایران در بازی‌های گذشته، پنج بازیکن غایب باشند و اسکوچیچ برای یافتن ترکیب ایده‌ال خود به ۲۳ بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی چشم داشته باشد.

رکورد بسیار خوب اسکوچیچ از زمان قبول هدایت تیم ملی از نکات امیدوار کننده در آستانه این بازی است. او از ۱۵ بازی گذشته خود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، در ۱۴ بازی پیروز و فقط در برابر کره جنوبی به تساوی رضایت داده است.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی

در اردوی کره جنوبی هم تاکنون ۴ بازیکن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از سرشناس‌ترین این نفرات باید به «جئونگ وو یئونگ» هافبک ۲۲ ساله باشگاه فرایبورگ آلمان اشاره کرد که نمی‌تواند در دیدار با ایران به میدان برود اما ستاره حال حاضر فوتبال آسیا و باشگاه تاتنهام یعنی سون هیونگ مین در ترکیب اصلی این تیم به میدان می‌رود.

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی کره جنوبی که از سال ۲۰۱۸ هدایت این تیم را برعهده دارد، پیش از این و در روزهای گذشته به تلاش تیمش برای شکست دادن ایران اشاره کرده و گفته بود که هدف تیمش کسب هر ۶ امتیاز باقی مانده در این مرحله و صدرنشینی در گروه است تا با قدرت وارد قرعه کشی جام جهانی شوند.

بنتو که در جام جهانی ۲۰۱۴ هدایت پرتغال را در جام جهانی داشت، پیش از این دو بار با تیم ملی ایران رو به رو شده که حاصل آن دو تساوی یک بر یک مقابل ویلموتس و اسکوچیچ بوده و هنوز نه شکست خورده و نه به پیروزی رسیده است اما او امیدوار است بالاخره طلسم ناکامی‌های تیمش مقابل ایران شکسته شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.