با این  ۱۰ راهکار هتل را ارزان تر رزرو کنید

ترجیح همه ما این است که هنگام سفر در هتل‌هایی با کیفیت بالا و امکانات رفاهی خوب اقامت کنیم که هزینه مناسبی نیز داشته باشند، اما اکثر مواقع هزینه رزرو چنین هتل‌هایی بسیار بالاست!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از آگاهی از هزینه بالای برخی هتل‌ها، قید اقامت در آنها را زده‌ و اقدام به پیداکردن هتل‌های ارزان‌تر کرده‌اید که امکانات و خدمات متوسطی دارند، اما آیا می‌دانید که در مواقعی و با استفاده از یکسری راهکار می‌توان هتل‌های خوب را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر رزرو کرد؟

رزرو هتل

چطور هتل را ارزان تر رزرو کنیم؟

برای رزرو هتل ارزان راه‌های متنوعی وجود دارد و شما می‌توانید با به‌کار گرفتن هر کدام از این روش‌ها هزینه رزرو هتل را تا حدودی کاهش دهید. به عنوان مثال می‌توانید سفر خود را برای ایام غیرپیک تنظیم کنید، برای این کار ابتدا مقصد خود و سپس ایام شلوغ  وپرمسافر آن مقصد را مشخص نمایید و سعی کنید در آن ایام به مقصد مدنظرتان سفر نکنید، ایام عید، تعطیلات رسمی و مواردی از این قبیل نیز برای سفر اقتصادی مناسب نیستند. در ادامه هر کدام از روش‌های رزرو ارزان هتل را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سفر در ایام پیک ممنوع!

اگر برایتان مهم هست که هزینه کمتری برای اقامت در یک هتل خاص بپردازید، باید از سفر در ایام پرمسافر و شلوغ سال پرهیز کنید. به عنوان مثال در تعطیلات نوروزی که جزو ایام پیک سفر در ایران محسوب می‌شود، احتمال رزرو هتل با قیمت مناسب و ارزان کم‌تر از ایام عادی سال است. 

عضویت در باشگاه مشتریان و دریافت کد تخفیف

بعضی از سایت‌هایی که در زمینه رزرو هتل و بلیط فعالیت می‌کنند و برخی آژانس‌های مسافرتی برای اینکه بتوانند رضایت کاربران خود را جلب کنند و مشتریان وفاداری داشته باشند، برای اعضای فعال و مشتریان ویژه خود امکان عضویت در باشگاه مشتریان را فراهم کرده‌اند. به‌این‌صورت‌که به ازای هر رزرو هتل از سایت توسط مشتریان، امتیازی به آنها اختصاص می‌دهند و کدتخفیف‌هایی نیز برای رزرو ارزان‌تر هتل در اختیار آنها می‌گذارند.

توجه به تخفیف‌های فصلی هتل‌ها

معمولا اکثر هتل‌ها در فصول کم مسافر سال تخفیف‌هایی روی هزینه اقامت در هتل اعمال می‌کنند که این مورد یک فرصت مناسب برای اقامت ارزان در هتل مدنظرتان محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توانید با شناسایی ایام غیر پیک در شهر یا کشور مقصد و پیگیری تخفیفات هتل از طریق سایت‌های رزرو آنلاین، فرصت اقامت ارزان در هتل مورد علاقه‌ خود را به دست آورید.

رزرو اتاق‌های بدون کنسلی

در اکثر هتل‌ها اتاق‌هایی بدون امکان کنسلی رزرواسیون در اختیار مسافران قرار داده می‌شود که اگر یکی از این اتاق‌ها را رزرو کنید، هزینه پایین‌تری نسبت به اتاق‌های قابل کنسلی پرداخت خواهید کرد.

سفر گروهی و همراه با تور

سفرهای گروه و همراه با تور معمولا هزینه کمتری نسبت به سفر انفرادی دربردارند؛ چراکه در اکثر مواقع برای رزرو هتل و بلیط تخفیفات خوبی به تورها داده می‌شود. همچنین در چنین سفرهایی شما دیگر مسئولیت سنگینی برعهده نخواهید داشت و می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

رزرو هتل به صورت اینترنتی

از جمله روش‌های راحت و آسان برای رزرو هتل روش رزرو اینترنتی است و شما در این روش قادر خواهید بود تا امکانات، خدمات و هزینه هتل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال اگر مسافر شهر مشهد هستید و می‎‌خواهید در هتل‌های نزدیک حرم اقامت داشته باشید، با سرچ رزرو هتل مشهد نزدیک حرم به گزینه‌های مختلفی دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌توانید یک مورد که به معیارهای شما نزدیک‌تر است را برای اقامت انتخاب کنید.

هتل مشهد نزدیک حرم

رزرو سریع و زود هنگام هتل

رزرو زود هنگام و سریع هتل همیشه به نفع شماست، اما اهمیت این موضوع در ایام پیک سفر بیشتر مشخص می‌شود؛ چون با رزرو سریع و زودتر از موعد هتل هم هزینه مناسب‌تری برای اقامت پرداخت خواهید کرد و هم با مشکلاتی مثل تکمیل ظرفیت مواجه نخواهید شد.

مقایسه قیمت هتل‌های مختلف

همانطور که می‌دانید هتل‌ها براساس کیفیت خدمات، امکانات، موقعیت قرارگیری و… قیمت‌های مختلفی برای اقامت ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با بررسی هزینه اقامت هتل‌های مختلف یک مورد مناسب را رزرو کنید. با جستجو در سایت‌های مختلف می‌توانید هتل‌ها را با هم مقایسه نمایید. درنظر داشته باشید که برای رزرو هتل ارزان می‌توانید از همان ابتدا در میان هتل‌های ارزان قیمت جستجو کنید؛ یعنی اگر عازم تهران هستید و می‌خواهید در تهران در هتل قیمت مناسب اقامت داشته باشید، می‌توانید با جستجوی هتل ارزان تهران به انواع هتل‌های ارزان قیمت و اقتصادی دسترسی داشته باشید.

