تازه ترین اخبار از تصمیمات اسرائیل برای پاسخ به ایران | اسرائیل حمله می کند؟

تازه ترین اخبار از تصمیمات اسرائیل برای پاسخ به ایران را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اینتیتر، شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه ایران با بیش از ۱۰۰ پهپاد و موشک از خاک خود اسرائیل را مورد هدف قرار داد. این عملیات در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و شهادت ۷ مستشار و فرمانده سپاه بود.

پاسخ ایران به اسرائیل با واکنش های گسترده ای در جهان همراه بود. جلسه شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته برای بررسی عملیات ایران تشکیل شد و در این جلسه ایران محکوم نشد و قطعنامه ای علیه اش صادر نشد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نیز به اسرائیل هشدار داده است در صورت حمله تلافی جویانه به ایران به هیچ عنوان روی کمک آمریکا حساب نکند.

اوضاع اما در اسرائیل پیچیده است و هر لحظه خبر متفاوتی از این کشور به گوش می رسد. تازه ترین اخبار از تصمیمات اسرائیل برای پاسخ به ایران در ادامه بخوانید.

روزنامه عبری زبان معاریو اسرائیل را به کشتی تشبیه کرد که در تلاطم موج‌های دریای طوفان زده از شکست ۷ اکتبر گرفتار شده و راه خود را گم کرده است.

پنتاگون: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست، اما اقدامات لازم را برای محافظت از اسرائیل انجام می دهد. ایران بیش از ۱۱۰ موشک بالستیک متوسط، ۳۰ موشک کروز و بیش از ۱۵۰ پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد. ایران قبل از حمله به اسرائیل، هیچ اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداد

امیرعبداللهیان: به واشنگتن هشدار دادیم که اگر اسرائیل دست به هر ماجراجویی بزند، پاسخ بعدی ما قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود. امیرعبداللهیان به همتای چینی خود گفت: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی تهران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

باراک راوید، خبرنگار اکسیوس: جان کربی، [سخنگوی کاخ سفید] گفت بایدن به طور خصوصی و علنی به صراحت اعلام کرده که نمی خواهد شاهد تشدید جنگ غزه و تبدیل آن به یک درگیری منطقه ای باشد. کربی افزود: رئیس جمهور امریکا مطمئناً به دنبال جنگ با ایران نیست و من مطمئن هستم که نتانیاهو از نگرانی‌های بایدن، آگاه است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل از قول یک منبع آگاه:نتانیاهو پس از حمله ایران، از ترس اینکه تحت فشار قرار بگیرد که به این حمله پاسخ ندهد، تماس رهبران کشورهای مختلف را بی جواب گذاشته است.

وزارت خارجه آمریکا: ما خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری را به شدت محکوم می کنیم. اسرائیل اقدامات لازم برای مهار شهرک نشینان را انجام نمی‌دهد.

العربیه: منابع آگاه مشارکت عربستان سعودی در رهگیری حملات ایران به اسرائیل را تکذیب کردند

تایمز اسرائیل: یک مقام ارشد اسرائیلی به تایمز اسرائیل گفت، امارات متحده عربی در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی که در آخر هفته به طور همزمان به سمت اسرائیل شلیک شدند، شرکت نکرد.

واشنگتن پست، به نقل از یک منبع آگاه: اسرائیل به دنبال پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند. گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است. همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی.

بایدن: ما متعهد به آتش‌بسی هستیم که گروگان‌ها را به سرزمینشان بازگرداند و از گسترش درگیری جلوگیری کند. آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما متعهد به حفاظت از منافع آمریکا و شرکای خود در منطقه از جمله عراق هستیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.