با سه کافه مشهور جردن آشنا شوید

کافه‌ها مکان‌هایی محبوب، برای سرو یک وعده غذای سبک و نوشیدنی‌ها هستند.

به گزارش اینتیتر، کافه گردی و کافه نشینی یکی از لذت بخش‌ترین سرگرمی‌هایی است که در زندگی‌های شلوغ امروز نقش جذابی برای بیش‌تر مردم، به خصوص پایتخت نشین‌ها دارد. به همین نسبت هم کافه‌های فراوانی در گوشه و کنار شهر راه افتاده‌اند و انتخاب کردن میان آنها کار دشواری شده است.

کافه‌های تهران، تنها مکانی برای خوردن و نوشیدن نیستند؛ بلکه سبک آن‌ها، معماری و فضای آنها بسیار خاص بوده و برای گذراندن لحظاتی آرام در کنار دوستان و عزیزان گزینه بسیار هوشمندانه‌ای هستند. هر کدام از این کافه‌ها رنگ و لعاب خاص خودشان را دارند و حس متفاوت بودن را به مشتری القا می‌کنند. بعضی از این کافه‌ها به صورت مدرن طراحی وخیلی‌ها هم شبیه خانه‌های قدیمی تزئین شده‌اند. این کافه ها حسی نوستالوژی را در ذهن شما ایجاد می‌کنند. امروزه کافه گردی علاقه‌مندان بسیاری دارد و کافه‌های مدرن و سنتی تعداد زیادی از مردم را به سمت خود جذب می‌کند.

کافه گردی در تهران نه تنها یک سرگرمی ؛ بلکه یک سبک زندگی محسوب می‌شود که در آن با قرار گرفتن میان اقشار متفاوت جامعه، جنسی از ارتباط را با اجتماع احساس خواهید کرد که با مکان‌های عمومی دیگر تفاوت دارد.

اگر قصد دارید برای یک قرار ملاقات با اهمیت و یا حتی ساعاتی خلوت با خود، یک کافه دنج و لاکچری را انتخاب کنید با ما همراه شوید تا چند کافه در محله جردن را به شما معرفی کنیم.

محله جردن

محله جردن تهران یکی از محله‌های شناخته شده میان ساکنین شهر تهران است؛ این محله که تعداد زیادی از سفارت خانه‌ها و فروشگاه‌های لاکچری را در خود جای داده، دارای بافت مسکونی، اداری و تجاری است. محله جردن از مناطق گران قیمت شمال تهران به شمار می‌آید و در منطقه یک و سه شهرداری تهران قرار دارد. محله جردن جزو مناطق خوش آب و هوا در شهر تهران محسوب می‌شود. این محله به برج های لوکس و لاکچری‌اش معروف است و با محله‌هایی همچون الهیه، امانیه، داوودیه و توانیر مجاورت دارد.

محله جردن امروزی در تهران در گذشته به شکل تپه‌های ماهور بوده که بین حسن آباد و خیابان پهلوی(ولیعصر امروز) قرار داشته است. از سال ۱۳۴۰ کم کم ساخت و ساز در این محله آغاز شد و شکلی مدرن به محله جردن داد. نام جردن در دوره پهلوی به افتخار دکتر ساموئل مارتین جردن؛ بنیانگذار دبیرستان البرز و مدرسه آمریکایی دخترانه تهران، گذاشته شد. پس از انقلاب نام این خیابان از جردن به آفریقا تغییر کرد و در سال ۱۳۹۳ پس از درگذشت نلسون ماندلا (رهبر آفریقای جنوبی) به نام نلسون ماندلا تغییر یافت. اما همچنان در بیشتر مواقع بسیاری از مردم نام این خیابان را جردن می‌شناسند.

با سه کافه مشهور جردن آشنا شوید

جردن در حقیقت یک خیابان شمالی- جنوبی است که بخشی از آن بلوار نلسون ماندلا و بخش دیگر بلوار آفریقا است. موقعیت جغرافیایی جردن موجب شده در مسیر خیابان‌های اصلی شهر تهران قرار گیرد، همین امر در تردد و دسترسی آن بسیار تاًثیر گذار بوده است. این محله از شمال به الهیه، از جنوب به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه مدرس و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود.