رزرو هتل دور از مرکز شهر و جاهای دیدنی

معمولا هتل‌های که موقعیت مکانی خوبی دارند و دسترسی آنها به مراکز گرشگری آسان است، هزینه بالاتری برای اقامت دارند. پس با رزرو هتل دورتر از مرکز شهر می‌توانید هزینه اقامت خود را کاهش دهید.

اقامت طولانی مدت در هتل

اگر مدت زمان اقامت شما در هتل طولانی باشد، احتمال اینکه هزینه رزرو هتل برای شما کمتر از حد معمول (رزرو یک یا دو روزه) محاسبه شود، بسیار زیاد است.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، سفر در اواسط هفته، رزرو هتل‌هایی با ستاره کمتر، جستجو بین رزروهای کنسل شده و موارد دیگری از این قبیل نیز می‌تواند به ارزان‌تر و اقتصادی‌تر شدن هزینه اقامت شما کمک کند.

نکات مهم برای رزرو هتل در ایران

برای اینکه بتوانید هتل خوب و مناسبی برای اقامت انتخاب کنید، نیاز است تا هنگام رزرو به یک سری مسائل توجه داشته باشید. از جمله نکات مهم که در هنگام رزرو هتل باید درنظر بگیرید،  موارد زیر هستند.

هزینه اقامت در هتل

یکی از موارد مهم برای رزرو یک هتل مربوط به بحث هزینه آن هتل است. در واقع هتلی که هزینه و قیمت رزرو آن با بودجه شما همخوانی نداشته باشد، به احتمال زیاد در همان وحله اول از لیست انتخابی شما خارج می‌شود.

موقعیت مکانی هتل

موقعیت مکانی هتل هم در هزینه و هم در کیفیت اقامت تاثیر دارد؛ یعنی هتل‌هایی که در بهترین مناطق شهر قرار دارند و با اقامت در آنها دسترسی به مراکز رفاهی، تجاری، جاذبه‌های گردشگری و… آسان‌تر است، برای گشت‌وگذار راحت در شهر مقصد، بسیار مناسب هستند. در مقابل هزینه اقامت در هتل‌هایی که کمی از جاذبه‌های شهر فاصله دارند، کمتر است و انتخاب هر کدام به شما و هدفتان از سفر بستگی دارد.

امنیت هتل

امنیت و حفاظت هتل موضوع بسیار مهمی است؛ چراکه شما باید بتوانید با خیال آسوده در آن اقامت کنید و لوازم و وسایل همراه خود را بدون نگرانی در اتاق خود قرار دهید.

امکانات و خدمات هتل

یکی از مسائلی که اقامت در یک هتل را لذت‌بخش‌تر می‌کند، بالا بودن سطح خدمات رفاهی و امکانات هتل است. پس سعی کنید قبل از رزرو هتل امکانات و خدمات آن را به‌خوبی بررسی کنید و با خواسته و نیاز خود تطبیق دهید.

امکانات هتل

تمیزی و نظافت هتل

اگر نظافت و تمیزی هتل در سطح خوب و قابل قبولی نباشد، شما نمی‌توانید با خاطرآسوده در آن هتل اقامت داشته باشید؛ به‌همین‌خاطر پیش از رزرو یک هتل سعی کنید اطلاعاتی درباره تمیزی و نحوه نظافت آن به دست آورید.

قوانین و مقررات هتل

توجه به قوانین هتل مثل شرایط پذیرش، شرایط کنسلی و استرداد هزینه و مواردی از این قبیل باعث می‌شود که هنگام مراجعه و اقامت مشکل و دردسری پیش نیاید.

توجه به نظرات کاربران و مسافران قبلی هتل

اگر می‌خواهید از کیفیت و امکانات یک هتل اطلاعات خوبی به دست آورید، توصیه می‌کنیم که نظرات کاربرانی که قبلا در این هتل اقامت داشتند را مطالعه کنید و تجربه مسافران قبلی را بشنوید.

وجود رستوران، کافه و سالن ورزشی

برخی افراد مایل هستند در طول اقامت خود در هتل به امکانات مختلفی مثل رستوران، کافه، سالن ورزشی، استخر و … دسترسی داشته باشند، اگر شما هم جزو این افراد هستید، پس حتما هنگام رزرو هتل به وجود این موارد در هتل توجه کنید.

ساعت تحویل و تخلیه اتاق

بهتر است ساعت تحویل و تخلیه اتاق را با زمان سفر و بلیط خود تطبیق دهید تا به محض رسیدن به شهر مقصد بتوانید اتاق خود را تحویل بگیرید.

وجود پارکینگ و خدمات ترانسفر فرودگاهی هتل

اگر با خودرو شخصی خود عازم سفر هستید، طبیعتا وجود پارکینگ در هتل برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت، پس این مورد را مدنظر داشته باشید. درصورتی که با وسایل نقلیه عمومی یا هواپیما سفر خواهید کرد، بهتر است از وجود خدمات ترانسفر فرودگاهی در هتل مدنظرتان اطمینان حاصل کنید؛ چون هزینه جابه‌جایی و حمل‎‌ونقل از فرودگاه تا هتل در برخی موارد بسیار زیاد است.

وجود پرسنل و کادر مجرب، تجهیز بودن اتاق‌ها، تهویه مطبوع، اینترنت و… از جمله موارد دیگری هستند که در رزرو هتل باید به آنها توجه کنید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید با رزرو آنلاین یک هتل مناسب برای اقامت در شهر مقصدتان بیابید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.