جردن دارای خیابان‌ها و کوچه‌های مشهوری مثل اسفندیار، بلوار آرش، ناهید و بلوار صبا بوده که هرکدام از آن ها از خیابان‌های معروف شهر تهران محسوب می‌شوند. همچنین با ساخت گذرگاهی به نام تونل آرش که به تازگی در بلوار آرش ساخته شده، خیابان جردن به راحتی به خیابان شریعتی متصل شده و می‌توان از جردن به دور از ترافیک به شریعتی رسید.

از دلایل شهرت محله جردن، می‌توان به پارک صبا، پارک خشایار، پارک رعنا، مجتمع تجاری الهیه و همچنین از مراکز مهم اداری- آموزشی این منطقه می‌توان به سازمان انرژی اتمی، روزنامه همشهری، دفتر ریاست جمهوری، فرهنگسرای صبا، بیمه دانا و تالار خانه معلم اشاره کرد.

با قدم زدن در محله جردن شاهد بوستان‌ها، مراکز خرید لاکچری، رستوران‌های بین المللی، کافی شاپ و کافه‌های معروفی هستید که در طول شبانه روز پاتوق بسیاری از جوانان تهرانی هستند.

کافه رستوران کوبابا

کافه رستوران کوبابا به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ها در منطقه جردن تهران قرار دارد. موقعیت مکانی و سرویس دهی قوی این رستوران باعث معروفیت بیشتر رستوران کوبابا جردن شده است. تمام تلاش کادر مجرب کافه کوبابا فراهم آوردن محیطی سرشار از آرامش و پذیرایی از مهمانان با خوشمزه‌ترین و با کیفیت‌ترین غذاها است. کافه رستوران کوبابا با داشتن دکوراسیون بسیار عالی و مدرن و طراحی خاص و تراسی بسیار دلباز و زیبا، در نظر اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. این کافه رستوران یکی از گزینه‌ها برای دوستداران غذای ملل و مخصوصاً غذاهای خاورمیانه‌ای به شمار می‌آید. منوی رستوران به قدری جذاب است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد؛ اما توجه داشته باشید که قیمت‌های کافه رستوران کوبابا نسبت به بقیه رستوران‌ها کمی بالا است.

کافه رستوران کوبابا واقع در بلوار آفریقا، خیابان گلخانه همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۳ در خدمت شما عزیزان است.

با سه کافه مشهور جردن آشنا شوید

کافه سنتی جردن

کافه سنتی جردن مکان بسیار مناسب و دنج با طراحی زیبا و منحصر به فرد از دلپذیرترین کافه‌های تهران محسوب می‌شود.

در این کافه رستوران پذیرایی از شما توسط پرسنل کارآزموده و مجرب صورت می‌گیرد. این کافه دارای منوی باز بوده و از مواد اولیه تازه و مرغوب برای طبخ غذا استفاده می‌شود. شما می‌توانید از دمنوش، قلیان و شربت‌های خانگی معروفش لذت ببرید. کافه سنتی جردن دارای فضای دنج بوده و شما می‌توانید برای قرارهای دوستانه، مهمانی‌ها، جشن تولد و دورهمی‌های‌تان از آنجا استفاده کنید. این کافه آرام و دلنشین بین خیابان کاج آبادی و ناهید غربی قرار دارد و همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ آماده پذیرایی از مهمانان است.

کافه ویکولو جردن

کافه ویکولو را به جرات می‌توان یکی از لوکس‌ترین کافه‌های تهران دانست. طراحی این کافه بسیار خلاقانه و بی‌نظیر است و شما را به خیابان‌های پاریس می‌برد. این کافه دارای فضای داخلی و خارجی بوده و استعمال دخانیات در فضای باز، آزاد است. کافه ویکولو دارای محیط بسیار بزرگ بوده و شما به ندرت صدای صحبت میز کناری را می‌شنوید.

کافه ویکولو منوی غذایی فرنگی دارد و طعم استیک آن بسیار معروف است. در این کافه انواع صبحانه نیز سرو می‌شود و بد نیست که یک بار صبحانه انگلیسیی آن را تجربه کنید.

کافه ویکولو در آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه قرار دارد و همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۴ به روی مهمانان باز است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.